Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Kvarnbacka

Jag tänkte gissa på Skyfall först, men den ena personen är ju uppenbarligen en tjej. På rymmen med Pippi Långstrump?

Kimmen


shutter

Inga rätt hittills.

Tänkte nästan någon skulle gissa på Bond. För tidigt att lämna ledtrådar men jag kan dementera att det är en actionfilm.

MicroByggare

Nåt som händer på Hogwarts Expressen (vet ej vad)
Minderårig LEGObyggare! Min Flickr: www.flickr.com/photos/92996446@N08/

shutter

Citat från: MicroByggare skrivet 21 mars 2013 kl. 22:01
Nåt som händer på Hogwarts Expressen (vet ej vad)
Vagnarna är "moddade" (modifierade) från Hogwarts Express men där upphör alla likheter...

fortsätt gissa!

shutter

Citat från: shutter skrivet 21 mars 2013 kl. 22:00
Inga rätt hittills.

Tänkte nästan någon skulle gissa på Bond. För tidigt att lämna ledtrådar men jag kan dementera att det är en actionfilm.
Filmen är klassad som komedi/romantik och tåget står stilla när denna scen utspelar sig.


shutter


Majkel

Tänkte på "water for elephants", men blev nu osäker då jag inte kommer ihåg någon scen med en hög bro.

shutter

Citat från: Majkel skrivet 22 mars 2013 kl. 08:57
Tänkte på "water for elephants", men blev nu osäker då jag inte kommer ihåg någon scen med en hög bro.
Denna film har jag inte sett själv men är säkert sevärd. Filmen jag söker är från 90-talet och har utgått ur sortimentet på CDON.com 8)

Majkel

Citat från: shutter skrivet 22 mars 2013 kl. 09:08
Citat från: Majkel skrivet 22 mars 2013 kl. 08:57
Tänkte på "water for elephants", men blev nu osäker då jag inte kommer ihåg någon scen med en hög bro.
Denna film har jag inte sett själv men är säkert sevärd. Filmen jag söker är från 90-talet och har utgått ur sortimentet på CDON.com 8)
Den är absolut sevärd i mitt tycke! På samma sätt som "satansverserna", "utvandrartrilogin", "berättelsen om pi" och "shantaram" är väldigt läsvärda, men inte typen jag mestadels läser.

Broarna i madison county? Men var det något tåg med där? Jag fick den romantiska avgrundskänslan med något obestämt och obehagligt som händer långt ner i medvetandet.   

shutter

#5336
Ledtrådsdags: En av huvudpersonerna är på väg till sitt bröllop längs en minst sagt krokig väg och är lite stel, den andra är desperat men frijord. Båda är kända skådespelare. Amerikansk film.
Ingen typisk grabbfilm direkt? fråga en kvinna om hjälp ;)


Sangela

Nära, men nära skjuter ingen hare...
Jaga på säger Shutter ;D
Lev i nuet! Då du slippet säga:
Alla dagar som kom och gick inte visste jag att det var livet!

talbom

The Darjeeling Limited?

Där åker de ju tåg hela tiden, romantisk är den väll också tror jag?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.