Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[Ideas] Pingu är tillbaka!

Startat av jalex, 18 april 2016 kl. 11:56

Föregående ämne - Nästa ämne

Perhed

Härligt bygge! Jag är supporter nummer 159. Det rör ju på sig.

Kul! Jag och min familj har skojat om att införa pingudagen hemma för att försöka hypa upp det lika högt som julafton för vår 5 månader gamla dotter eftersom hon nu ägnar mycket tid på att boxa på sin Pingu i sitt babygym eller vad det heter.
Min bricklinkbutik Brickatorium http://www.bricklink.com/store/home.page?p=perhed

jalex

Citat från: Perhed skrivet 19 april 2016 kl. 21:27
Härligt bygge! Jag är supporter nummer 159. Det rör ju på sig.

Kul! Jag och min familj har skojat om att införa pingudagen hemma för att försöka hypa upp det lika högt som julafton för vår 5 månader gamla dotter eftersom hon nu ägnar mycket tid på att boxa på sin Pingu i sitt babygym eller vad det heter.

Tackar! Roligt att din dotter gillar Pingu :)

Ja det fick en liten skjuts ett tag där. Det var någon som bloggade om den och jag la in den på reddit och facebook, så det gjorde en del. Men nu börjar det sakta in igen. Det känns nästan omöjligt att nå 10000 supporters med en idé som inte är jätteinne just nu. Men samtidigt undrar jag hur helt vanliga egna modeller som bilar eller byggnader lyckas få igång spridningen?
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

lingonfil

#17
Når man ett par tusen så hamnar man väl på första sidan och kanske också deras nyhetsbrev ("weekly digest"), det ger nog en ett par tusen röster till. "Staff pick" är också ett sätt att sticka ut.

Jag undrar hur många registrerade (aktiva) konton som finns? Och hur många nyregistreringar som vanligtvis krävs för att nå 10 000?

Pehr

Sen finns det kanske lite fler bil- och legobil-entusiaster än pingufans kanske?

jalex

Citat från: lingonfil skrivet 20 april 2016 kl. 12:38
Når man ett par tusen så hamnar man väl på första sidan och kanske också deras nyhetsbrev ("weekly digest"), det ger nog en ett par tusen röster till. "Staff pick" är också ett sätt att sticka ut.

Jag undrar hur många registrerade (aktiva) konton som finns? Och hur många nyregistreringar som vanligtvis krävs för att nå 10 000?

Om man på en vecka får över ungefär 200 röster så hamnar man i "Popular this week", och det ger kanske några 100 till, men om det inte sprids vidare så försvinner man därifrån. När jag fick Staff pick för Pingu förra gången så gav den några 100 röster.

Det finns säkert närmare en miljon konton  :P

Citat från: Pehr skrivet 20 april 2016 kl. 12:41
Sen finns det kanske lite fler bil- och legobil-entusiaster än pingufans kanske?

Ja det gör det nog. Många av bilmodellerna är ju förstås riktigt snygga, men det jag tänkte på var bara att själva idén är oftast inte så originell (det är ju en vanlig bil trots allt), så jag förundrades över att vissa bilar lyckas nå tusentals supporters medan andra som också är snygga bara når några hundra. Alltså, hur gör dem? :) Men det är väl främst att nå ut till tillräckligt stora fangrupper.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

stej123

Supportade det förra projektet och jag supportar såklart det här också :)

Odidoma

Supportat och klart, lycka till!

Sockerbit

Visas Pingu på någon TV-kanal i Sverige nu, eller på senaste tiden?

lingonfil

Barnkanalen på mornarna, strax efter 8. Över 30 år - still going strong!

jalex

Citat från: stej123 skrivet 20 april 2016 kl. 18:17
Supportade det förra projektet och jag supportar såklart det här också :)
Citat från: Odidoma skrivet 20 april 2016 kl. 18:26
Supportat och klart, lycka till!

Tackar!

Citat från: Sockerbit skrivet 20 april 2016 kl. 22:20
Visas Pingu på någon TV-kanal i Sverige nu, eller på senaste tiden?

Ja på Barnkanalen. Jag kontaktade faktiskt Barnkanalen o frågade om de var intresserade, och de svarade ganska snabbt men sa att de tyckte det var för mycket koplat till Lego för att köra något av det.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

jalex

Har uppdaterat med en bild!



Från episoden
"
"
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

o0ger

Nu dök detta bygge upp på TBB: http://www.brothers-brick.com/2016/04/26/i-am-the-walrus-the-adventures-of-pingu/

Då borde du väl få lite fart på Ideas också? ;)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Sockerbit


Pehr

Kanske det skulle gå bra om du skickade ut några custom set till de största lego-kanalerna på tuben? Brickworks, Sariel, Jangbricks, Tested?

jalex

Citat från: o0ger skrivet 26 april 2016 kl. 23:10
Nu dök detta bygge upp på TBB: http://www.brothers-brick.com/2016/04/26/i-am-the-walrus-the-adventures-of-pingu/

Då borde du väl få lite fart på Ideas också? ;)

Oj det var lite oväntat! :D Nja projektet går allt trögt nu, tror inte TBB-posten gör någon större skillnad. Hur går det själv med ditt projekt?

Citat från: Sockerbit skrivet 27 april 2016 kl. 06:19
Nu har jag supportat!

Tackar!

Citat från: Pehr skrivet 27 april 2016 kl. 09:29
Kanske det skulle gå bra om du skickade ut några custom set till de största lego-kanalerna på tuben? Brickworks, Sariel, Jangbricks, Tested?

Det är en bra idé. Men det är mycket arbete bakom det, så det har jag inte tid med nu... Sen är frågan om det är värt det? Det klart om projektet hade legat på 9000 supporters hade jag nog gjort det. Har du sett någon annan som gjort det och fått det uppvisat på en kanal?
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.