Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Musikaliska vinjetter

Startat av Kvarnbacka, 12 mars 2013 kl. 09:36

Föregående ämne - Nästa ämne

marpe

Citat från: Skafte skrivet 28 april 2013 kl. 12:11
Jag vill också ha upphovsmän och artist.
Pluralformen på "upphovsmän" gör det lite svårare att gissa.

Till havs
Text: Jonatan Reuter
Tonsättning: Gustaf Nordqvist
Artist: Jussi Björling.

Skafte

JA!

Jussi Björling, inte Justin Beiber...

I andra versen: "När havet sjunger, grönt och vitt..."

Här, ta tre minuter av er måndag och fundera på vem som egentligen borde vara störst, Jussi eller Justin:



Är det Sigge Fürst som välkomnar i början?

ByggareDan

Klart att det var den gamle Jussi B. hade ju lätt sopa banan med dom flesta i idol och liknande program.
Så tack för att folk kommer att tro att man är idiot idag för man går och småsjunger "till haaavs till haavs" sådär ordentligt tondövt.  :)


/ByggareDan

marpe

Citat från: Skafte skrivet 29 april 2013 kl. 09:14
I andra versen: "När havet sjunger, grönt och vitt..."

Här, ta tre minuter av er måndag och fundera på vem som egentligen borde vara störst, Jussi eller Justin:
...
Kul Skafte!  :) Det var havsnyansen som ledde mig förbi att det handlade om segling.

Om du frågar den lilla klick som styr vad som spelas på radio, så är Justin större än Jussi.  :P @Myko. Den egentliga  musikeliten, du vet...  ;) Fast vi feltänkare får ändå hålla på Jussi, i smyg...

Leve Jussi Björling och annan egenvald musik.  ;D

Citat från: ByggareDan skrivet 28 april 2013 kl. 21:41
Men ett riktigt långskott kommer här,  i klass med Marpe's gissningar  ;)
Sigge Furst med Salta biten (Raj raj  sjömansvalsparodi) av Hasse och Tage
@ByggareDan. Så passande att ditt långskott ledde fram till just Sigge Furst. :)
Ladda genast om högerfoten och skicka iväg ett långskott här.

Merkurius

Lite OT. Pavarotti blev en gång kallad "sin tids Jussi Björling" varvid Luciano svarade: "Jussi? Please, I'm only human"
Panem et solanum habemus. Quid nobis male evenire potest?

Myko

Citat från: marpe skrivet 29 april 2013 kl. 11:27
@Myko. Den egentliga  musikeliten, du vet...  ;) Fast vi feltänkare får ändå hålla på Jussi, i smyg...

Du får lyssna på vad du vill och tycka om vad du vill, men gliringarna åt oss andra (det kanske bara är jag...) som sväljer det som spelas på radio (och gillar det) kan jag vara utan.

marpe

Citat från: Myko skrivet 29 april 2013 kl. 12:03
Citat från: marpe skrivet 29 april 2013 kl. 11:27
@Myko. Den egentliga  musikeliten, du vet...  ;) Fast vi feltänkare får ändå hålla på Jussi, i smyg...

Du får lyssna på vad du vill och tycka om vad du vill, men gliringarna åt oss andra (det kanske bara är jag...) som sväljer det som spelas på radio (och gillar det) kan jag vara utan.
Tack för påpekandet. Jag förstår nu att det har tolkats annorlunda än det var avsett. Jag ber därför om ursäkt och slutar samtidigt att skämta på så sätt. /Marpe

Stigge72

Två saker:
Visst är det Sigge som pratar med Jussi först.

Jag hörde något annat om herr Pavarotti och vår egen Jussi.
Det tilldrog sig när Luciano hade någon divalat för sig på Metropolitan (om jag minns rätt), varvid direktören på den aktuella operan fällde kommentaren "Who do you think you are? Jussi Björling?"

Om det var före eller efter det andra, eller om den ena eller båda är skrönor vet jag inte, men bra är dem. :)

marpe

#278
En textrad som inte är speciellt kontroversiell.  :)

Låt och grupp söks.


vig_music by_marpe, on Flickr.

ByggareDan

Gruppen som efterfrågas borde ju vara:
Låt 3:e örat lyssna in och 3:e benet stampa takten men låten  är ju desto svårare men gissar på den eända jag känner igen med dom Gärdet 1970 som framfördes under Gärdesfesten 1970.


/ByggareDan

marpe

Citat från: ByggareDan skrivet 01 maj 2013 kl. 11:44
Gruppen som efterfrågas borde ju vara:
Låt 3:e örat lyssna in och 3:e benet stampa takten
Det var inte så jag hade tänkt.
Försök igen.  :)

ByggareDan

Det finns väl någon rappare med polare som kallar sig C1- Ice.  Efter att kollat upp vad han gjort (då jag inte hade en susning, ) så var det   Buy your world  som dök upp.

/ByggareDan

marpe

Nix. Inte C1- Ice.  med Buy your world  .

Silence101

Det första som slår mig:
Vanilla Ice - Ice Ice Baby
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

ByggareDan

Citat från: Silence101 skrivet 01 maj 2013 kl. 13:11
Det första som slår mig:
Vanilla Ice - Ice Ice Baby

Låter ju som en bra gissning men kan det ha vart så enkelt  :o
Råkade nämligen se Marpe's ledtråd som togs bort och den gör nog att jag tänker lite konstigt/fel.

/ByggareDan

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.