Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

AndersI

Även ICA Maxi i Eskilstuna har serie 3&4 för 9:90 styck. Tack för tipset!

Tommy_la

I Linköping finns bara serie 3. Man får skynda sig om man vill ha några nu, jag har rensat rätt rejält. 3 till mig och 47 till butiken. "Ojoj" sa dom i kassan. :-)
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

micke

ICA Maxi Kungälv har Minifig Serie 3 & 4 för 9.90 kr
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

mryxmannen

Min affär på Bricklink heter "When dreams come true".

hubube

Best Toys & Baby - Giraffen Kalmar har mellan 20 - 50% på utvalda set.

Bland annat:




Sen var det något atlantis set, något av de större rock raiders seten och sen tror jag att det var ett mars mission set där med.  :)

Silence101

Citat från: hubube skrivet 14 mars 2012 kl. 18:03
Best Toys & Baby - Giraffen Kalmar har mellan 20 - 50% på utvalda set.

Bland annat:




Sen var det något atlantis set, något av de större rock raiders seten och sen tror jag att det var ett mars mission set där med.  :)

Ojdå. Det är inte ofta dom har rea. Får kanske titta in där då :)
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Barbaroux

Lekhuset i Norrköping har ett erbjudande via sin Facebooksida. Man får 50% rabatt på en valfri legoask bara man säger "Här kommer Pippi Långstrump" när man kommer till kassan. Erbjudandet gäller tom 31/3 och bara på ordinarie pris.

Tur att man har en fru som hade en inplanerad resa till Norrköping idag. Tyvärr så får jag inget då dottern fyller år i morgon.

marpe

Tack för tipset. 50% rabatt är bra. Ge dottern en Norrköpingsaktivitet i present. (ex. arbetets museum är barnvänligt och bra.) Och när du ändå är i Norrköping så smiter du in i butiken. 50 %. "Man måste tänka på procenten, Helge."  ;)

b0D3N

Barnens hus i Piteå här 50% på diverse LEGO, mest ninja och pharaos Qwest. Dock fyndade jag 3st för 125kr/st  ;D någon som vill köpa loss dem för 500kr/st?  :D

Technic



Bo Ohlsson i Tomelilla säljer Unimog U400 (8110) för 1199:-.
Fanns cirka 10st kvar igår. Vet inte hur länge de kör detta priset.



Pema (www.pema.cc) har 20% rabatt på allt LEGO.
Vet dock inte hur länge. Hade inget Technic LEGO alls när jag var där igår!

Filbunken

Lekplaneten i Solna har Kungens slott för 499 kr. Fanns en 15 st ungefär. Fick även en för 899 kr.

tellblom

Sävedalens Leksaker ( i Partille) har 20% på allt (även lego) 29-31 mars

/Martin

MagnusP

Hej alla glada Afol:s!

Om du vill köpa en st 7632, en st 7746 och en st 7684 så kostar detta 2497:- exkl. frakt på Klossbutiken... Köp samma set hos Lucas & Ludvig så kostar detsamma 1081:- inkl. frakt. Galen prisskillnad!!!

MagnusP

Ja, för att fortsätta korståget mot dyra försäljare, Klossbutiken tar 2499:- för 7633 som nu kostar under 1000-lappen på Leklust i Gränby centrum i Uppsala! Vad kan vi göra mot de som har ockerpriser för oss Afols? Bojkott?

shiftaltcmd

Det är halvgamla utgångna set. Butikerna kan resonera på olika sätt där.
En del fortsätter med samma pris som att ingenting har hänt.
Andra sänker priserna för att bli av med gammalt skräp.
Dom tredje höjer priserna, seten blir allt svårare att få tag på så varför inte begära mera.

Klossbutiken hamnar allt som oftast i den sista kategorin. UCS Millenium Falcon vill de ha 25 000:- för, man kan ju tycka att de borde rea ut sånt gammalt skräp.  ;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.