Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO på auktionssajter (Tradera, Blocket, Ebay m.fl.)

Startat av de Gothia, 08 januari 2010 kl. 10:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Eigenbrötler

Citat från: Myko skrivet 25 juni 2014 kl. 13:18
Är Kevin Deelay nån man ska ha hört talas om tidigare? Han framstår som en jobbig människa på sin hemsida.


jag sålde bitar i slutet på förra veckan till honom, och det var panik, han var tvungen att ha dem i måndags, det lyckades. och bitarna gick till detta hotellbygge.
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Odidoma

Citat från: Lovlan skrivet 24 juni 2014 kl. 17:17
Citat från: Eigenbrötler skrivet 24 juni 2014 kl. 16:41
jösses va pengar över man måste ha :D

Det är ju ändå löning imorgon  :D :D :D
vad skulle vara ett logiskt pris? 28.000 delar, jag brukar snitta en krona/delen men om vi säger två kronor delen så är materialkostnader 56.000 kr, svårt att tro att arbetet är värt nästan 450.000 kr eller så har vi alla valt rätt hobby. Jag inser samtidigt att mitt bygge som jag gjorde på uppdrag var fantastiskt billigt.

Lovlan

Citat från: Odidoma skrivet 26 juni 2014 kl. 21:38
vad skulle vara ett logiskt pris? 28.000 delar, jag brukar snitta en krona/delen men om vi säger två kronor delen så är materialkostnader 56.000 kr, svårt att tro att arbetet är värt nästan 450.000 kr eller så har vi alla valt rätt hobby. Jag inser samtidigt att mitt bygge som jag gjorde på uppdrag var fantastiskt billigt.

Det stod att bygget hade tagit 135 dagar, så om han jobbar 8h om dagen så blir det i så fall en timpenning på drygt 400 spänn...

Förstår inte riktigt tanken med att lägga upp den på Blocket över huvud taget? Visst, lite promotion blir det väl men det är ju ingen direkt som kommer köpa den.


BeardedNerd

Länkat från den sidan fanns detta:

http://www.blocket.se/malmo/Pirates_of_the_Caribbean_lego_54127616.htm?ca=15

Är detta inte sålt är det ett fantastiskt pris för två magnifika skepp och lite annat skrot.


Studley Heinsbergen


Risgrynsgrot

Citat från: Studley Heinsbergen skrivet 20 augusti 2014 kl. 15:36
Någon prövar lyckan med en för en liten bit över de lägsta priserna på BL. Spännande! http://www.tradera.com/item/180408/212933375/lego-10185-green-grocer-ooppnad
Känns som Tradera är fel marknad för att sälja samlarobjekt till höga priser, folk verkar hellre vilja bjuda massor av bud på saker upp till typ 500 kr..  :P

BeardedNerd

Citat från: Studley Heinsbergen skrivet 20 augusti 2014 kl. 15:36
Någon prövar lyckan med en för en liten bit över de lägsta priserna på BL. Spännande! http://www.tradera.com/item/180408/212933375/lego-10185-green-grocer-ooppnad

Verkar vara nerplockad redan. Men jag förstår inte riktigt poängen med att köpa ett sånt här set oöppnat. Värdet lär inte gå upp så ohyggligt mycket mer, och Green Grocer är så förbaskat snygg att man vill bygga den. Det skulle bara vara plågsamt att sitta på ett oöppnat ex.


Kwagge




o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

lindyhep

Ja, med det nicket är det väl rätt genomskinligt vart det gick ;D
Lite grisen i säcken var det väl kanske men så var det ju ingen jättesumma heller. Får se. Några sorteringsskåp också.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.