Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Musikaliska vinjetter

Startat av Kvarnbacka, 12 mars 2013 kl. 09:36

Föregående ämne - Nästa ämne

krakfot

#495
Ja, man skall inte göra det för enkelt i början...  Jag sa ju något om att man skulle kunna tänka sig slänga in några skelett, eller snarare kranier i bilden. Ungefär så här tänkte jag mig då... (första bilden är tagen från refrängen av låten jag söker efter...


Kvarnbacka

Troligen fel, men: Skulls med Misfits.
Det passar inte så jättebra på refrängen, men på sticket:

Collect the heads of little girls and put 'em on my wall
Hack the heads of little girls and put 'em on my wall


www.youtube.com/watch?v=QPYOmKrXi-4

krakfot

Nej inte rätt. Flickorna nere på det gröna gräset är som sagt rfrängen. Killarna på korset är gruppens medlemmar men utgör även aktuellt skivomslag.

stej123

Guns N' Roses - Paradise City

Take me down to the paradise city
Where the grass is green and the girls are pretty

krakfot

#499
Självklart är det Guns'n'Roses jag syftade på.

stej123

Har en vinjett redo, men det blir att fota imorgon när det är bättre ljus

stej123


Musik by stej123, on Flickr

Vad heter bandet som var klädda så här under ett kritikerrosat framträdande som gav bandet en topp 50-plats på listan med "Greatest live albums of all time"

Kvarnbacka



Kvarnbacka

Nä, vid närmare anblick ser de två gossarna bakom frontmannen lite för välkammade ut.  ::)

krakfot

Enda jag kommer tänka på är RUSH där en av personerna har varit helröd vid tillfällen, och nog är det en blond och två mörkhåriga om jag inte minns fel, men annars får jag inte till frisyrerna riktigt?

stej123

Citat från: krakfot skrivet 13 juni 2013 kl. 16:43
Enda jag kommer tänka på är RUSH där en av personerna har varit helröd vid tillfällen, och nog är det en blond och två mörkhåriga om jag inte minns fel, men annars får jag inte till frisyrerna riktigt?

Inte rätt det heller.

krakfot

det är ju en röd gubbe så jag måste ju ta denna ;). Finns ju en lite symfonirockaktig engelsk grupp som heter Muse hade inte de en röd kille på sin konsert på Wembley skivan heter H.A.A.R.P om jag inte har helt fel?

stej123

Citat från: krakfot skrivet 14 juni 2013 kl. 12:34
det är ju en röd gubbe så jag måste ju ta denna ;). Finns ju en lite symfonirockaktig engelsk grupp som heter Muse hade inte de en röd kille på sin konsert på Wembley skivan heter H.A.A.R.P om jag inte har helt fel?

Helt rätt! En av mina favoritartister alla kategorier, och de är fruktansvärt bra live också!

Din tur :)

krakfot

Det är en riktigt bra skiva, har dock inte sett dem live, men med lite funderande så kom jag på att jag sett någon bild som liknade dig vig, men jag fick gräva långt in i minnet... tack för ännu en grupp som man glömt att man minns. Ny vig kommer ikväll...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.