Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Musikaliska vinjetter

Startat av Kvarnbacka, 12 mars 2013 kl. 09:36

Föregående ämne - Nästa ämne

:::::::

Teddy bears stockholm, little stereo??

marpe

#1651
Little Stereo med Teddybears Sthlm

Majkel

Teddy Bear has Lit the stereo in Stockholm.  :P

:::::::


mechamike

Citat från: ::::::: skrivet 16 maj 2014 kl. 19:49
Teddy bears stockholm, little stereo??

Hlet Rätt!!

Citat från: ::::::: skrivet 19 maj 2014 kl. 22:31
Mechamike????

Sorry, "svarade" i telefonen i WAP läge för ett tag sedan men tydligen bet det inte.. my bad.. missade att posten inte postades.
?

Kvarnbacka

Här verkar det ha avstannat. Jag slänger in samma bild som senast i den historiska tråden, men med ett annat tänkt motiv förstås. Låt och artist? Tänk första versraden.

Kvarnbacka

Vinjetten ska illustrera var personen i sången befinner sig (inte Samoa den här gången) och vad han gör. Svensk artist och svensk text.

Kvarnbacka

Ett litet, irriterande djur har en stor roll i visan.

AndersI

Loppan, Owe Thörnqvist

Kvarnbacka

Långt där ner i Västindien
Låg jag och solade mest hela dagen...

Rätt!  :)

AndersI

Jag hamnade i lite tidsnöd här (åker bort i morgon bitti), så det får bli en snabbis...

qbert

Sveriges flagga - Hugo Alfvén komponerat.
Four shalt thou not count, neither count thou two, excepting that thou then proceed to three. Five is right out.

AndersI


qbert

Tack, flaggan var passande då du postade. Tänkte försökt få till den gamla marsh-hitten "Under blågul fana", med ett inlägg "under" din post. Det fick bli något annat.

Svensk:
Four shalt thou not count, neither count thou two, excepting that thou then proceed to three. Five is right out.

marpe

Evert Taube. Den glade bagaren i San Remo.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.