Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Musikaliska vinjetter

Startat av Kvarnbacka, 12 mars 2013 kl. 09:36

Föregående ämne - Nästa ämne

marpe

"Winter, spring, summer and Fall"
Michael Mitchell

Lews

Citat från: klaklaklara skrivet 19 maj 2013 kl. 21:07
Season in the sun av Terry Jacks?

Citat från: marpe skrivet 19 maj 2013 kl. 21:08
"Winter, spring, summer and Fall"
Michael Mitchell

Båda är fel.

Lews

Dags för en ledtråd!

Sångaren eller sångerskan vet ni var hen kommer ifrån, musikerna kommer dock från grannlandet.
Bilden föreställer en låttitel.

marpe

Seasons in the Sun
Terry Jacks

Lews


Lews

Ny ledtråd!

Bandet är ett av de största inom sin genre och låten är strax över 20 minuter lång.

krakfot

Då måste det så klart vara "A Change of Seasons" med "Dream Theater" från 1995 ?

Lews

Citat från: krakfot skrivet 21 maj 2013 kl. 15:55
Då måste det så klart vara "A Change of Seasons" med "Dream Theater" från 1995 ?

Helt korrekt Krakfot! Din tur att bygga.

krakfot

Ja det finns ju låtar som man glömt att man minns... nu har jag byggt en helt skelettfri vig. som är några år äldre, denna är från typ -90 ungefär tror jag. Denna gång är det en grupp men jag kan tänka mig sångerskans namn också, och så låttitel så klart...

Sangela

#384
Jag tycker mig se postern som jag sett många gånger hos en vän och den Säger:
Rexette, (Marie Fredriksson och Per Gessle) Room Service. Men jag vet inte vilken låt det är så jag gissar på "Fool".
Lev i nuet! Då du slippet säga:
Alla dagar som kom och gick inte visste jag att det var livet!

krakfot

Med tanke på min dragning till den röda färgen så hade ju Room service varit ett bra alternativ. men tyvärr är både grupp och låt fel.

ByggareDan

-Tyst jag ser på TV.

Låten Grannar med gruppen Just D. från 1992


/ByggareDan

krakfot

Tyvärr inte rätt, men det är kul med bra förslag på vad ens vig föreställer. Låtar som man inte kommer ihåg förän någon plackar fram dem. Nä  denna var nog lite väl svår även om det var en sommarplåga 1990. Det är en svensk låt framförd av en grupp från Göteborg. Sångerskan gjorde några år senare en solokariär med fyndiga låttexter om apelsiners känslor och om att flugor i maten är sällskap det med. Men denna låt handlar om hur man kan göra vad som helst bara för att få vara med den där man älskar, till och med se på sport....

(jag har uppdaterat bilden lite)

Roger Brickjet

Citat från: krakfot skrivet 23 maj 2013 kl. 21:25
[...] flugor i maten är sällskap det med. [...]
Förmodar att det handlar om barnlåtar men det låter ju hur kul som helst :))

krakfot

Inga barnlåtar... om än lite barnsligt naiva

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.