Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Musikaliska vinjetter

Startat av Kvarnbacka, 12 mars 2013 kl. 09:36

Föregående ämne - Nästa ämne

Stigge72

Upphovsmannen (och sångaren?) är inte främst känd som varken låtskrivare eller attist.

Stigge72

Inga gissningar?
Det är egentligen ett par delar av texten.
Mannen på bilden är han ni tror att det är, och det som är bakom är någon form av byggnad, men det framgår inte i texten vilken typ av byggnad det är.

Clarmo

Du får nog komma med en till ledtråd  :) det står helt still...

Stigge72

Citat från: Clarmo skrivet 28 april 2016 kl. 08:18
Du får nog komma med en till ledtråd  :) det står helt still...
Ok. Lite repetition och lite nytt:

Det är inte killen på bilden som har skrivit sången. Ibland finns det ett "jag" i sånger, men inte i den här, däremot handlar det tydligt att han är huvudpersonen. Både enligt titel och text.

Sånger som han är med i brukar oftast falla inom en viss kategori sånger, där den här sången inte passar.

Han som (vad jag förstår) har skrivit sången, och står som artist om man söker på nätet (det lär vara lite oklart vem som verkligen sjunger de sångerna på hans skivor) är mest känd som något annat än sångare eller låtskrivare.

Det röda är (troligen) någon form av byggnad, texten är lite otydlig på den punkten, och att jag satt på honom orangea kortbyxor är min tolkning av att det framgår i texten att han är ganska lättklädd, men inte hur lättklädd.

SvanteOlof

woods of infinity - avklädd, klådd och oförstådd ?
ordvits: studsmatta = 4186

Stigge72


qbert

Nån jullåt med onkel konkel?
Four shalt thou not count, neither count thou two, excepting that thou then proceed to three. Five is right out.

Stigge72


Laggeman

Cornelis Vreeswijk - Jultomten Är Faktiskt Död
Distrubutör för TUPPERWARE i Skåne (, Öland, Gotland & Blekinge).

Stigge72

Citat från: Laggeman skrivet 28 april 2016 kl. 23:59
Cornelis Vreeswijk - Jultomten Är Faktiskt Död
Inte den heller.

SvanteOlof

Citat från: Stigge72 skrivet 28 april 2016 kl. 23:39
Citat från: qbert skrivet 28 april 2016 kl. 19:31
Nån jullåt med onkel konkel?
Nej och nej.

Första nejet: ej jullåt
Andra nejet: ej onkel kånkel

Då det inte är en jullåt så kanske det inte ens är tomten som sitt där. Kanske det är en gammal gubbe med röd mössa bara som sitter där.
ordvits: studsmatta = 4186

Stigge72

Citat från: SvanteOlof skrivet 29 april 2016 kl. 11:32
Citat från: Stigge72 skrivet 28 april 2016 kl. 23:39
Citat från: qbert skrivet 28 april 2016 kl. 19:31
Nån jullåt med onkel konkel?
Nej och nej.

Första nejet: ej jullåt
Andra nejet: ej onkel kånkel

Då det inte är en jullåt så kanske det inte ens är tomten som sitt där. Kanske det är en gammal gubbe med röd mössa bara som sitter där.
Läs ledtrådarna. ;)

Björn G.

VA! Har dom slutat med tre-siffriga artikelnummer?!

SvanteOlof

haha. där satt den. snyggt. jag har funderat och funderat men inte kommit på det. mäst för att jag inte ens kände till Michael B. tretow.
ordvits: studsmatta = 4186

Stigge72

Som SvanteOlof gissade så var det helt rätt Björn G. Din tur!

För de som, like SvanteOlof, inte känner till Michael B. Tretow, så var han ABBA:s ljudtekninker och känd som mannen bakom "ABBA-soundet".

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.