Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

David-Swe

Tips för er i Ystad

Lekia har en 75095 i lager för 2499kr

Var där tidigare i dag

David-Swe

Lekia i Lund har Harry Potter 71043 för 3439kr

darthmortar

City Gross Värnamo har 30% på allt Lego.
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

BrickMe

#5433
Hej, ny här och bidrar med ett tips om prisvärt hos lekmer.se : Friendship Box för 274:- (enl. BL innehåller kartongen 563 delar). Klart prisvärt om man vill ha lite udda klossar tillsammans med udda färger (tänkte mig kanske en udda MOC i sådana färger någon gång i framtiden!).


Det verkar vara slutsålt i deras weblager men såg att det fanns några kvar i deras butik i Barkarby idag (190224).

BrickMe

#5434
Hej, om ni känner någon eller själva är medlem hos Webhallen som nu firar 20 år kan få följande deal: LEGO Ninjago City Hamnen (1.490 kr), LEGO Technic Bugatti Chiron (2.899 kr), LEGO Harry Potter Hogwarts Castle (3.690 kr), LEGO Jurassic World Indoraptor och attacken mot Lockwood Estate (949 kr), LEGO Ninjago Firstbourne (444 kr), LEGO Star Wars Kessel Run Millennium Falcon (1.249 kr), LEGO Creator Winter Holiday Train (849 kr), LEGO Friends Heartlake Citys resort (629 kr), LEGO The Movie 2 Pop-Up Partybuss (749 kr), LEGO Star Wars Porg (619 kr), LEGO Technic Volvo hjullastare ZEUX (799 kr). Priserna är inom parantes för jag har inte klart för mig om det är relaterat till rankning i deras medlemssystem. Kampanjen startar vid midnatt men de som fått nyhetsbrevet vet vad som gäller ;)

Bakgrund

#5435

ingels

25% på allt Lego, Duplo och annat danskt klossbart på ICA Maxi
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

HasseC

50% på en del set på Åhlens i Stockholm City. De är visserligen rätt dyra från början men jag såg bla två kartonger Mack Anthem för 900kr (kanske 950) och Ninjago City Docks för cirka 1250kr. De hade även Volvo concept grävmaskinen men jag såg inte priset.
Det fans även lite Star wars osv.

Chicke

Rusta i Västerås Hälla säljer blandade legopåsar för 10kr styck. Ganska utplockat men kanske 100 påsar kvar när jag var där för några timmar sen  :) Det fanns mest nån creator och nån friends kvar tyvärr.
Köpte några citypåsar, tex och .

Jesperrydhog

Jag köpte några   3 St sådana brandbilar. På Rusta i Ängelholm.

Gray

ICA Maxi hade "3 för 2" på 99-kronors askar. Skylten fanns dock bara bland påskpyntet, där dom hade en speciell LEGO-display med blandade småaskar. Antar att idén är att man ska fylla påskägg med dem.

Själv blev det 3x .

ingels

Trådens uddaste tips ?

Humble Bundle kränger en bunt med Lego spel för en valfri(?) summa du själv får bestämma, en viss del går till välgörenhet och du får vad du betalar för (desto mer du betalar, dest fler spel får du)


Info hittar du på https://www.humblebundle.com/games/lego-games-bundle?hmb_source=navbar&hmb_medium=product_tile&hmb_campaign=tile_index_3
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

Mattias80

Eko hade bra priser på lego i Malmö, dom bygger dom hela sin legoavdelning. Blir nog stor och fin. Hade upp till 50% på utgående askar.

Stigge72

Lekia kör just nu 25% på allt Legofilmen 2-lego. Hyllorna är märkta med normalt pris, men kassan drar 25%.Om jag minns rätt skulle det hålla på nästa vecka också.

darthmortar

Citat från: Stigge72 skrivet 24 maj 2019 kl. 16:17
Lekia kör just nu 25% på allt Legofilmen 2-lego. Hyllorna är märkta med normalt pris, men kassan drar 25%.Om jag minns rätt skulle det hålla på nästa vecka också.

Lekia Gislaved kör 50% på dessa. Kanske också Ljungby och Växjö då det är samma ägare
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.