Friends:After the Cupcakes are Done! Bidragtråd!

Startat av mechamike, 20 mars 2012 kl. 15:54

Föregående ämne - Nästa ämne

shutter

Citat från: mechamike skrivet 09 maj 2012 kl. 20:10
Jag med.. finns ju ett fint pris att vinna och sen kommer det lottas ut nått bland de som bidrar!

Nu är jag sprickfärdig av nyfikenhet på den hemliga juryn. Kom ihåg att det var du som startade tråden mechamike, det är bara du som kan avsluta den...

Sollan

#31
Prolog:

Stephanie är bekymrad. Hennes utomhuscafé har gått dåligt den här säsongen. Flashiga kaffebarer har dykt upp i området och kunderna sviker.  Hon bestämmer sig för att åka in till city för att söka ny inspiration till sin verksamhet. Hon skulle behöva något nytt, något spektakulärt.

Framme i city träffar hon på Olivia. Vännerna småpratar en stund och kommer så in på sina verksamheter. Stephanie berättar om sina bekymmer med caféet. Olivia suckar och säger att det inte är bättre i robotbranschen. Själva utvecklingsarbetet är det inga bekymmer med. Hon har tre robottyper färdigutvecklade, en städrobot, en trädgårdsrobot och en hushållsrobot. Problemet är att försäljningen går trögt. Många är rädda för robotarna och tror att de ska ta över världen. Hon har träffat på några människor som skrikit om Hubbotar och sprungit skrikande därifrån, oklart varför.

Jag behöver inget spektakulärt säger hon, snarare något mycket vardagligt för att minska deras rädsla för den nya tekniken.

Vännerna tittar på varandra. Det glimtar till i deras ögon.



Ett halvår senare:

Stephanie och Oliva har fullt upp. Olivia säljer bullar och tårtor som aldrig förr. En hushållsrobot hjälper till med serveringen. Cafékunderna dricker sitt kaffe samtidigt som de med skräckblandad förtjusning tittar på när robotarna serverar, klipper gräset och städar. De mer tekniskt intresserade tittar på medan Oliva bygger nya robotar. För nya robotar behövs. Flera kunder har vant sig vid att få hjälp av caféets robotar och ser ett behov av att få den hjälpen hemma. Affärerna går strålande.

Stigge72

"Mina flickor" har färgat håret och begett sig till motorcrossbanan, där Carina sköter målflaggan, och Fia är överlycklig för att hennes favorit (med röd hjälm, därav hennes röda vimpel) just vunnit.

Wineyard

När muffinsen är bakade, tar Emma sin rosa tidsmaskin och åker tillbaka i tiden. Denna gång till 1700-talet för att starta lite revolutioner...






Linus Damberg

Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

styrbjörn

Vad gör Elizabeth Swann där? Att nån har snott Jack sparrows huvud kan vi köpa men hela hon...
Otroligt snygg, min favorit, mest för att jag är intresserad av historia ;)

Wineyard

Citat från: styrbjörn skrivet 28 maj 2012 kl. 08:34
Vad gör Elizabeth Swann där? Att nån har snott Jack sparrows huvud kan vi köpa men hela hon...
Otroligt snygg, min favorit, mest för att jag är intresserad av historia ;)
Hon gör en cameo  ::) Ärligt talat var det den enda passande kroppen + det enda kvinnliga, rädda, flesh-huvudet jag har, dock hade jag kanske kunnat byta frilla på henne...
Tack! :)

mordatre

Nu är deadlinen passerad. Känns som om denna tävling pågått hur länge som helst, så nu hoppas vi den hemliga juryn inte tar lika lång tid på sig.  :D    Många roliga och snygga byggen.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

styrbjörn

Ja, ska bli roligt att se vem som vann! Nu förstår jag varför det kom så många fina byggen helt plötsligt!

mechamike

Sådär Tråden är stängd för bidrag.. men vill ni prata om bidragen går det bra.
?

shutter

I´m done with my cupcake!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.