Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Stigge72

Citat från: Surf Green skrivet 14 december 2014 kl. 12:21
Jag och dottern byggde idag på förmiddagen! Trevligt bygge men kändes som lite lite lego för pengarna.
Satte ihop den med Jabbas palace som blev ett coolt set tillsammans. Hålen i JP på undersidan passade dock inte mot spetsarna på RP, jag får väl kolla ritningen igen och se om något gått snett! :)
Licensseten gör ofta det, tyvärr. :/

Skafte

Jag håller med till viss del, men det blir lite orättvist när man jämför Rancor Pit (eller för den delen Lonely Mountain) med andra set. Det innehåller ju en stor varelse med flera unika delar, vilket driver upp produktionskostnaden. Licensseten bygger (haha) tyvärr mycket på minifigs, och själva konstruktionsdelen av seten blir underordnad.

Stigge72

Citat från: Skafte skrivet 14 december 2014 kl. 18:59
Jag håller med till viss del, men det blir lite orättvist när man jämför Rancor Pit (eller för den delen Lonely Mountain) med andra set. Det innehåller ju en stor varelse med flera unika delar, vilket driver upp produktionskostnaden. Licensseten bygger (haha) tyvärr mycket på minifigs, och själva konstruktionsdelen av seten blir underordnad.
Nog är det så.
Dessutom är ju flesh-nyanserna mycket dyrare att göra huvuden och händer av. (Eller hur? :-P)

Risgrynsgrot

Citat från: Stigge72 skrivet 15 december 2014 kl. 10:23Nog är det så.
Dessutom är ju flesh-nyanserna mycket dyrare att göra huvuden och händer av. (Eller hur? :-P)
Citat
Det kan jag inte tänka mig! Men däremot är det ju som Skafte säger att i licenserade seten så är det minifigurerna (eller som i Rancor-fallet, maxi-figurerna (?)) som säljer! Det märker man ju iom att i nästan varenda set så brukar de försöka stoppa in någon exklusiv figur för att sälja mera.

Själv så köpte jag Lonely Mountain för ungefär 950 kr vid en rabatt för en månad sen, och Rancorn köpte jag för en sjättedel av det svenska RRP på bricklink.  ::)

Manne

Fick ihop en liten Technic bil.. 42027

Var en snabb rackare när grabben provkörde på golvet...

Med vänlig hälsning, Manne

Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

Jedi_Jennifer

Liten tidig julklapp, skulle egentligen ha blivit men den fanns inte kvar i affären, just min tur! :-\







Kul litet set dock, får lite Dennis the Menace vibbar ;D

humlan

Byggde klart Town Hall...

Första bygget på min nya byggplats f.ö.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Nextuz

#952
Klickade ihop o ska provköra dehär två skönheterna som jag köpte för säkert 4:a år sedan...
Till det kraftiga priset av 400kr för båda två...
De hade nog ingen aning om vad de var värda.

En av dem har dock kass mottagning, men har handlat på mig en till mottagare.

Nu är de bara batterierna som ska laddas :)


Testade igår kväll... och tydligen har den med kass mottagning lagat sig själv :P

mrNoodles

Julafton har knappt börjat och Arktiska baslägret är klart, 4åringens julklapp.
Nu får man bara vara med och langa delar, han bygger själv.. :)


God jul allesammans!

Peter

Jag har börjat dagen med att bygga som jag fick av hustrun/Sagoslott i fjol på julaftonen. Nu är det en snygg prydnad i köket över julen. Fick stor "hjälp" av barnen som under tiden använde bitar till att bygga allt möjligt eftersom det var en del nya färger och bitar för oss.
Måste vara en sats som normalt haft stort överpris. En tacksam sats att modda för att få fyra väggar runt huset, avlyftbart tak. Borde vara flera granar till granförsäljaren etc. Men ändå kul att bygga eftersom den skiljer lite från de andra satser jag byggt senaste åren.

Skafte

med sonen
med dottern
med mig själv

Hittills. Mot Rusta!

God Juldag!

Jogge

Hela familjen bygger nu.

Jag provar Technic
Frugan
Sonen

Bra med Jul

Ashman

Byggs bra här också :) Jag och mellansonen byggde som han nu lekt med hela eftermiddagen och äldsta sonen byggde . Utöver dem har det byggts star wars microfighters och , lego city träskpolis och

Bara jag som inte har nåt eget lego att bygga med  :-\

Ashman

Citat från: mrNoodles skrivet 24 december 2014 kl. 09:02
Julafton har knappt börjat och Arktiska baslägret är klart, 4åringens julklapp.
Nu får man bara vara med och langa delar, han bygger själv.. :)



Haha, känner igen det där. Köpte samma set åt min 4åring och tänkte att det får jag bygga och han kan leka med det. Men...blev också mest bit-langare   :D

Före han satte fast en bit frågade han mig: är detta rätt? Samma fråga för VARJE bit. Så jag kunde inte koppla av heller. 733 bitar.

tac-sat

byggde som jag fick i julklapp igår.
Funderar på när jag ska börja bygga (sortera bitarna till) som också låg under granen igår.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.