Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Musikaliska vinjetter

Startat av Kvarnbacka, 12 mars 2013 kl. 09:36

Föregående ämne - Nästa ämne

lindyhep

Att det skulle vara så svårt då.... Det var nämligen inte heller rätt.
Snart kommer det en ledtråd för jag tänker inte vara vaken lika sent i natt.

lindyhep


Eftersom jag redan borde sova så tänkte jag ge er lite ledtrådar.

Jag har bett om låttitel - ingen artist.
Jag skrev att det här bara är en bit som får vara illustration.
Det här kan sägas vara en favorit i repris.
Färgen och blommornas storlek har betydelse.

krakfot

Jag får inte riktigt ihopp alla ledtråder, men det finns ju en växt som har vita blommor i olika storlekar och som man kan binda en krans av så jag chansar vilt på "visa i medsommartid" där de sjunger "Du lindar av olvon en midsommarkrans
och hänger den om ditt hår." ?

lindyhep

Där satt den. (Jo, jag är vaken fortfarande....) Klart det är olvon som är på väg att bli midsommarkrans.

Var det favorit i repris som inte gick ihop? Jag har gjort en midsommarkrans tidigare (inte i denna tråd) men det var nog 2011. Håller på med en ny, stabilare, nu.

lindyhep

Citat från: lindyhep skrivet 17 juni 2013 kl. 00:56
Där satt den. (Jo, jag är vaken fortfarande....) Klart det är olvon som är på väg att bli midsommarkrans.
(För övrigt så tror jag att du tog det på att olvon har röda bär. ;D )

Var det favorit i repris som inte gick ihop? Jag har gjort en midsommarkrans tidigare (inte i denna tråd) men det var nog 2011. Håller på med en ny, stabilare, nu.

krakfot

En riktigt bra vig det där, en sån där som är så självklar när man vet men omöjlig till en början... så nu har jag en vig som förhoppningsvis skall ge er huvudbry en stund. Kanske inte artistens mest kända låt men artisten i fråga spelas flitigt på radiokanalerna just nu...


shutter

Och jag som mest "läser" ljudböcker för tillfället. har ingen aning alltså :'(

marpe

Låt: Pieces
Platta: End of Silence
Grupp: Red

krakfot

Citat från: marpe skrivet 18 juni 2013 kl. 10:32
Låt: Pieces
Platta: End of Silence
Grupp: Red

Vilken bra gissning, bättre än vad jag tänkt mig faktiskt, men jag måste väl hålla mig till mitt förstahands val . Rätt tänkt även om det gick ett steg för långt i tankekedjan. Så inget rätt hittills tyvärr.

marpe


krakfot

Rätt! Det var den jag hörde på radion igår....

marpe

Min nästa vinjett kommer att vara lätt att koppla ihop med Krakfots. Jag bygger och laddar upp imorgon förmiddag.

marpe


marpe

Oj vad tyst det var här. Än får jag inte ge en ledtråd, men jag kan ju repetera det jag sagt förut. Jag väljer inga okända låtar och det finns kopplingar till Krakfots förra vinjett.

MicroByggare

bara för att:

Låt: Pieces
Platta: End of Silence
Grupp: Red
Minderårig LEGObyggare! Min Flickr: www.flickr.com/photos/92996446@N08/

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.