Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Hjälp mig identifiera min bit (Samlingstråd)

Startat av tellblom, 01 januari 2010 kl. 19:12

Föregående ämne - Nästa ämne

Pekblom

Den kan vara limmad. Den svarta pluppen kan man ha åstadkommit genom att modifiera en 32054 med t.ex en avklipt stav i. Samma sak med den röda saken. Jag kan sluta mig till det här bygget innehåller alla möjliga modifierade bitar och när man väl tänker utanför lådan så känns ingenting omöjligt.

Stigge72

Citat från: Pekblom skrivet 30 januari 2013 kl. 10:16
Den kan vara limmad. Den svarta pluppen kan man ha åstadkommit genom att modifiera en 32054 med t.ex en avklipt stav i. Samma sak med den röda saken. Jag kan sluta mig till det här bygget innehåller alla möjliga modifierade bitar och när man väl tänker utanför lådan så känns ingenting omöjligt.
Är det inte lite för mycket friktion i den där? Annars köper jag att det är ett alternativ.

Pekblom

Jag undrar om de överhuvudtaget rullar på spåret? Men om man ändå håller på att förkorta bitar kan man kanske värma dem och nita änden också?
Var kommer bilden ifrån?

Nextuz

Citat från: Pekblom skrivet 30 januari 2013 kl. 12:05
Jag undrar om de överhuvudtaget rullar på spåret? Men om man ändå håller på att förkorta bitar kan man kanske värma dem och nita änden också?
Var kommer bilden ifrån?

En bild är från brickshelf.. o en från flickr...
De är inte samma byggare till dem...

MicroByggare

hejsan jag hade tänkt beställa några bitar och frågade mig vad jag ska söka efter när jag letar bitarna som gör glas kulan runt ljuset!
Minderårig LEGObyggare! Min Flickr: www.flickr.com/photos/92996446@N08/

Anders67

Citat från: MicroByggare skrivet 02 februari 2013 kl. 22:38
hejsan jag hade tänkt beställa några bitar och frågade mig vad jag ska söka efter när jag letar bitarna som gör glas kulan runt ljuset!

Det är två bitar, två halvor
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=61287

MicroByggare

Minderårig LEGObyggare! Min Flickr: www.flickr.com/photos/92996446@N08/

MartinAberg

Gick igenom lite loppislego från somamren nu som jag hittade undanstoppat.
Hittade dessa två herrar där i, vart kommer de ifrån? Är det ens Lego?



MartinAberg

Citat från: jvettefors skrivet 27 februari 2013 kl. 18:41
Det är

http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?M=bfp002

så ja det är lego
Det var inte mycket att hänga i granen det, jag som hoppades på att ha fyndat :P
Tack för svaret :D

AndersI

Det är väl ett fynd! Kan knappast hitta en billigare bit på Bricklink  ;) Köp hundra för en krona och hitta på något att bygga av dem!

MartinAberg

Citat från: AndersI skrivet 27 februari 2013 kl. 20:45
Det är väl ett fynd! Kan knappast hitta en billigare bit på Bricklink  ;) Köp hundra för en krona och hitta på något att bygga av dem!
Jag hade mer hoppats på andra hållet, 100 för 1 krona är ju inte fel om man inte har någon ;)

Majkel

Robbans fina industri/bangård på förstasidan har två siloliknande ljusa behållare mellan husen. Jag försöker bygga en liknande sak och har bekymmer att hitta bra bitar till detta, har använt 48092 men får då två hål i varje bit (som Robbans silos ser ut på mitten), alla bitar jag hittar på BL ser ut att ha samma uppbyggnad (för att kunna fästas hursomhelst nedåt antar jag). Robbans silos ser solida ut, utan hål/skåror, som vore de gjorda av x1042a men 8 i diameter. Så jag är alltså ute efter en cylinder 8 i diameter vars yttre ser slätt ut.
Någon som vet? Kanske Robban själv?

Stigge72

Citat från: Majkel skrivet 16 mars 2013 kl. 17:37
Robbans fina industri/bangård på förstasidan har två siloliknande ljusa behållare mellan husen. Jag försöker bygga en liknande sak och har bekymmer att hitta bra bitar till detta, har använt 48092 men får då två hål i varje bit (som Robbans silos ser ut på mitten), alla bitar jag hittar på BL ser ut att ha samma uppbyggnad (för att kunna fästas hursomhelst nedåt antar jag). Robbans silos ser solida ut, utan hål/skåror, som vore de gjorda av x1042a men 8 i diameter. Så jag är alltså ute efter en cylinder 8 i diameter vars yttre ser slätt ut.
Någon som vet? Kanske Robban själv?
30562, kanske?

Majkel

Tack stigge, det ser ut som biten jag behöver. Hade helt missat att kolla under panel, och där fanns ju faktiskt en hel del annat användbart.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.