Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] 2.5D test

Startat av Gordonblixt, 01 maj 2016 kl. 22:16

Föregående ämne - Nästa ämne

Gordonblixt


Back from the dead!

Har inte byggt med lego klossar på ett bra tag nu men tänkte bygga en liten modell för att prova på 2.5D craft metoden som skapades av DMScraft på youtube (nu kanske det går att gissa vad jag hållt på med senaste tiden). Rekommenderar att ta en snabb titt på hans youtube sida ifall man är intresserad i att klippa, klistra och måla. Länk: https://www.youtube.com/user/theDMsCraft/featured

Själva tanken är att man ska använda idén till att bygga kartor till olika tabletop rollspel som DnD osv utav kartong men jag tänkte att det borde gå lika bra med lego, plus så kan man ju återanvända klossarna hur länge som helst. Man bygger låga väggar till banan så man kan se allt utan att behöva ställa sig upp och det är inte platt och tråkigt som en tryckt karta och olika detaljer är i full 3D. Jag byggde en snabb liten MOC för att visa vad man kan göra men såklart skulle det se betydligt mer episkt ut om man byggde en full bana.



Så här är mitt snabba lilla byggde och det finns gott om utrymme att förbättras men jag tycker jag förmedlar idén bra. Finns en ingång, en hemlig dörr och en idol i 3D men väggarna kan man enkelt se över.

Tycker själv idén har stor potential, är det en stil ni skulle kunna tänka er bygga?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.