Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Musikaliska vinjetter

Startat av Kvarnbacka, 12 mars 2013 kl. 09:36

Föregående ämne - Nästa ämne

Sockerbit

Kan det vara "run like hell" med Pink Floyd?

embe

Visst är
Citat från: Sockerbit skrivet 13 mars 2017 kl. 14:54
Kan det vara "run like hell" med Pink Floyd?

Visst är det "Run like hell" från konceptalbumet The Wall, din tur.

Stigge72

Nu tycker jag att det varit lite för tyst lite för länge här... ;)

Det är en duett, ingen av de som sjunger är svenskar, och låten är inte heller den på svenska.
Viggen visar titeln.

Stigge72

Ledtrådsdags:
Titeln (och egentligen hela sången) är en uppmaning, som personen i viggen försöker följa.

Stigge72

En ny ledtråd.
Det är en man och en kvinna som sjunger, och det mesta av texten är engelska.

Stigge72

Vi provar väl en till ledtråd.
Douns namn består av två namn, men det är bara hans namn som rätt. Hon heter något helt annat.

Stigge72

I texten får man veta att den som sjunger vill dela något, som den tilltalade har, med en europeisk huvudstad.

Stigge72

Den engelska titeln består av tre ord, och namnen i duetten börjar på samma bokstav.

Stigge72

De ord som inte sjungs på engelska (en del av de sjungs inte alls...) är på italienska.

Stigge72

Jag hade för mig att jag redan skrivit det här, men viggen innehåller mer än en symbol, vissa är kanske mer vedertagna än andra...

Stigge72

Det är tydligen svårt, eller är det ingen som läser den här tråden?

De båda namnen i duon börjar på R.

Nilseman

Haha! Vad i hela friden har du hittat på! Gått igenom 8 sidor med låt-titlar på R Kollat titel för titel och kollat extra noga efter titlar med tre ord som alla tre orden börjar på R. Letat som en tok efter musik-duos med namn på R varav sångerskan har ett fiktivt namn :) Detta var inte lätt!

Även forskat en del i musik med italien, hjärtan, kassaskåp, bankfack, dörr, maskin, valv

Haha. Nu har jag verkligen fått en hård morot! Vill inte ge mig nu

Ledwinka

Citat från: Stigge72 skrivet 01 maj 2017 kl. 20:00
Den engelska titeln består av tre ord, och namnen i duetten börjar på samma bokstav.

Citat från: Stigge72 skrivet 09 maj 2017 kl. 10:24
De båda namnen i duon börjar på R.

Citat från: Nilseman skrivet 10 maj 2017 kl. 22:07
Haha! Vad i hela friden har du hittat på! Gått igenom 8 sidor med låt-titlar på R Kollat titel för titel och kollat extra noga efter titlar med tre ord som alla tre orden börjar på R. Letat som en tok efter musik-duos med namn på R varav sångerskan har ett fiktivt namn :) Detta var inte lätt!

Grymt svårt det här! Börjar alla ord i titeln verkligen på R? Första citatet kan ju tolkas som att titelord och artistnamn
börjar på samma bokstav, men i det andra sägs det att just artisternas namn börjar på R. Jag blir bara mer och mer
förvirrad av ledtrådarna  :o.


Stigge72

Nu har något blivit fel... antagligen jag som uttryckte mig klantigt. Så här är det:
Duon består av två (för-)namn, som båda börjar på bokstaven R.
Titeln består av tre ord, och som av en händelse så börjar inget av de börjar på R, men titeln som helhet är inte utan R.

Att det inte var hennes riktiga namn upptäckte jag när jag googlade efter information om låten och gruppen.

Hjärtat är en symbol för ett substantiv och kassaskåpet för ett verb.

qbert

Renee Renato - Save your love
Four shalt thou not count, neither count thou two, excepting that thou then proceed to three. Five is right out.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.