Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Svenska försvaret (Senaste: Strf 90)

Startat av SWE, 29 augusti 2013 kl. 18:39

Föregående ämne - Nästa ämne

Vad vill du jag ska bygga inom det svenska försvaret? (kom gärna med förslag)

Strv 122 (Leopard 2)
4 (100%)
Bandvagn 308   
0 (0%)
Patgb 360
0 (0%)
Patgb 203 "Sisu"
0 (0%)

Antal personer som röstat: 4

Peter

BV202 och/eller BV206 hade varit kul i minifig-skala. Som gammal artillerist har jag en förkärlek för tgb40 också, kantig som legobitar. Kanske inte hippfaktor som en Visby-korvett, men fordon som passar vid många tillfällen. BV206 kan göras röd också och ingå i närmaste brandstation.

SWE

Citat från: Peter skrivet 23 oktober 2013 kl. 09:08
BV202 och/eller BV206 hade varit kul i minifig-skala. Som gammal artillerist har jag en förkärlek för tgb40 också, kantig som legobitar. Kanske inte hippfaktor som en Visby-korvett, men fordon som passar vid många tillfällen. BV206 kan göras röd också och ingå i närmaste brandstation.
Min kompis har velat att jag ska bygga en bandvagn länge nu så det kommer jag bygga någon är jag säker på. Jag har inte byggt några lastbillar än så en tgb 40 skulle inte vara så dumt ;)

Tobbe

CV 90.. Svensk så de förslår.. Gärna i vintercammo med vit/dark B Grey/light B grey som färg ;)

ArcticBricks

Bkan:en var nästan som den jag har på mitt jobb! Synd att du rev den!

/Thorbjörn
Besök min butik, Arctic Brickstore, på BL: http://www.bricklink.com/store.asp?p=Samlarshoppen

SWE

Citat från: ArcticBricks skrivet 30 december 2013 kl. 14:05
Bkan:en var nästan som den jag har på mitt jobb! Synd att du rev den!

/Thorbjörn
Bitarna kom till stor användinge och modellen var inte så lik originalet. Just nu tänker jag ta en liten paus från att bygga svenska militär fordon och bygga lite från mitt favorit tv-spel Halo. Kan hända att jag bygger en ny Bkan i framtiden ;) 

SWE

Så då har jag äntligen tagit och redigerat bilden på min tredje leopard 2. Den har blivit lite länge, fått snyggare lutning där fram och fått ett till par med rök-kastare på både sidorna av tornet. Hoppas ni giller den :)

stej123

Snyggt! Hur får du vinkeln på tornfronten?

SWE

Citat från: stej123 skrivet 27 januari 2014 kl. 00:20
Snyggt! Hur får du vinkeln på tornfronten?
Tack, kan förhoppningsviss skicka en bild på hur jag byggde inom en snar framtid ;)

SWE

För 2 år sedan tog jag sönder alla mina militärfordon och fokuserade på att bygga Halo fordon istället. Nu har mitt intresse för svenska militären kommit tillbaka. Jag vet inte hur mycket jag kan bygga av detta temat och vilken tids epok jag kommer fokusera på. Just nu ser det ut som jag kommer bygga de fordon jag gillar mest (lite av en "hall of fame") och inte bygga en armé.

Mitt första bygge är en av mina favorit stridsvagnar, stridsvagn 103C:

mortil

Snyggt. STRV 103 är riktigt cool.

vet inte hur många gånger ja suttit kollat på Sariels "Tank S"  (ja dom andra också förvisso) 

jag försöker också bygga mig igenom alla militärfordon som jag tycker är coola.   :) fast i Technic :P 
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

SWE

Citat från: mortil skrivet 08 januari 2017 kl. 15:11
Snyggt. STRV 103 är riktigt cool.

vet inte hur många gånger ja suttit kollat på Sariels "Tank S"  (ja dom andra också förvisso) 

jag försöker också bygga mig igenom alla militärfordon som jag tycker är coola.   :) fast i Technic :P

Tackar. Såg precis din Archer, riktigt fränt bygge :)

mortil

Citat från: SWE skrivet 08 januari 2017 kl. 15:21
Citat från: mortil skrivet 08 januari 2017 kl. 15:11
Snyggt. STRV 103 är riktigt cool.

vet inte hur många gånger ja suttit kollat på Sariels "Tank S"  (ja dom andra också förvisso) 

jag försöker också bygga mig igenom alla militärfordon som jag tycker är coola.   :) fast i Technic :P

Tackar. Såg precis din Archer, riktigt fränt bygge :)

Tack.  :)
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

SWE

Här kommer lite fler bilder på strv 103C. Den kan sikta uppåt och neråt, schaktbladet kan fällas ner, granatkastarna kan vikas upp, luckorna öppnas på liknande sett som originalet och den rymmer tre minfigurer.

Tektor

Supersnygg!
Jag gillar hur du lurar ögat att se kamouflagemönster där det egentligen inte finns.

Joacim

90-vagnen är verkligen svensk skulle gärna se den!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.