Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Musikaliska vinjetter

Startat av Kvarnbacka, 12 mars 2013 kl. 09:36

Föregående ämne - Nästa ämne

Tickledeath

Daft Punk's låt "Robot Rock" från albumet Human After All?
Man slutar inte leka för att man blir gammal, man blir gammal för att man slutar leka.

Skafte

Kraftwerk - The Man-Machine - The Robots

Kimmen

Citat från: Skafte skrivet 19 april 2013 kl. 15:52
Kraftwerk - The Man-Machine - The Robots

Visst är det The Robots. "we are the robots.. blip blip blip bliiip.."

Var så god att bygg.

Skafte

Ursäkta dröjsmålet. Fick göra en med sorkens bitar, ont om byggtid när det är så fint väder och en stor trädgård som vill ha hjälp...

Låttitel och upphovsman sökes!

ByggareDan

Ring of fire med Johnny Cash

/ByggareDan

Skafte


Kimmen

Feuer frei med Rammstein

Kvarnbacka

Floor on fire med Pitbull?

Skafte


Roger Brickjet

"Upphovsman" stod det ju...mitt svar är förvisso ingen man men jag testar med Ring of fire av June Carter (och tydligen även Merle Kilgore enl. wikipedia) :)

Skafte

Citat från: Roger Brickjet skrivet 22 april 2013 kl. 01:08
"Upphovsman" stod det ju...mitt svar är förvisso ingen man men jag testar med Ring of fire av June Carter (och tydligen även Merle Kilgore enl. wikipedia) :)

Ja, men så var det ju! Sorry, ByggareDan, men alla svar måste vara rätt, och jag ville inte göra det så lätt att svara att det var nästan rätt. Och "upphovsman" är väl egentligen rätt könsneutralt? Upphovshen?  :)

You go, Mr Brickjet!

Kvarnbacka

Citat från: Skafte skrivet 22 april 2013 kl. 10:01
Ja, men så var det ju! Sorry, ByggareDan, men alla svar måste vara rätt, och jag ville inte göra det så lätt att svara att det var nästan rätt. Och "upphovsman" är väl egentligen rätt könsneutralt? Upphovshen?  :)

You go, Mr Brickjet!

"Upphovsperson" är antagligen den politiskt korrekta termen :)
Bra snålat med ledtrådar där, det ska inte vara för lätt!

ByggareDan

Insåg mitt misstag när Roger klämde i med rätt upphovare till låten, får skylla på att jag fortfarande har utslag på armarna som kliar .. låt oss säga väldigt mycket.

Sen kanske det var lite tur för den enda låten jag kommer att tänka på att bygga till den här tråden är "klassikern"  :o  Boombastic med Shaggy.

/ByggareDan

Roger Brickjet

Titel och artist söker jag. Abs mot abs, äntligen lite bit-tid! (inte ledtrådar) :)

Tarmvred

det är ju ganska likt omslaget till Rhapsodys debutalbum Legendary Tales
så jag gissar på det.... finns en låt med samma namn på skivan.
Se mina foton på  Flickr

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.