Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Incom F-20 Switchwing Starfighter

Startat av o0ger, 08 maj 2018 kl. 23:35

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Detta är mitt bidrag till BRiXtars Starfighter Challenge.

Tävlingen utlystes 13 april. Då föddes idén till denna skapelse och nu några veckor senare är den klar. Jag fick gå upp tidigare flera dagar för att hinna bygga klart. Det var verkligen inte optimala förhållanden när jag fotade, men det känns ändå okej.

Får jag presentera: Incom F-20 Switchwing Starfighter



Blå ledaren, Bord Gernell, tillhörande Strike Squadron, styr sin Switchwing under slaget vid Tanaab. Vid kanonen sitter hans pålitliga följeslagare Syndara Patag. Detta slag var av stor betydelse för Rebellerna. Pirater hade slagit till mot Rebellernas transporter över hela galaxen, då Lando Calrissian hittade ett sätt att spränga ett stort hål i piraternas flotta, och deras självförtroende.


Incom F-20 Switchwing Starfighter by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr


Incom F-20 Switchwing Starfighter by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr

Switchwing är byggd för anfall med kirurgisk precision. Det vanligaste är att en skvadron av Switchwings formerar sig från ljushastighet en bit bort från det egentliga slaget. Sedna väljer de ut strategiska mål och accelererar tills de slutligen delar ut dödliga tutbolaser-skott från huvudvapnet. Under anfallet kalkylerar R2-enheten fram ett kort hopp i ljushastighet, där Switchwingarna omgrupperar sig för ett nytt anfall. Skytten i kanontornet prickar konstant mindre mål under attacken.


Incom F-20 Switchwing Starfighter by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr

Instruktioner i 3D finns i BriXtar: https://brixtar.com/preview/2c9c28aa-05bd-4ae5-a7cd-da6c3d5dfb61

Bifogar även LXF-filen.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

lingonfil

Very nice!


"Rodren" framtill var en trevlig lite udda detalj. Mycket snygg färgsättning!

Odidoma

Du trollar verkligen med bitar och även den här gången. Hoppas det går bra i tävlingen!

o0ger

Citat från: lingonfil skrivet 09 maj 2018 kl. 01:12
Very nice!

"Rodren" framtill var en trevlig lite udda detalj. Mycket snygg färgsättning!
Tack! Jag satt och lekte med mina mörkblå bitar och tyckte det passade att lägga till den där flaggan också. Vingarna blev lite för små utan dem också tyckte jag. Färgen kom sig mest av att jag ville bugga nåt med mörkblått. Kul att du gillar det!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Citat från: Odidoma skrivet 10 maj 2018 kl. 17:34
Du trollar verkligen med bitar och även den här gången. Hoppas det går bra i tävlingen!
Tackar! Jag är nöjd med hur jag har fått till kroppen på skeppet samtidigt som det ändå är ganska stabilt. Var tvungen att bygga in en technic-konstruktion i mitten för att det inte skulle falla isär.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Uppdaterat förstaposten med information om BriXtar och lagt till LXF-fil.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.