Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC][Technic] Mekanisk robotarm med gripklo

Startat av Lähnn, 09 mars 2022 kl. 19:49

Föregående ämne - Nästa ämne

Lähnn

Har precis vaknat från "dark age" och återigen insett hur roligt det är att bygga Lego, framför allt Technic  :)

Min första MOC är en mekanisk robotarm med gripklo, hämtade en del inspiration från andra byggen jag sett.
Delvis pga begränsad tillgång på bitar och delvis pga envishet ville jag bygga hela med axlar och kugghjul istället för pneumatik - vilket säkert hade varit enklare.


mechamike

Kul bygge, och välkommen hit! Det är alltid imponerande för mig som bygger med "klossar" att se det ni teknikbyggare knåpar ihop!
?

mortil

ah men välkommen  :D

Kul med fler Technic byggare :D
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Lähnn

Citat från: mechamike skrivet 10 mars 2022 kl. 16:13
Kul bygge, och välkommen hit! Det är alltid imponerande för mig som bygger med "klossar" att se det ni teknikbyggare knåpar ihop!
Tack!  :)

Citat från: mortil skrivet 10 mars 2022 kl. 21:31
ah men välkommen  :D

Kul med fler Technic byggare :D

Tack! Kul med likasinnade :D
Har Technic byggare någon egen del på forumet som jag borde hålla koll på?

Godtfred

Ingen speciell plats för technic. De byggarna är tyvärr i minoritet här, men desto mer skickligare. Många som bygger GBC tex. Började själv min bana som enbart technic byggare, men blir mer sällan idag. Ser gärna mer technic! Och glöm inte att en film är nästan nödvändig för att se skönheten i ett technic-bygge...

Lähnn

Citat från: Godtfred skrivet 11 mars 2022 kl. 19:13
Ingen speciell plats för technic. De byggarna är tyvärr i minoritet här, men desto mer skickligare. Många som bygger GBC tex. Började själv min bana som enbart technic byggare, men blir mer sällan idag. Ser gärna mer technic! Och glöm inte att en film är nästan nödvändig för att se skönheten i ett technic-bygge...
Hej!
Tack för tipset. Har kompletterat med video (av måttlig kvalité, ytterligare något att jobba på)  ;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.