Mitt eget lilla Lego Citys Frivilliga Brandväsen,Brandvärn eller Räddningsvärn.

Startat av Jesperrydhog, 02 december 2015 kl. 23:41

Föregående ämne - Nästa ämne

Jesperrydhog

Här har vi en till gammal brandbil som den ska igentligen föreställa.  Men ej klart än.  Det dröjer nog.

Jesperrydhog

Här har vi då både Musse Pigg och Mimmi pigg som brandsoldater och är redo för en utryckning. Sedan har vi Långben och hunden Pluto.

Jesperrydhog

Här kommer en rejäl tankbil som har 12000 L vatten kanske för både skog och mark/gräsbränder. Sen finns en lite mindre tankbil som då har 7-8000 L Vatten.

Jesperrydhog

Här har vi då en så kallas för industribrandkår i Sverige.
Som vi har.  Det gäller då de stora industrin som ligger lite utanför tättbebyggelsän. Och vår kärnkraftverk,stora pappersbruk m.m. Och stora biltillverkningar M.M.
Det  här har vi då Åstorp stora industrin swedoor jeld-wen AB.

Jesperrydhog

Hej. Nu har man försökt att göra något liknande Räddningsfordon av  Lego. Nu som Strömsnäsbruk och Markaryds Kem-Miljö-Räddningsbil 267-7870.

Tornet

Kul att se dina versioner av blåljusfordonen!

På Kem-/Miljöräddningsbilen gillar jag speciellt hur du fått till främre ljusrampen och även backspeglarna.

Jesperrydhog

Citat från: Tornet skrivet 23 september 2021 kl. 21:49
Kul att se dina versioner av blåljusfordonen!

På Kem-/Miljöräddningsbilen gillar jag speciellt hur du fått till främre ljusrampen och även backspeglarna.
. Det är fyra oranga ljus i mitten två fram och två bak och dom sitter i mot varandra. Sen har har jag åtta blåljus på var sida. Jag tycker att man har lyckats med så det kanske passar bra. :) ;) Tack så jättemycket för komplemangen.

Jesperrydhog

Nu i natt när jag kom hem. Så har jag försökt att bygga upp en ny variant av Lego Legoland set . Fast sin egen MOC brandchef bil.

Jesperrydhog

Nu har man försökt göra om den lite. Till mer gammal klassisk Legomodell brandbil från 

Jesperrydhog

Nu har jag ytterligare bygga upp en egen ny variant av Lego Basic . Den här gången är då en tankbil med två små skåp och med lite större hjul. Här kommer då lite bilder på den.  :) Och den lyckas att  komma in och ut från protren med . Kanske liknar mer som Sisu terräng brandbil.

Jesperrydhog

Var sägser man om den här bilen.  Som nu kanske liknar mer en Volvo c 303 än sisu?

Jesperrydhog

Nu har man byggt någon kanske som ska liknar en VW-Campingbil fast nu som gammal klassisk VOLKSWAGEN  eller folka buss brandbil. Från en bok som heter Bygg med Lego 40 Roliga och smarta Idéer på hjul. Fast i min stil.

Jesperrydhog

Vid Gläningesjö utanför Laholm.

Jesperrydhog

Nu har man nästan lyckats med att bygga upp Marieholms och Eslövs gamla gröna brandbil. Årsmodell  från 1971. Där bak har jag tagit ett gammalt Skosnöre för att försöka använda det som en gammal dags slangkasset. Och från vänster sida näst längst bak så har jag lagt två små handbrandsläckare. Det är en liten Volkswagen mini buss. Eller en Pick Up.

Jesperrydhog

Här står dom två olika Volkswagen mini van som Sveriges gamla brandbilar.  Ett av dom är grön och andra är mer än röd färgade brandbils röd.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.