Paint tool förstörd efter senaste uppdateringen?

Startat av sweMezza, 21 februari 2013 kl. 20:04

Föregående ämne - Nästa ämne

sweMezza

Döm om min förvåning när jag nyss öppnade LDD och min model. Märkte inget förrän jag skulle byta färg på ett gäng bitar.

"WTF? Något buggar" tänkte jag, "jag kan inte välja färg.".

Testar att klicka på ett element och får då upp en jättedialog med bitarna i alla färger. Jag som snabbt vill byta ut färgen på x antal element. Har jag missat något eller har de verkligen lyckats sabba Paint Tool så totalt?

sweMezza

#1
Hmm... Verkar som att min model bara hamnar i fel läge. Mysko.

Kan det ha med en uppdatering att göra?

Jag tror att jag kanske dribblat bort mig själv...  :-[

Edit: för ert nöjes skull ska jag berätta vad jag råkade göra.

Jag har min model som jag pysslar med. Extended mode. Håller på med POV-Ray för att kolla lite färger och design. Har skapat en ny model som jag importerat huset i och rensat bort skräp. En LDD-fil enbart för rendering. Den är i standardläget. Det var den filen jag råkade öppna och började skylla på allt och alla... Sorry LDD.

Superkalle

...sweMezza kan inte mååålaa...sweMezza kan inte mååååla.

;D

(däremot ÄR det faktiskt så att i senaste LDD så har paint-funktionen gjorts om vad gäller att färga många bitar på en gång. Efter man markerat bitarna, så måste man aktivt klicka ner dialogen med all färger (aka färgpaletten), och klicka på den färg man vill ha. Så var det inte förrut).

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.