Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Stigge72


Roger Brickjet

Det där berget ställer till det i huvudet för mig :) Det kan ju liksom inte vara kvicksand på ett berg...samtidigt är den blå personen också nedsjunken...äh, jag slänger in "Weekend at Bernies" :)

Stigge72

Citat från: Roger Brickjet skrivet 07 mars 2013 kl. 14:25
Det där berget ställer till det i huvudet för mig :) Det kan ju liksom inte vara kvicksand på ett berg...samtidigt är den blå personen också nedsjunken...äh, jag slänger in "Weekend at Bernies" :)
Nope

marpe

Kvicksand på ett berg? Låt oss anta att det är korrekt. Det skulle kunna förekomma i något lekprogram på TV. Dessvärre är jag dåligt inläst på den genren.
Expedition Robinson?

Stigge72


Stigge72

Känns som att det är dags för lite ledtrådar...

Det är inte sand, varken kvick- eller vanlig.

Tickledeath

Man slutar inte leka för att man blir gammal, man blir gammal för att man slutar leka.


Kimmen

South park avsnittet Pee.. Där en tsunami av piss drabbar badparken killarna besöker..

Tickledeath

Eller så är det Jumanji, när golvet "smälter"!
Man slutar inte leka för att man blir gammal, man blir gammal för att man slutar leka.

Stigge72

Många intressanta förslag, speciellt för mig, som vet vad det är tänkt att föreställa...

Det är mao inte "sydparken" eller Jumanji heller.

Tickledeath

Är den vita grejen, vad det än är, bakom mannen i blått relevant?
Man slutar inte leka för att man blir gammal, man blir gammal för att man slutar leka.

Stigge72

Citat från: Tickledeath skrivet 08 mars 2013 kl. 09:46
Är den vita grejen, vad det än är, bakom mannen i blått relevant?
Njae. Det är en tredje som är i samma storlek som de andra mindre, men med en vit keps på sig. Men antalet är inte så viktigt.

Stigge72

Kom på att det var dags för ledtråd igen...

Eftersom det är många som gissat på filmer och TV-serier (och som det väldigt ofta är i den här tråden), så blir dagens ledtråd att det är en bok.

Stigge72

Ingen som vågar gissa?
Då tar vi en ledtråd till.

Det som inte är sand är inte vete heller.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.