Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Dark_Link

Idag blev jag klar med , själva byggandet blev utdraget över några dagar.

Trevligt set även om en del av byggandet kändes ganska så bekant om man byggt några av gruv-seten innan. Allra bäst gillade jag kranbilen som var riktigt rolig att bygga och rolig att leka med när den var klar. ;) Efter att jag blev klar satt jag en bra stund på golvet och lät arbetarna montera upp huset, stort lekvärde.
Nu får jag väl försöka hitta den lite större kranbilen bara. :)

Massor med påsar!


Byggt, monterat och klart!

Softilog

Är hemma med 5-åringen som är sjuk och han ville tvunget att vi skulle bygga .
Han byggde hela trucken och alla Kontainerna alldeles själv och så fick jag bygga tåget.  ;D

Nu vill han att vi skall bygga järnväg och göra det radiostyrt...

shutter

Citat från: Softilog skrivet 09 december 2013 kl. 11:27
Är hemma med 5-åringen som är sjuk och han ville tvunget att vi skulle bygga .
Han byggde hela trucken och alla Kontainerna alldeles själv och så fick jag bygga tåget.  ;D

Nu vill han att vi skall bygga järnväg och göra det radiostyrt...
Hur skall detta sluta...?

Larry Lars

Byggde ihop ett Battle-Pack från SW 2014. Kashyyyk Troopers, . Ett roligt set med ett, för att vara ett så litet set, riktigt bra fordon.
Många bra bitar och förstås roligt att få testa de nya vapnen som väl markerar starten för ett än mer interaktivt lek-koncept. ;)

Tramsigt att ersätta den tidigare modellen med något som blir en sorts återgång till de hånade "megafonerna" från licensens begynnelse. Festliga att leka med är de hur som helst.  I alla fall om man är 44.
:)
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

humlan

Pillade ihop med Jeff Wayne's War of the Worlds spelande på högtalarna i bakgrunden :P
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Magnus den store

Citat från: Larry Lars skrivet 11 december 2013 kl. 19:36
Byggde ihop ett Battle-Pack från SW 2014. Kashyyyk Troopers, . Ett roligt set med ett, för att vara ett så litet set, riktigt bra fordon.
Många bra bitar och förstås roligt att få testa de nya vapnen som väl markerar starten för ett än mer interaktivt lek-koncept. ;)

Tramsigt att ersätta den tidigare modellen med något som blir en sorts återgång till de hånade "megafonerna" från licensens begynnelse. Festliga att leka med är de hur som helst.  I alla fall om man är 44.
:)

Går det att skjuta med megafonerna?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Anders67

Bygger på Lord of the ring borgen tillsammans med AnneLie67 som bygger och , mer vinterset blir det nog senare idag och imorgon!

EpsilonEta

Nu har jag byggt Mini Slave I.
Det var på Sundsvallsträffen jag såg den och idag letade jag fram bitlistan på BL. Det visade sig att jag hade alla bitarna hemma (fast jag fick plocka från några uppställda modeller). Sedan byggde jag den från bilden på BL. Allt blev rätt utom motorerna på undersidan (som inte syns på bilden), då fick jag lada ner instruktionerna från Lego.com
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

Brickchaser

Idag byggde jag med vår 12-årige grabb.
Han köper inget lego själv längre, men han bygger mer än gärna ihop satser jag har liggande i garderoben.
Kul att bygga tillsammans.... :D

MicroByggare

Jag har på senaste tiden byggt adventskalender-luckorna i påsen (BISB) idag blev det en äldre racerbil:
Minderårig LEGObyggare! Min Flickr: www.flickr.com/photos/92996446@N08/

jalex

Byggde set 70007 ikväll. Kanske inte världens snyggaste hoj, men ganska intressant design och jag gillar färgschemat. Gav inspiration till att bygga egna modeller i liknande teknik. Det innehöll en stor variation av bitar, och några bitar som var helt nya för mig.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Risgrynsgrot

Byggde med min bättre hälft idag..

Mycket roligt bygge, fint blev det, roliga byggtekniker.. Gillar speciellt hur ljusklossen lyser upp skyltfönstret. Det får stå framme över Jul.  :)

qbert

Citat från: Risgrynsgrot skrivet 22 december 2013 kl. 22:53
Byggde med min bättre hälft idag..

Mycket roligt bygge, fint blev det, roliga byggtekniker.. Gillar speciellt hur ljusklossen lyser upp skyltfönstret. Det får stå framme över Jul.  :)

Byggde oxå detta set idag, med båda mina föräldrar! Fick flashbacks från när man var liten, men nu fick jag hjälpa dem istället.
God jul, på riktigt nu.
Four shalt thou not count, neither count thou two, excepting that thou then proceed to three. Five is right out.

Vibora

Winter Village Cottage. Det är lite pyssel med att bygga alla WV-seten innan julafton. Fortfarande två kvar.

Sangela

Ja, då kommer mitt första egna köpta offeciella set. Det är ett Creator set 31010. Jag älskar att de har 3 olika bruksanvisningar. Har redan byggt huset vid sjön men rev det och byggde korsvirket huset istället och då kom jag på att fota skulle vara kul. Så håll till godo ;D
Lev i nuet! Då du slippet säga:
Alla dagar som kom och gick inte visste jag att det var livet!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.