Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tävling: Adventskalender-MOC 2011

Startat av marpe, 12 december 2011 kl. 22:20

Föregående ämne - Nästa ämne

marpe

Nu stundar en svår jultävling.

Adventskalender-MOC 2011

När den sista luckan i LEGO-adventskalendern är öppnad står man vanligen med en tämligen liten hög med bitar. Kliar sig i huvudet och tänker – Var det allt?

I år är svaret – Nej, det är nu det roliga börjar!

Den minimala tävlingen Adventskalender-MOC 2011. Bygg en valfri kreation enbart bestående av av ingående delar i antingen Advent Calendar 2011, City eller Advent Calendar 2011, Star Wars.

Tävlingen startar: 2011-12-24 kl 00.01
Tävlingen slutar: 2011-12-31 kl 23.59

Regler:
  • Samtliga komponenter i tävlingsbidraget ska ingå i antingen
    7958-1 eller 7553-1 . Kreationen ska med andra ord kunna byggas med enbart ett exemplar av en av 2011 års adventskalendrar.
  • Ingående delar definieras av Bricklinks inventarieförteckning för respektive adventskalender, inklusive uppräknade extradelar.
  • Det får bli delar och eller minifigurer över.
  • Tävlingsbidraget ska vara eget och nytt, således inte ha publicerats någon annanstans tidigare.
  • Inga digitala bidrag.
  • Inga modifierade bitar eller egentillverkade stickers. Officiella ingående stickers från LEGO är tillåtna. Målade bitar klassas som modifierade.
  • Tävlingsdeltagare måste vara medlem på forumet. Dock behöver deltagaren inte vara betalande medlem i föreningen Swebrick, men det är rätt trevligt att vara med.
  • Ett tävlingsbidrag per deltagare.
  • Enbart bidrag får postas i bidragstråden
  • Kommentarer postas istället i denna tråd.
  • Max 3 fotografier per bidrag är tillåtna. Ej större än 800x600 pixlar.
  • Tävlingsbidragen måste postas under tävlingens gång.
  • Vinnare utses genom öppen omröstning, av forummedlemmar. Mer information om detta kommer vid tävlingens slut.

Vinst: 1 st Ninjago-T-shirt, men främst den stora äran.

Föreningen skänker T-shirt. (Tack, Etzel)

Fullständiga inventeringar
7958-1 eller 7553-1

shutter

bra användning av den sista T-shirten tycker jag. nu får jag chansen att lägga beslag på den på nytt. Kepsen passade iaf utmärkt och jag bar den givetvis genom hela stan och på tåget hem till skåne :D

marpe

#2
Det är rätta takter!
En kombattant av rätta virket!
Vilken härlig tävlingsinställning!

Det bådar gott.  :)


  • Ska Shutter få komplettera sina ninjagokläder med en T-shirt? 
  • Är kepsen en ställföreträdande lagerkrans?

Vinst i adventskalender-MOC 2011 vore hursomhelst en fantastisk avslutning på tävlingssäsongen för honom.

Men det är fler tävlanden som åtrår ledartröjan...

Man riktigt hör hur legofingrar värms upp och pekfingrar stretchas så här 10 dagar innan startskottet.
Jag vet att många försöker få formtoppen att infalla den 24e december. Det är då det gäller.

Le grand finale.

Kepsen

Läste bara reglerna lite snabbt.. men hur är det med botten platta?

mechamike

CitatSamtliga komponenter i tävlingsbidraget ska ingå i antingen 7958-1 eller 7553-1. Kreationen ska med andra ord kunna byggas med enbart ett exemplar av en av 2011 års adventskalendrar.

Nog läste du lite snabbt..  ;)
?

marpe

Bra fråga och Mechamike har rätt i sitt svar.
Den stora utmaningen är de  begränsade antalet komponenter. Alla deltagare har samma komponenter. Dessutom infaller tävlingen under den stora julfriden, vilket gör att än fler hinner skicka in ett bidrag.

Det här ska bli kul!
Har uppdaterat tävlingsinformationen med länkar till de officiellt gällande inventeringarna.

Kepsen

ska bli kul att se vad jag och ni andra kan få ihop då..

marpe


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.