Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Projekt: Tintins Äventyr

Startat av stej123, 10 september 2014 kl. 16:39

Föregående ämne - Nästa ämne

Muede

Snyggt!  Ser väldigt levande ut med alla tampar. 
/ Muede

ByggareDan

Ser ju riktigt spännande ut.
Blir ju sjukt imponerad av alla dina fina byggen.


/ByggareDan

Godtfred

Bra klossat! Det är nog det snyggaste LEGO-fartyget jag sett. Blir det minifigurer som har svärdsfajt på däck också?

AndersI

Citat från: dalle skrivet 30 juni 2015 kl. 04:24
Det jag fastnar mest för är masterna.

Hela riggen är beundransvärd! (Även om det känns som om fockmasten lutar lite fel?)

Jag noterar också att Enhörningen har en uppenbar likhet med Nelsons gamla skepp Victory...

Illuwatar

Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Peter S


Sockerbit


Silence101

Wow. Fantastiskt bygge. Snyggt.
Hoppas jag kan få se den i verkligheten också :)
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

stej123

Tack alla för era snälla kommentarer! :)

Om allt går som jag tänkt så kommer jag ner med den här till Klossfestivalen.


Citat från: Etzel skrivet 29 juni 2015 kl. 23:29
Nu till den viktigaste frågan, är stormasten ihålig?  ;)

Den är tyvärr inte det, jag har funderat på olika lösningar men kommer inte på något som blir snyggt... Säg gärna till om någon har en idé!

Citat från: AndersI skrivet 30 juni 2015 kl. 00:07
Oj! Verkligen snyggt! Den vore väl nåt för Lego Ideas?

Tror den är för stor för att passa Ideas. Då tror jag hellre på t. ex. hajubåten.
Citat från: AndersI skrivet 30 juni 2015 kl. 08:27
Citat från: dalle skrivet 30 juni 2015 kl. 04:24
Det jag fastnar mest för är masterna.

Hela riggen är beundransvärd! (Även om det känns som om fockmasten lutar lite fel?)

Jag noterar också att Enhörningen har en uppenbar likhet med Nelsons gamla skepp Victory...

Allt står inte riktigt stabilt än (har beställt lite mer bitar till riggen för att förhoppningsvis stabilisera lite) och jag tog bara korten som hastigast just efter att jag flyttat den.

Jag har lånat en bok på biblioteket med bilder ur Hergés arkiv, och jag tror faktiskt att Victory var en av förebilderna till Enhörningen. Kan kolla upp det när jag kommer hem :)

Citat från: Godtfred skrivet 30 juni 2015 kl. 07:48
Bra klossat! Det är nog det snyggaste LEGO-fartyget jag sett. Blir det minifigurer som har svärdsfajt på däck också?

Tackar :) Det är tanken :D

EpsilonEta

Citat från: stej123 skrivet 30 juni 2015 kl. 13:18
Citat från: Etzel skrivet 29 juni 2015 kl. 23:29
Nu till den viktigaste frågan, är stormasten ihålig?  ;)
Den är tyvärr inte det, jag har funderat på olika lösningar men kommer inte på något som blir snyggt... Säg gärna till om någon har en idé!


6168c01 har ett litet hål. (du får rulla kartan ordentligt)
Om du sätter masten på botten och låter den gå upp genom däcket kanske den precis når upp till den första svarta "randen"

Det viktigaste är ju att den ser snygg ut (och lik förlagan) och det gör den redan. Bra klossat.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

Peter S

Citat från: EpsilonEta skrivet 30 juni 2015 kl. 15:42
Citat från: stej123 skrivet 30 juni 2015 kl. 13:18
Citat från: Etzel skrivet 29 juni 2015 kl. 23:29
Nu till den viktigaste frågan, är stormasten ihålig?  ;)
Den är tyvärr inte det, jag har funderat på olika lösningar men kommer inte på något som blir snyggt... Säg gärna till om någon har en idé!


6168c01 har ett litet hål. (du får rulla kartan ordentligt)
Om du sätter masten på botten och låter den gå upp genom däcket kanske den precis når upp till den första svarta "randen"

Det viktigaste är ju att den ser snygg ut (och lik förlagan) och det gör den redan. Bra klossat.
En vanlig tunna kanske? 2489
Eller en av de nya runda bricksen med pinnhål 17485 om du vill kunna ta ut den från sidan?

lindyhep


NIN777


Studley Heinsbergen

Otroligt kul att se dina Tintin-byggen. Ubåten och Enhörningen är alldeles enastående!

Gideon

Bild från Klossfestivalen. Hade tänkt ta lite närbilder också men norrlänningarna hade för bråttom hem...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.