Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

WIP - Zombie Something

Startat av Odidoma, 24 januari 2019 kl. 00:26

Föregående ämne - Nästa ämne

Odidoma

Här är ett bygge som jag har klossat ihop senaste tiden, jag är rätt nöjd men har lite småpyssel kvar, det jag tänker mest på är vattnet, jag skulle vilja ha det skitigare, ska det vara en zombie där eller inte? Skriv gärna hiss/diss.
Tänker skita ner omgivningen lite med diverse skräp och tänker även bygga något klent träd eller tre.









drdoddo

Nice! Gillar vattnet å tycker absolut zombien kan vara där. Skulle kanske va nice med mörkare vatten (grönt/mörk trans clear) utanför det nu helt genomskinliga för att rama in d lite.

Odidoma

Citat från: drdoddo skrivet 24 januari 2019 kl. 10:15
Nice! Gillar vattnet å tycker absolut zombien kan vara där. Skulle kanske va nice med mörkare vatten (grönt/mörk trans clear) utanför det nu helt genomskinliga för att rama in d lite.
Tack, jag har beställt lite trans-black, tänkte att det ser lite skitigare ut om jag blandar upp vattnet med det och ev sätter dit något mer än bara Zombien. ska även pröva med en ram som du föreslår.

swemixon

Riktigt snyggt! Tycker också zombien i vattnet ska vara kvar samt att vattnet ska vara lite smutsigt.

Odidoma

Inte fått några bitar till vattnet ännu men dubblera storleken på bygget och slängde in en urspårad godsvagn. Känns som att det ger lite balans till bygget, väntar som sagt på lite vattenbitar och lite växtbitar men efter det kommer jag nog känna mig klar,  jag funderar på att göra det röda på vagnen mer slitet eller taket mindre slitet men det är en ömtålig konstruktion så är inte säker på om jag vill pilla för mycket på den. Tankar?




Magnus den store

Vattnet borde vara smutsigare och zombien tycker jag ska vara kvar. Vill nog ha en till zombie som kommer ut ur röret. Fint klossat oavsett.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.