Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Musikaliska vinjetter

Startat av Kvarnbacka, 12 mars 2013 kl. 09:36

Föregående ämne - Nästa ämne

Kvarnbacka

Valet av Kleopatra är fullt medvetet, även om det kanske hade passat ännu bättre med Marie-Antoinette. Figurerna omkring henne är också en del av ledtråden. Min avatar är dock mest en statist  :)

qbert

Four shalt thou not count, neither count thou two, excepting that thou then proceed to three. Five is right out.

Kvarnbacka

#797
Citat från: qbert skrivet 10 september 2013 kl. 22:20
Queen - Killer queen!

Javisst!
"She's a killer queen, gunpowder, gelatine, dynamite with a laser beam"
Mannen till höger är förstås Freddy Mercury och han som står längst bak och ser skräckslagen ut skulle kunna vara Roger Taylor  :)

+ ledtråden om Marie-Antionette: " 'Let them eat cake' she says, just like Marie-Antoinette"

qbert

Jag hade tänkt bygga min första ikväll, men fastnade i jobb alltförlänge. Ger bort min chans att lägga upp bild. Nån som har på lager? :-)
Four shalt thou not count, neither count thou two, excepting that thou then proceed to three. Five is right out.

Kvarnbacka

Du har tre dygn på dig, så du behöver inte ge bort den nu om du inte vet att du inte kommer hinna på den tiden.

qbert

Ok, här kommer en. Artist/Band + låt sökes.
Four shalt thou not count, neither count thou two, excepting that thou then proceed to three. Five is right out.

krakfot

Meat Loaf - Bat Out of Hell?

qbert

Four shalt thou not count, neither count thou two, excepting that thou then proceed to three. Five is right out.

krakfot

riktigt snygg och bra vig, jag bygger nått ikväll.

krakfot

Så ja nu kommer en ny låt, de riktiga fansen brukar nog rynka på näsan åt denna låt  medan vi andra tycker det är den bästa som gjorts av artisten/gruppen. Jag är övertygad om att ni alla har hört den många gånger och viggen föreställer första två verserna i låten. Viggen skall läsas nerifrån och upp.

shutter

Tone Norum - Who Needs a Broken Heart ?

Sangela

Är det: Diana Ross & The Supremes - Stop! In The Name Of Love?
Lev i nuet! Då du slippet säga:
Alla dagar som kom och gick inte visste jag att det var livet!

Sangela

Eller är det: Gabrielle - Picking Up The Pieces?
Lev i nuet! Då du slippet säga:
Alla dagar som kom och gick inte visste jag att det var livet!

krakfot

än så länge inget rätt...

Skafte

Mikael Wiehe - Tusen bitar?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.