Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Musikaliska vinjetter

Startat av Kvarnbacka, 12 mars 2013 kl. 09:36

Föregående ämne - Nästa ämne

LilaToster

#570
Här kommer nästa vinjett. Den syftar både till låttiteln och låttexten.

Jag eftersöker låttitel, artist/band och album. Lycka till  :D



LilaToster

Ser att ingen har gissat än... kanske för svårt? Kanske dags för en liten ledtråd...låten är på engelska och är från 80-talet.  :D

shutter

Jag börjar ringa in rätt artist ev. Baccara med gästartist?

LilaToster

Nu får ni ta och sätta igång med gissandet. :P

Här kommer en till liten ledtråd som jag hoppas kan sätta igång gissandet...det är en svensk grupp och vinjetten syftar till själva låten (ej till gruppen), tänka på vad de gör i vinjetten mer än vilka som gör det.

Hoppas detta kan hjälpa. Det blir inge fler ledtrådar förens det kommer lite gissningar...  :P

Skrytsson

Hmm... ABBA, Europe och Roxette var väl de största svenska grupperna under 80-talet...

Blev till att browsa en del låttitlar... "Voices" av Roxette från albumet "Pearls of Passion" är min gissning.

Silence101

It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

MartinAberg

#576
Army of lovers - Crucified - Crucified

LilaToster

Citat från: Skrytsson skrivet 08 juli 2013 kl. 15:15
Hmm... ABBA, Europe och Roxette var väl de största svenska grupperna under 80-talet...

Blev till att browsa en del låttitlar... "Voices" av Roxette från albumet "Pearls of Passion" är min gissning.

Visst är det Roxettes "Voices". Vinjetten syftar till låttiteln men också till raden "voices - hear them singing..." i refrängen. Kanske inte helt uppenbart och enkelt...




shutter

Citat från: LilaToster skrivet 09 juli 2013 kl. 23:32
Visst är det Roxettes "Voices". Vinjetten syftar till låttiteln men också till raden "voices - hear them singing..." i refrängen. Kanske inte helt uppenbart och enkelt...
Uppenbart när man vet! enkelt nej?
kul vinjett hur som helst ;) och tävlingen kan rulla vidare...

Stigge72

Ingen trafik på flera dagar, så jag slänger in en ny.

stej123

Bulls on parade - Rage against the machine?

Stigge72


Skafte

Smaklösa - Det regnar kor?

Stigge72

Citat från: Skafte skrivet 17 juli 2013 kl. 16:26
Smaklösa - Det regnar kor?
Helt rätt!

Jag kan ju inte säga att jag är förvånad övre att det var någon från den delen av landet som skulle ta den heller... ;)

För er andra fastlänningar:

Skafte

Jaha jamen alltså... Jag tänkte att jag kan ju alltid gissa på Smaklösa, för det kan ju inte vara rätt... Men det är ju rätt självklart i alla fall. Nå ja. Jag bygger nåt.  :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.