Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[WIP] Hogwarts slott - Extended

Startat av MrUzagi, 12 januari 2024 kl. 17:07

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Citat från: MrUzagi skrivet 26 februari 2024 kl. 19:58Jag har f.ö. nästan byggt klart snart. Mer bilder kommer senare.

Var försiktig med hur du använder ordet snart.  ;D
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

MrUzagi

Citat från: Magnus den store skrivet 26 februari 2024 kl. 20:09Var försiktig med hur du använder ordet snart.  ;D

Mjo, jag borde ha läst Lugbulktråden först misstänker jag.  ;D

"Snart" som i "om några dagar eller så". Allt är relativt, och relativt när jag började bygget är det rätt snart.  :P

MrUzagi

Lite mer framsteg. Astronomitornet är klart och det mesta av den större halvan på bilderna.
Det som återstår är övergången till de förra byggnaderna jag gjorde klart tidigare i tråden, plus fila på lite detaljer jag inte är helt nöjd med.

MrUzagi

I helgen blir det nog mest fokus på att får till en transportlåda, åtminstone till den stora halvan. Men med lite tur borde jag kunna komma så långt att det blir dags att sätta ihop alla bitarna till sin helhet.

Svartkrut

Mäktigt bygge! Ska bli kul att få se live i Sundsvall! 😃

MrUzagi

Ihopställd i sin helhet. Det fick nästan plats på soffbordet.
Det var svårt att hitta någon bra vinkel, så det får duga som det blev.

MrUzagi

Jag fick hjälp av en kompis (som i själva verket gjorde i princip hela jobbet medan jag stod och hejade på) med att snickra ihop en låda à la @CopMike med skillnaden att det är en lös basplatta med ett lock man ställer över härligheten.

Ingen målning eller märkning då jag inte hann med det, det får bli ett senare bekymmer om jag hinner. Men däremot ska lådan ska kompletteras med hörnbeslag och handtag också, om jag kan hitta några som inte kostar skjortan.  :D

Eriol

Citat från: MrUzagi skrivet 04 mars 2024 kl. 13:33Ihopställd i sin helhet. Det fick nästan plats på soffbordet.
Det var svårt att hitta någon bra vinkel, så det får duga som det blev.

När man börjar behöva vidvinkellins för att få med allt så vet man att man byggt stort.  ;D Ser fram emot att få se bygget på riktigt!

Bokeslundsparken

Massivt bygge ( och låda)! Snyggt! Färdigt i god tid innan eventet också ju!

MrUzagi

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 04 mars 2024 kl. 14:54Massivt bygge ( och låda)! Snyggt! Färdigt i god tid innan eventet också ju!

Mjo. Bygget blev ju klart. Nu ska jag bara på något magiskt sätt lyckas packa det hela och få plats med det i bilen med allt annat jag ska ha med mig, och min medpassagerare plus byggen.  :o

RetroBricker

Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov

darthemil83

Det skall bli kul att se både bygget och den numera tillhörande kistan i Sundsvall . 

MrUzagi

Så har då Klosskalaset i Sundsvall kommit och gått. Allt som allt är jag nöjd med hur det blev, även om jag har egna mentala noteringar för hur packning och transport kan förbättras.

Det kan komma fler utökningar på Hogwarts i framtiden. Men det lär dröja lite innan jag får till det isf.

För nu kommer jag nog ta med slottet till några Klossfestivaler under året i befintligt skick. Så vi kanske ses på en utställning framöver. Kom gärna och hälsa isf.

Tills dess: "Mischief managed."

Gideon

Kul att få se det live! Lite extra kul också när man sprungit runt tillräckligt mycket i den digitala kopian för att börja känna igen olika delar av slottet :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.