Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Mellandagsrea

Startat av dalle, 27 december 2011 kl. 10:14

Föregående ämne - Nästa ämne

darfen

Citat från: Harry Coma skrivet 17 januari 2012 kl. 19:15
Halva Reapriset på Åhlens imorrn..

:)


La undan för 1500:- idag.
Fullpris ca 4500:-

Älskar frugans jobb ibland ^^
Gäller det bara det Åhléns som din fru jobbar på?
Eller alla i landet?

Skrytsson

Citat från: Harry Coma skrivet 17 januari 2012 kl. 19:15
Halva Reapriset på Åhlens imorrn..

:)


La undan för 1500:- idag.
Fullpris ca 4500:-

Älskar frugans jobb ibland ^^

Vilket Åhléns är detta? Är det något av de i Sthlm?

Stigge72

Citat från: Skrytsson skrivet 17 januari 2012 kl. 22:44
Citat från: Harry Coma skrivet 17 januari 2012 kl. 19:15
Halva Reapriset på Åhlens imorrn..

:)


La undan för 1500:- idag.
Fullpris ca 4500:-

Älskar frugans jobb ibland ^^

Vilket Åhléns är detta? Är det något av de i Sthlm?

Citat från: Harry Coma skrivet 29 december 2011 kl. 20:16
Hej :)

Jag har en fru som jobbar på Åhlens och hon rapporterade att det finns en hel del som dom rear ut nu (Åhlens Nordstan Gbg, är säkert olika för olika varuhus).
Nu är ju dom svindyra i vanliga fall, men om ni har ett av dom nära och sitter på en 25% check/känner någon som jobbar på Åhlens så kan det nog ändå vara värt ett instick.
Om inte annat så kan man ju gå med i Åhlensklubben, dom har förvånansvärt ofta erbjudanden i still med 25% på valfri vara/köp..

God fortsättning och Gott nytt.

Mvh, Jonas

Duchessa

Jag tänker iaf ta en tur till mitt lokala Åhléns imorgon på lunchen. Det verkar som om rean (först den allmänna, sen 3 för 2) följer ungefär samma mönster över hela landet, även om utbudet varierar något.

lindyhep

När jag frågade om 3 för 2 på Åhlens fick jag iaf svaret att det var samma sak som gällde alla Åhlens och samma varor som ingick. Sen är det klart att det varierar beroende på vad som finns hemma.
Jag tänkte ta en koll i Skhlm men det fanns inte så mycket när jag kikade in igår. Mest en massa stora cars-set som jag inte minns numret på.

Harry Coma

Ledsen att behöva göra nån besviken..

Frugan ringde precis från jobbet (08.00)..
Det har skett en sista minuten ändring, det är inte halva reapriset.
Bestämt i Stockholm.. *morr*

Hon undersöker om det fortfarande kommer vara 3 för 2 och om det eventuellt sänks nästa onsdag..

Samma regler/priser för alla Åhlens i Sverige gäller..

Ber att få återkomma när ny info kommer..


/Jonas

Harry Coma

Jag kan inte säga för mkt, men jag säger så här:

Ni får helt enkelt kolla med ert lokala Åhlens vad det är som gäller, vet inte hur långt ändringarna lyckas sträcka sig.


/J

Skafte

På Åhléns i Visby står det speciella skyltar "3 för 2 gäller inte Lego (sic)". Få se om de skärper sig framöver.

shiftaltcmd

Sundsvall halva reapriset på nåt så onyttigt som kläder men inte Lego :-(

OT inlägg 666 kan det ha nåt samband

micke

Citat från: Harry Coma skrivet 18 januari 2012 kl. 08:11
Ledsen att behöva göra nån besviken..

Frugan ringde precis från jobbet (08.00)..
Det har skett en sista minuten ändring, det är inte halva reapriset.
Bestämt i Stockholm.. *morr*

Hon undersöker om det fortfarande kommer vara 3 för 2 och om det eventuellt sänks nästa onsdag..

Samma regler/priser för alla Åhlens i Sverige gäller..

Ber att få återkomma när ny info kommer..


/Jonas

DÅ har jag haft en väldig tur, kommer ifrån Åhléns Nordstan 10.50 idag och har handlat för halva REA priset
Kan bara tacka Jonas och hans fru för detta fantastiska tips, fanns inte jättemkt kvar men det blev LEgO för en tusenlapp ungefär
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Erik

Åhléns i Karlstad kör också halva reapriset på Lego. Prisexempel från mitt kvitto:

Creationary 134,50 kr
Ramses pyramid 119 kr
Minicreator, hjullastare 19,50 kr
44,50 kr
69,50 kr
84,50 kr
34,50 kr

SW (Grievous 240 kr, V-vingen 120 kr), Ninjago, olika små Creator, flera olika set 4+, City månbil, hundpatrull, Duplo m.fl. finns också. Passa på!

Duchessa

Jahapp, jag gick förbi Åhléns här i Umeå på lunchen. De hade inte så stort utbud, och jag hade redan köpt en hel del på "ta 3 betala för 2" när det redan var nedsatt... men ändå, billigt lego är billigt lego, tänkte jag.

Men Åhléns i Umeå påstår att halva reapriset inte gäller leksaker. Punkt slut. Det är inte ens tre för två längre. Så grattis till er som lyckats fynda - det verkar skilja sig en hel del över landet.

lindyhep

Citat från: Duchessa skrivet 18 januari 2012 kl. 13:45
Jahapp, jag gick förbi Åhléns här i Umeå på lunchen. De hade inte så stort utbud, och jag hade redan köpt en hel del på "ta 3 betala för 2" när det redan var nedsatt... men ändå, billigt lego är billigt lego, tänkte jag.

Men Åhléns i Umeå påstår att halva reapriset inte gäller leksaker. Punkt slut. Det är inte ens tre för två längre. Så grattis till er som lyckats fynda - det verkar skilja sig en hel del över landet.

Samma i Skärholmen. Inga leksaker. Inget 3 för 2 heller.

Sirre

Citat från: Duchessa skrivet 18 januari 2012 kl. 13:45
Jahapp, jag gick förbi Åhléns här i Umeå på lunchen. De hade inte så stort utbud, och jag hade redan köpt en hel del på "ta 3 betala för 2" när det redan var nedsatt... men ändå, billigt lego är billigt lego, tänkte jag.

Men Åhléns i Umeå påstår att halva reapriset inte gäller leksaker. Punkt slut. Det är inte ens tre för två längre. Så grattis till er som lyckats fynda - det verkar skilja sig en hel del över landet.

Samma i Uppsala också.  :( Eftersom de tagit bort "tre för två" blev ju rean i istället dyrare för just legot...

Stigge72

Jag var på Åhléns City i Stockholm, ingenting om 3 för 2, som jag såg, och inget halft heller.
De minifigurer som fanns såg inte ut att vara nedsatta heller (29kr/st), så de fick de behålla.
Blev tre set för knappt 200 kr iaf.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.