Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego Masters utanför Sverige - USA, UK mfl

Startat av Raffe81, 06 februari 2020 kl. 17:47

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

Utan spoilers så tycker jag det var riktigt värdiga vinnare! :)

Roligt också att (i efterhand) kolla på livestream där Beyond the Brick pratar med finalisterna, den rekommenderas om ni vill höra mer om deltagarnas upplevelse och egna tankar :)


Citat från: danielbrrssn skrivet 08 april 2020 kl. 13:06
Hoppas vi slipper det i den svenska varianten.
Har en känsla av att budgeten i alla fall inte tillåter så mycket sånt att det blir ett problem.

Odidoma

Jag har precis börjat kolla på LM US, mycket mer underhållande än vad jag trodde det skulle bli, verkligen taggad på att se mer.

Gideon

Citat från: Odidoma skrivet 17 april 2020 kl. 01:49
Jag har precis börjat kolla på LM US, mycket mer underhållande än vad jag trodde det skulle bli, verkligen taggad på att se mer.
Jag förstår att det i första hand är ett underhållningsprogram och i andra hand en Lego-tävling, men är ändå lite kluven till inslagen med komedi med manus...men samtidigt så får man nog inse att det breddar målgruppen för programmet.

Hur som helst så tycker jag både Lego Masters AU och USA har haft en väldigt bra ton mot själva legobyggandet som hobby/konstform, vilket kanske är den mest bestående följden av detta om vi har tur? :)

David i Lekeberg

Jag har tittat på alla lego masters så här i coronatider. Nu måste jag se klart usa och sedan kommer Sverige till hösten.

Jag blev imponerad av brobyggandet. Lästa på nästan 500 kg! Hur bygger du då? Tycker de kunde gå in lite mer på byggtekniker men de vill förstås inte riskera att locka för få tittare.

Gideon

Såg första 5 avsnitten av säsong 2 i Australien nyss, av någon anledning känns det som om det totalt sett är ett vassare gäng byggare och ett mognare koncept de har i den säsongen :)

dalle

Citat från: Gideon skrivet 10 maj 2020 kl. 00:47
Såg första 5 avsnitten av säsong 2 i Australien nyss, av någon anledning känns det som om det totalt sett är ett vassare gäng byggare och ett mognare koncept de har i den säsongen :)

Håller med. Det är land som lyckats bäst. Tycker att de har bäst domare och programledare. Lyckades bra första säsongen vilket gav fler sökande vilket märks på lagen.
Just nu går Belgien/Nederländernas program. Går att se på appen VTM.GO gratis. Har dock svårt att förstå språket.

David i Lekeberg

Citat
Just nu går Belgien/Nederländernas program. Går att se på appen VTM.GO gratis. Har dock svårt att förstå språket.

Tack för tipset!
Håller med Australien är bäst. UK känns som att det inte var färdigutvecklat hade behövt mer tid för att få fram kvalitetsbyggen. Usa känns amerikanskt om ni förstår vad jag menar.

David i Lekeberg

Citat från: Gideon skrivet 10 maj 2020 kl. 00:47
Såg första 5 avsnitten av säsong 2 i Australien nyss

Var kan du se det hittar inte säsong 2 på c more

Gideon

#23
Citat från: David i Lekeberg skrivet 11 maj 2020 kl. 09:04
Citat från: Gideon skrivet 10 maj 2020 kl. 00:47
Såg första 5 avsnitten av säsong 2 i Australien nyss

Var kan du se det hittar inte säsong 2 på c more
Inga kommentarer...

byStfn

Jag har kikat en del på Nederländernas program och det skiljer sig en del till formen faktiskt. Mest noterbart är att de tog avbrott mitt i utmaningarna och lät folk "gå hem och vila tills nästa dag", något de andra programmen "mörkat" :)

Gideon

Citat från: byStfn skrivet 11 maj 2020 kl. 09:10
Jag har kikat en del på Nederländernas program och det skiljer sig en del till formen faktiskt. Mest noterbart är att de tog avbrott mitt i utmaningarna och lät folk "gå hem och vila tills nästa dag", något de andra programmen "mörkat" :)
Ja de andra klipper det som att de varken äter, sover eller går på toa :P

(@nån mod, skulle man kunna byta namn på tråden till bara "Lego Masters" eller "Lego Masters utanför Sverige"...?)

byStfn

Citat från: Gideon skrivet 11 maj 2020 kl. 09:11
Citat från: byStfn skrivet 11 maj 2020 kl. 09:10
Jag har kikat en del på Nederländernas program och det skiljer sig en del till formen faktiskt. Mest noterbart är att de tog avbrott mitt i utmaningarna och lät folk "gå hem och vila tills nästa dag", något de andra programmen "mörkat" :)
Ja de andra klipper det som att de varken äter, sover eller går på toa :P

(@nån mod, skulle man kunna byta namn på tråden till bara "Lego Masters" eller "Lego Masters utanför Sverige"...?)

Det är typ den vanligaste frågan deltagarna fått i USA. "Bygger ni i 14 timmar i sträck?" Programmet skulle vara ett annat program om så var fallet :P Vilka vrak alla skulle vara  :D

Betweenbrickwalls

Citat från: byStfn skrivet 11 maj 2020 kl. 09:21
Citat från: Gideon skrivet 11 maj 2020 kl. 09:11
Citat från: byStfn skrivet 11 maj 2020 kl. 09:10
Jag har kikat en del på Nederländernas program och det skiljer sig en del till formen faktiskt. Mest noterbart är att de tog avbrott mitt i utmaningarna och lät folk "gå hem och vila tills nästa dag", något de andra programmen "mörkat" :)
Ja de andra klipper det som att de varken äter, sover eller går på toa :P

(@nån mod, skulle man kunna byta namn på tråden till bara "Lego Masters" eller "Lego Masters utanför Sverige"...?)

Det är typ den vanligaste frågan deltagarna fått i USA. "Bygger ni i 14 timmar i sträck?" Programmet skulle vara ett annat program om så var fallet :P Vilka vrak alla skulle vara  :D

Ännu större vrak menar du 🙂
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

David i Lekeberg

Citat från: David i Lekeberg skrivet 11 maj 2020 kl. 09:04
Citat från: Gideon skrivet 10 maj 2020 kl. 00:47
Var kan du se det hittar inte säsong 2 på c more
Inga kommentarer...
Vem på näter ska hjälpa mig då...

David i Lekeberg

Tycker om den Nederländska versionen av Lego masters. Det verkar inte vara lika mycket sensation eller bygga på programledaren utan mer handla om legobyggande. Nu förstår jag inte språket så jag kan ju ha helt fel.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.