Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Ashmans Architecture-MOCs

Startat av Ashman, 24 september 2015 kl. 20:42

Föregående ämne - Nästa ämne

Ashman

Tack Sockerbit  :)
Bjuder på en liten fredagstrappa också  ;D

Nybohov Creation Ltd.

Jag gillar att du bygger så pass alldagliga och anspråkslösa modeller. Utmaningen är minst lika stor, om inte större, än om man fläskar på och bygger bombastiskt och stort.

Mindre är mer, som man brukar säga.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Lordflintstone

Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 06 november 2015 kl. 18:18
Jag gillar att du bygger så pass alldagliga och anspråkslösa modeller. Utmaningen är minst lika stor, om inte större, än om man fläskar på och bygger bombastiskt och stort.

Mindre är mer, som man brukar säga.

+1

Ashman

Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 06 november 2015 kl. 18:18
Jag gillar att du bygger så pass alldagliga och anspråkslösa modeller. Utmaningen är minst lika stor, om inte större, än om man fläskar på och bygger bombastiskt och stort.

Mindre är mer, som man brukar säga.
Tack! Jag gillar vardagliga motiv, och det får gärna vara i betong :)

Ashman

Finlandiahuset av Alvar Aalto




Grekiska balkonger



Norska balkonger


Höghus Paris



Och så bifogad brutalim

o0ger

Riktigt snyggt! (Men var är det runda fönstret? ;))
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Ashman

Citat från: o0ger skrivet 12 november 2015 kl. 20:32
Riktigt snyggt! (Men var är det runda fönstret? ;))
Haha det kommer, jag lovar  :) just nu jag håller på med lite bauhaus-byggen som jag letade reda på före jag kunde runda fönster... Men sen, sen blir det runda hål överallt!!

Men du såg att jag snot:at lite på finlandiahuset, va?

o0ger

Citat från: Ashman skrivet 12 november 2015 kl. 22:33
Men du såg att jag snot:at lite på finlandiahuset, va?
Nu ser jag det. Bravo! :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Sockerbit

Riktigt snygga byggen igen. Bilden på balkongerna kunde jag inte se vilket som var legobygget (på mobilen dock )  :)

NIN777

De olika trappbilderna var suveräna!!


Ashman

Citat från: Sockerbit skrivet 13 november 2015 kl. 08:33
Riktigt snygga byggen igen. Bilden på balkongerna kunde jag inte se vilket som var legobygget (på mobilen dock )  :)
Tack sp mycket. Balkongerna är jag väldigt nöjd med, hade lite flyt och alla proportioner satt perfekt, inte ofta det händer  :)

Citat från: NIN777 skrivet 13 november 2015 kl. 13:37
De olika trappbilderna var suveräna!!
Tack så mycket  :)

Citat från: Sollan skrivet 13 november 2015 kl. 14:07
Snygga!

Tack!

Ashman

#57
Sista dagarna har jag kört lite Bauhaus-tema med främst Gropius men även en Le Corbusier.

Bauhaus skolbyggnad i Dessau, av Walter Gropius. 1210bricks byggde från samma foto, jag vet inte om han postar den här men det var kul att köra parallellt och se hur vi löst sakerna lite olika.



National Museum of Western Art i Tokyo, av Le Corbusier.



Fagusverken eller Fagusfabriken i Alfeld, av Gropius och Adolf Meyer.


Mäusterhäuser, Mästarhusen, i Dessau av Walter Gropius. Här bodde Bauhaus mästare med sina familjer, bl a Kandinsky, Paul Klee och Mies van der Rohe. Och Gropius själv.


Ett till bygge av Mästarhusen



Bauhaus-skolan blev lite suddig så jag laddar upp en bild också.

Sockerbit

Riktigt fina byggen igen! Många lösningar och idéer som kan lånas  ;)


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.