Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Musikaliska vinjetter

Startat av Kvarnbacka, 12 mars 2013 kl. 09:36

Föregående ämne - Nästa ämne

Lews

Citat från: LilaToster skrivet 19 augusti 2013 kl. 23:18
Jag slänger iväg en gissning på "Seventh Heaven" med japanska L'Arc-en-Ciel?  ;)

Även det är fel.

ByggareDan

#706
Ofta är mina långskott mera önskningar en rena gissningar  :o

Så här kommer ännu ett långskott (t.o.m så långt att det hamnar i grannkommunen) eller rättare sagt mer av en önskan:

Jägarvisan med Lars Ekborg jag menar att vem som helst ser väl att det är en lycklig jägare med lite tur som är på väg ut i skogen en solig dag.

/ByggareDan

Lews

#707
Citat från: ByggareDan skrivet 20 augusti 2013 kl. 12:10
Ofta är mina långskott mera önskningar en rena gissningar  :o

Så här kommer ännu ett långskott (t.o.m så långt att det hamnar i grannkommunen) eller rättare sagt mer av en önskan:

Jägarvisan med Lars Ekborg jag menar att vem som helst ser väl att det är en lycklig jägare med lite tur som är på väg ut i skogen en solig dag.

/ByggareDan

Haha, nej nu hamnade du någonstans i Arktis. Försök sikta lite mera lagom.  ;)

EDIT 18:41
Dags för en ledtråd. Socker hänger ihop med artisten på något sätt.

Lews

Här kommer ledtråd nummer två.
Tiden på dygnet måste vara rätt för att klura ut rebusen.

ByggareDan

Socker får jag inte riktigt ihop men mitt öga vill se en liten fågel blå där bakom molnen alltså Staffan Hellstrand och med låten Klockan slår sju i Sofia garanterat mer än fel, men jag svarade iallafall rätt i tv/film tråden  :D så välkommen dit och sätt iväg ett långskott eller kanske ett med bättre precision än mina gissningar här  :o

/ByggareDan

LilaToster

Skulle det kunna vara Fall Out Boy med 7 Minutes in Heaven (Atavan Halen)?

Lews

Citat från: ByggareDan skrivet 21 augusti 2013 kl. 18:54
Socker får jag inte riktigt ihop men mitt öga vill se en liten fågel blå där bakom molnen alltså Staffan Hellstrand och med låten Klockan slår sju i Sofia garanterat mer än fel, men jag svarade iallafall rätt i tv/film tråden  :D så välkommen dit och sätt iväg ett långskott eller kanske ett med bättre precision än mina gissningar här  :o

/ByggareDan

Nu är du så där långt borta igen, spring närmare hitåt.  :P


Citat från: LilaToster skrivet 21 augusti 2013 kl. 21:12
Skulle det kunna vara Fall Out Boy med 7 Minutes in Heaven (Atavan Halen)?

Det är tyvärr fel, men du tänker på rätt språk..

Roger Brickjet

Kan det vara 7 AM med Ke$ha? Läste något om en låt som inte är officiell eller fejk, som skulle heta sugar rush.

Lews

Citat från: Roger Brickjet skrivet 21 augusti 2013 kl. 22:13
Kan det vara 7 AM med Ke$ha? Läste något om en låt som inte är officiell eller fejk, som skulle heta sugar rush.

Även Ke$ha är fel. Det är inget specifikt klockslag jag menade i ledtråden utan mera en tid på dygnet.

Roger Brickjet

Hittar ingen sockerkoppling men gissar på morning has broken med cat stevens bara för att gissa på något...borde nog låta bli att gissa mer nu och gå bygga lite istället :)

Lews

Citat från: Roger Brickjet skrivet 21 augusti 2013 kl. 22:46
Hittar ingen sockerkoppling men gissar på morning has broken med cat stevens bara för att gissa på något...borde nog låta bli att gissa mer nu och gå bygga lite istället :)

Cat Stevens är också fel.

LilaToster

Gissar på Seven A.M. med The Blue Nile?

Lews

Citat från: LilaToster skrivet 22 augusti 2013 kl. 01:04
Gissar på Seven A.M. med The Blue Nile?

Det är inte heller rätt. Som sagt, det är inget specifikt klockslag utan en del av dygnet.

LilaToster

Jag slänger iväg en gissning på Morning Sun med Robbie Williams  ::)

marpe

Inget stoppar oss nu
Singel av Black Jack
Från albumet Black Jack
Lasse Holm & Ingela "Pling" Forsman.

"I natt I natt... I den himmel som har nummer 7"

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.