Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

shiftaltcmd

#3240
Är inte det där den underbara serien Johan och Pellevin?

Barbaroux

Snygg vinjett och visst måste det vara Johan och Pellevin. Håller med shiftaltcmd att det är en underbar serie. Tror jag får leta igenom mina föräldrars förråd och plocka fram mina gamla seriealbum.

Tie Fighter


de Gothia

underbar serie!

pellevin är ju för rolig! när han får pinnen som kan ta fram vatten ur marken o han går o säger "alakazam!" hela serien är ju underbar!!

Jesperallen

Visst är det Johan och Pelevin. Älskar denna serie, full med härlig humor och även en del inspirerande material för oss borgbyggare om jag inte minns fel. Kan verkligen rekommendera att ge serien en chans. Tror det är dax att leta fram de gamla albumen ur förrådet, fick också en liten nostalgisk barndoms flashback....

då lämnar jag över till mr Shift.

shiftaltcmd

Tack för Johan och Pellevin  :)
Vi har ju Peewit (engelsk Pellevin) här på forumet. Och på en del andra forum har jag smeknamnet Pirlouit (fransk Pellevin). Men det tog ändå några sekunder innan det klickade. Det är så få serie inspirerade viggar så första tanken är ofta film eller tv.

En ny byggd med tillsammans med Lilleman (inte från Herman Hedning utan sonen)

Jesperallen


shiftaltcmd

Citat från: Jesperallen skrivet 12 februari 2012 kl. 14:18
Tänker först på gulliver

Stämmer.
Lilleman såg viggarna från Eskilstuna och ville göra en egen.
Får vi se Riddar Eldhjärta nu? Lite mer realism än Johan & Pellevin.


Jesperallen

Prins Valiant är en klar favorit, Eldhjärta har jag läst nån gång vill jag minnas, får ta och testa den en gång till.

Hade inte tänkt det skulle ta sån tid men här kommer i alla fall nästa:


shiftaltcmd


Jesperallen

Jägarna är rätt! Det är Ove som sitter på sin egna lilla plays och täljer.

Då är det din tur igen :)

shiftaltcmd

En slamkrypare kan nog en del tycka. Men jag vill lägga ut den ändå.

Sirre


shiftaltcmd


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.