Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya CMF-boxarna

Startat av janhansson, 28 augusti 2023 kl. 11:59

Föregående ämne - Nästa ämne

janhansson

Tydligen är inte de nya CMF-boxarna förseglade ordentligt (se sista 90 sekunderna eller så av videon nedan för exempel), så det går troligen att skaka ut bitar ur dem (avsiktligt eller oavsiktligt).
Jag hoppas att LEGO fixar detta till senare serier, annars kommer inte jag vilja köpa enstaka figurer i "oöppnad" förpackning... (blir ännu mer noga att en "hel låda" verkligen är oöppnad också).


Lordflintstone

Vilken dumhet detta är! Skylla på eko för att försöka tjäna mer pengar.
Först av allt borde Blind boxes/dags riktade till barn vara förbjudet.
Detta är visserligen bra för ebrix och vi skall vara glada att ebrix hänger kvar på marknaden.

Eriol

Visst ska de inte släppas officiellt förrän 1 september? Såg dem faktiskt redan i måndags på ICA Maxi, uppradade bredvid de större askarna i hyllan utan ens en "ytterlåda" runt...

GustavF

Citat från: Lordflintstone skrivet 30 augusti 2023 kl. 21:45Vilken dumhet detta är! Skylla på eko för att försöka tjäna mer pengar.
Först av allt borde Blind boxes/dags riktade till barn vara förbjudet.
Detta är visserligen bra för ebrix och vi skall vara glada att ebrix hänger kvar på marknaden.
Blindbags/boxes för barn är ju ingen nyhet direkt. Det har väl funnits i 50+ år. Men jag håller med. Känns som greenwashing men jag tror nog inte de kommer tjäna i längden på detta

cyberwilma

Citat från: Eriol skrivet 30 augusti 2023 kl. 21:50Visst ska de inte släppas officiellt förrän 1 september? Såg dem faktiskt redan i måndags på ICA Maxi, uppradade bredvid de större askarna i hyllan utan ens en "ytterlåda" runt...
Ja så är det. Ica Maxi brukar strunta i street dates.
Insnöad på modulhus, i färd med att bygga om alla set till hela byggnader.

Wolcker

som jag tror många andra som har barn har märkt, så finns det mycket blindboxes för barn, lol, kinderägg osv. vissa är väl värre än andra, kinderägg är ju inga supergrejer men lol har ju boxar som kostar 200 kr st och du vet inte vilken figur du får.
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

CopMike

Citat från: Wolcker skrivet 31 augusti 2023 kl. 18:36som jag tror många andra som har barn har märkt, så finns det mycket blindboxes för barn, lol, kinderägg osv. vissa är väl värre än andra, kinderägg är ju inga supergrejer men lol har ju boxar som kostar 200 kr st och du vet inte vilken figur du får.
Jag har alltid tyckt det varit svårt att klämma fram det jag vill ha på Kinderägg 🤪!

Godtfred

Citat från: CopMike skrivet 31 augusti 2023 kl. 19:25Jag har alltid tyckt det varit svårt att klämma fram det jag vill ha på Kinderägg 🤪!
På studenttiden (vi pratar 80-talet) så var det sport att skaka på Kinderäggen för att hitta de som innehöll svänghjul i metall eller annan hård mekanik. De var uppskattade presenter på den tiden! Chokladen smakade redan då den tiden väldigt illa... Bonusen var att använda de gula äggen som projektiler mot varandra. Festerna var lite roligare på den tiden helt enkelt!

lindyhep

Jag kunde ju förstås tagit bättre bild men så här såg det ut på Maxi Flemingsberg i söndags redan.
Jag tolkade dem som limmade helt runt om men då serien intresserade mig mindre än tid gjorde just då så undersökte jag inte särdeles noga.

lindyhep


Jenny242

Citat från: lindyhep skrivet 31 augusti 2023 kl. 20:30Jag kunde ju förstås tagit bättre bild men så här såg det ut på Maxi Flemingsberg i söndags redan.
Jag tolkade dem som limmade helt runt om men då serien intresserade mig mindre än tid gjorde just då så undersökte jag inte särdeles noga.
Jag köpte ett par just på Ica i Flemingsberg i måndags. De kändes ganska stabila i limningen tyckte jag. Ingen som försökt tjuvkika i kanterna där, men det är klart att det kommer nog bli så på vissa ställen framöver. 
Jenny242

Eriol

#11
Citat från: Godtfred skrivet 31 augusti 2023 kl. 19:33På studenttiden (vi pratar 80-talet) så var det sport att skaka på Kinderäggen för att hitta de som innehöll svänghjul i metall eller annan hård mekanik. De var uppskattade presenter på den tiden! Chokladen smakade redan då den tiden väldigt illa... Bonusen var att använda de gula äggen som projektiler mot varandra. Festerna var lite roligare på den tiden helt enkelt!

De gula "inneräggen" funkade  ju utmärkt att göra bakpulverbomber av. Häll bakpulver i ena halvan, vatten i den andra, tryck ihop, skaka och placera/kasta på valfritt ställe...

pehter aka ibbe

För den som inte bryr sig om suspekta blickar vid inköp verkar det finnas ett sätt att identifiera innehållet  ;D
LEGO MARVEL MINIFIGURES SERIES 2 WEIGHT GUIDE
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

Studley Heinsbergen

Citat från: pehter aka ibbe skrivet 01 september 2023 kl. 08:05För den som inte bryr sig om suspekta blickar vid inköp verkar det finnas ett sätt att identifiera innehållet  ;D
LEGO MARVEL MINIFIGURES SERIES 2 WEIGHT GUIDE

Hah! Man får ta med sig postvågen till Maxi...

byStfn

Citat från: Studley Heinsbergen skrivet 01 september 2023 kl. 10:16Hah! Man får ta med sig postvågen till Maxi...
Diamantvåg och ziplocks för att direkt föra över figurerna 😎

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.