Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Musikaliska vinjetter

Startat av Kvarnbacka, 12 mars 2013 kl. 09:36

Föregående ämne - Nästa ämne

ByggareDan

Den svenska varianten sjöngs ju av Östen Warnerbring o den norska v bl.a Anita "mitt sommarlov" och den danska sjöngs av Ole Söltoft (känd skådis i danska gladfilmerna)
Originalet på tyska sjöngs av Billy (med nåt hillbillyefternamn) typ Bob, Joe eller liknande.

Skriver på tåget hem o på telefonen om det är lite slarvskrivet, o detta utan Google då min lilla hjärnkapacitet innehåller sådant här udda vetande. (Istället för annat som vore bättre att veta)

/ByggareDan

qbert

Tack. Nästa då:
Four shalt thou not count, neither count thou two, excepting that thou then proceed to three. Five is right out.

Emma

Foo fighters med Monkey wrench

qbert

Rätt som en plätt. Din tur!
Four shalt thou not count, neither count thou two, excepting that thou then proceed to three. Five is right out.


Emma

Ni får vänta till imorgon. Bättre ljus att fota i då... Det blir innan lunch i alla fall.

Emma

Titel och två filmtitlar som låten varit med i, tack!

Stigge72

Citat från: ByggareDan skrivet 27 december 2015 kl. 16:44
Den svenska varianten sjöngs ju av Östen Warnerbring o den norska v bl.a Anita "mitt sommarlov" och den danska sjöngs av Ole Söltoft (känd skådis i danska gladfilmerna)
Originalet på tyska sjöngs av Billy (med nåt hillbillyefternamn) typ Bob, Joe eller liknande.

Skriver på tåget hem o på telefonen om det är lite slarvskrivet, o detta utan Google då min lilla hjärnkapacitet innehåller sådant här udda vetande. (Istället för annat som vore bättre att veta)

/ByggareDan
Mycket "värdelöst vetande". :)
Men den jag tänkte på i första hand var Östen Warnerbring. Den första versionen jag minns att jag hörde var dock med Trazan och Banarne.

Nilseman

Titel: Singing in the rain.
Film 1:Singing in the rain 1952.
Film 2: A clockwork Orange 1971.

ByggareDan

Då blir min gissning Raindrops keep falling in my head
Den har vart med i Butch Cassidy och Sundance Kid 1969
Den var även med i Forrest Gump o Spindelmannen 2


/ByggareDan

Emma

Citat från: Nilseman skrivet 28 december 2015 kl. 12:17
Titel: Singing in the rain.
Film 1:Singing in the rain 1952.
Film 2: A clockwork Orange 1971.

Det stämmer!

Nilseman

Nice!  :D Bygger imorgon, äkta lego om jag kan, annars LDD

Nilseman

Sisådär blev det, LDD denna gång.

Låttitel och var den framfördes sökes.

Sockerbit

Man ska ha husvagn som framfördes i TV-serien Macken.

Nilseman

Citat från: Sockerbit skrivet 30 december 2015 kl. 14:33
Man ska ha husvagn som framfördes i TV-serien Macken.

Självklart är det det!

Bygg på Sockerbit!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.