Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Ashmans Architecture-MOCs

Startat av Ashman, 24 september 2015 kl. 20:42

Föregående ämne - Nästa ämne

1210bricks

Trevliga byggen som vanligt! :)

Problemet med plupparna! Ja där brukar jag väga på vilken av detaljerna jag helst vill ha med/slippa. Testa och se vilken av lösningarna som blir bäst i helheten! Om det blir lika bra/ halvbra, singla slant! :)
1210bricks på Instagram

Ashman

#31
Senaste bygget. Blev lite inspirerad av 1210bricks lek med ljus och skugga. Docj fick jag inte helt till skuggan under balkongen, men ensam hemma med tre hungriga småttingar och till slut fick matlagning gå före Lego. Vad gör man inte för ungarna? :) Provade också att slängain lite färg. Pluspoäng till den som kan komma på varifrån jag stulit blommorna. Behöver köpa fler 2x2 tiles, tycker ofta det saknas när man bygger fasader.



1210bricks: ang knopparna så borde de göra vita klossar med transparenta knoppar... Men jag ska prova att bygga från två håll nästa gång, så inga knoppar sticker in i fönstret.

Ashman

Temat tyska balkonger fortsätter. Behöver verkligen mer tiles i 2x2 och andra fyrkantiga former.

AndersI

Vilken av bilderna är Lego?
:o ;)


Ashman

#35
Senaste
Första är från en bild av Jeffrey Small, andra är underdelen av Bergens rådhus och sista några tyska saker.

Stigge72

Ett par små kommentarer på saker och ting:
Angående Micropolis, så har vi en egen CB i föreningen, med mer info här: http://www.swebrick.se/index.php?topic=4216.0
Bidra gärna på kommande utställningar.

De där blommorna från 6:e oktober ser ut att kunna vara från vilket modulhus som helst, eller kanske Friends-skolan? ;)

Många fina små byggen har du fått till iallafall.

Ashman

Stigge72, tack för infon, ska läsa :) Problemet med utställning är att jag river allt jag bygger samma dag som det byggdes... Just den detaljen är stor del av den bygglädje jag känner just nu eftersom det plockar ambitionsnivån.

Japp från modulhus, Pet Shop  :)

Senaste byggena. Först en okänd vägg sen One Woodward Avenue i Detroit.

Ashman

#38
Senaste dagarnas byggen, en tusk trappuppgångnoch så lite minimalistiska fasader.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: 1210bricks skrivet 26 september 2015 kl. 19:00

---

Lampan med 5 armar heter Tived och är från ett stort svenskt möbelvaruhus. Den är ovärderlig när man behöver flera ljuskällor!

---


Finns den kvar som bordslampa? Jag hittade den enbart som taklampa.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

1210bricks

Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 25 oktober 2015 kl. 09:47
Citat från: 1210bricks skrivet 26 september 2015 kl. 19:00

---

Lampan med 5 armar heter Tived och är från ett stort svenskt möbelvaruhus. Den är ovärderlig när man behöver flera ljuskällor!

---


Den tycks bara finnas som taklampa nu :(

Finns den kvar som bordslampa? Jag hittade den enbart som taklampa.
1210bricks på Instagram

Ashman

#41
Min arkitektbariant av Ghostbusters Firehouse Headquarter. Är nöjd med nederdelen men sen blev det stressigt att bygga överdelen så en del nödlösningar  :)





Ashman

#43
Sollan: tack :)

Några till byggen
Frank Lloyd Wrights båthus, designat 1905, byggt 2007 



Art Deco byggnad i Miami



P-hus inTexas


Malmö stadsbibliotek


Trappa


Minimalism




Korridor, försökte imitera lysrör i taket.






Sockerbit

Snyggt! Trappan var riktigt snygg och snyggt foto också.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.