Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

SuperMario

Citat från: Pekfors skrivet 25 januari 2013 kl. 08:59Å hur gör jag nu då när garaget är fullt?
Finns det inte förvaringsmöjligheter på jobbet?  ;)

marpe

#1681
Citat från: b0D3N skrivet 25 januari 2013 kl. 08:44
Tips på vad kan jag blidka henne med mottages tacksamt  ;)
Ta köpstoppet som en man. Det ger mer LEGO och mer än LEGO på sikt.

Teabox

Citat från: b0D3N skrivet 25 januari 2013 kl. 08:44
Barnens hus i Piteå har 50% på allt utgående LEGO fre-sön. Star Wars, Pirates, Cars, Technic mm
Min sambo påminde mig väldigt tydligt att jag har inköpsförbud på LEGO ett par månader framåt  :'(

Tips på vad kan jag blidka henne med mottages tacksamt  ;)

Tänk på att det alltid kommer fler LEGO reor :)

Skafte

Halva priset är halva priset. Köp det du vill ha. Och visa var det finns rea på väskor/skor/kläder/tryckluftsborrar eller vad hon nu gillar. Jag kom undan rätt bra med mina inköp tack vare ett sms till frun att det var halva reapriset på Åhléns häromsistens (det gällde ju inte bara Lego).  ;)

ByggareDan

 Captain america kostade 117:- på Pixmania (visserligen inte hemma stod 8-10 dagar)
Jag chansa på 2st blev 234 + 34 i "slöfrakt" 8-10 dagar. Så om sisådär 2-3veckor lär dom dyka upp.  :D
Men ser man till snittpriset på mina 2 set så blev det 268/2= 134 kr/st helt ok.

Även om man skulle köpt ett set hade priset blivit 117+34= 151 kr.
Är ju också helt ok pris eftersom det kostar närmare 200 på andra ställen + ev. frakt.


/ByggareDan

ByggareDan

StorCoop Uppsala (vid Ikea) hade 40% rabatt på utvalt Lego (några olika mellan/lite större SW + lite annat, väldigt utplockat) vilket ändå ger runt billigt internetpris. Kanske andra Coop's kör samma rea.

Lekplaneten Uppsala (vid Biltema/Jula) hade också rea bland annat Falcon för 1000:- och Jabbas Palace  för 799:- (ev. 899:-) blir nog troligtvis ett sånt.

Coop hade även polybagsen (jag köpte sista Gandalf )

/ByggareDan

ByggareDan

Såg att Webhallen körde Lego-kampanj, var mest Ninjago,  Ph.Q,  Sw men även lite annat blandat är väl mest utgångna/på väg att bli utgångna modeller.

Dom hade även Kingdoms Joust för strax under 1000

/ByggareDan

Tie Fighter

Citat från: ByggareDan skrivet 27 januari 2013 kl. 17:29
StorCoop Uppsala (vid Ikea) hade 40% rabatt på utvalt Lego (några olika mellan/lite större SW + lite annat, väldigt utplockat) vilket ändå ger runt billigt internetpris. Kanske andra Coop's kör samma rea.

Lekplaneten Uppsala (vid Biltema/Jula) hade också rea bland annat Falcon för 1000:- och Jabbas Palace  för 799:- (ev. 899:-) blir nog troligtvis ett sånt.

Coop hade även polybagsen (jag köpte sista Gandalf )

/ByggareDan
Jabbas Minaret menar du väl?

ByggareDan

Okej då låt oss kalla den Jabbas minaret  :D den kostade 799:- råkade visst köpa en sån idag, dom hade en hel del lite större/stora StarW. set till bra priser.

Dom (Lekplaneten Uppsala (vid biltema/Jula)) hade bland annat

Falcon 1000
Clone turbo tank också 1000
600
600 (1 kvar i morse)  klossbutiken.se tar 2499:-  :o :o  för den, han som satte det priset var nog inte helnykter  ???
600

Taget ur mitt minne kollade just inte mer än så men är nästan 100% på priserna och seten.

för 850 var på Toys R Us

/ByggareDan

Peter

Det blev en hamn på Toyrus, Karlstad i lördags, var nån sk rabatt så det blev 499 kr. Hade inte riktigt koll på webbpris på den, men det kändes inte helt fel. I lördags fanns 10-talet askar kvar.


(Sen kom det 3 st gruvfyrhjuling i brevlådan idag, köpta via Ebay.de. Så nu ska vi nog ha alla guldgruvesatserna. Det är egentligen äldsta sonen som älskar guldgruvan, men det ger mig lite anledning att testbygga svenska gruvlavar och malmvagnar.)

Sirre

Över 50% rabatt på leksaker (ja, Lego inkluderat ;) ) på Lekmer med Let's Deal.
Länk: http://www.letsdeal.se/

Det blev en Quinjet Aerial Battle för 288kr för min del. ;D

mordatre

Citat från: Sirre skrivet 28 januari 2013 kl. 16:43
Över 50% rabatt på leksaker (ja, Lego inkluderat ;) ) på Lekmer med Let's Deal.
Länk: http://www.letsdeal.se/

Det blev en Quinjet Aerial Battle för 288kr för min del. ;D

Kändes lite oseriöst med let´s deal men när en Swebrickare tipsar om det  så får man prova. Satt med muspekaren på köp-knappen hos Lekmer innan idag och skulle köpa en quinjet med hjälp av 100:- rabattkoden man kan använda om man köper för över 600:-. Nu tackar jag Sirre för att jag sparade några hundralappar.  :D
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

o0ger

Köpte rabattkoden från Let's Deal och köpte sedan en på lekmer. Blev ganska bra pris tror jag. Många bra delar i det settet som jag behöver.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

mordatre

Irriterande bara att nästan alt StarWars var slutsålt. Hade varit guldläge att köpa Rancorn nu. Köpte ju en rabattkod åt frugan också så hon kan köpa billigt Lego åt mig utan sin vetskap. Schhhhh...  8)
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Joge

Tackar för tipset, Sirre! :) Även jag blev 288:- fattigare...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.