Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Hjälp mig identifiera min bit (Samlingstråd)

Startat av tellblom, 01 januari 2010 kl. 19:12

Föregående ämne - Nästa ämne

Early Iron

Hur ser town plan 200-5 ut på fram resp baksida ?

BrickLink - Part tplan05 : Town Plan Board, Cardboard European Left-Driving (50 1/2cm x 79 1/2cm) - Set 200-5 [Town Plan] - BrickLink Reference Catalog
http://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=tplan05&name=Town%20Plan%20Board,%20Cardboard%20European%20Left-Driving%20(50%201/2cm%20x%2079%201/2cm)%20-%20Set%20200-5&category=%5BTown%20Plan%5D#T=S&C=0&O={"color":0}

Early Iron

Anledningen till att jag frågar är att jag har en stor pappskiva med metallhörn utvikbar på mitten med en stadskarta på insidan lik den i länken och två byggande barn på framsidan och en sortimentsbild på baksidan med bilar cyklister mm. Vänstertrafik.

Peter S


Early Iron

Ja, så ser den ut på uppslaget, kanske jag inte har alla bitar på plats men jag får inte fram nån fram eller baksida.

Peter S

Det fanns fler bilder på sidan. Bifogar dem nedan.

Early Iron

Okej! Det missade jag av någon anledning. Det är likadan baksida såvitt jag kan se men framsidan skiljer, både vad gäller byggare och byggnader. En blond tjej med uppsatt hår och en mörk kille i kortärmad brunrutig skjorta och sist men inte minst, de kör högertrafik !!

Magnus den store

Tidigare skrev du vänstertrafik? Det finns i flera olika version. Vänstertrafik för Storbritannien och högertrafik för Europa.

http://www.bricklink.com/catalogList.asp?catType=P&catString=600

Europa är 200-4 eller tplan06, enligt BL.

Här är en som numrerats 200-3. Ser inte den på BL.
https://www.toysperiod.com/lego-set-reference/classic/town-plan/lego-200-3-50s-lego-small-town-plan-board-plastic/
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Peter S


Early Iron

Vänster på planen, höger på bilden rätt bild men papp

Ashman

#1029
Köpte dessa på en loppis. Nån som vet vilka set drakarna kommer från? Lyckas inte hitta detta själv.
OBS att det kanske sitter fel vingar på drakarna, jag bara satte dit det som verkade rimligt.

Silence101

#1030
Den svarta med Gold Oriental Pattern ingår endast i 7419: Dragon Fortress

Den gröna och den svarta till höger är : 6129c01 Dragon Body Classic ingår i flera set

Den översta verkar kroppen vara från set x426c01  5987-1: Dino Research Compound
5955-1: All Terrain Trapper.  4465c02 "Dark Gray Dino Triceratops with Dark Orange Legs - Complete Assembly " heter hela dinosaurien.
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Ashman

Citat från: Silence101 skrivet 17 augusti 2016 kl. 22:01
Den svarta med Gold Oriental Pattern ingår endast i 7419: Dragon Fortress

Den gröna och den svarta till höger är : 6129c01 Dragon Body Classic ingår i flera set

Den översta verkar kroppen vara från set x426c01  5987-1: Dino Research Compound
5955-1: All Terrain Trapper.  4465c02 "Dark Gray Dino Triceratops with Dark Orange Legs - Complete Assembly " heter hela dinosaurien.

Tusen tack, jätteschysst!!
Sen är jag sjukt nyfiken på bjässen till vänster. Trodde först inte den var Lego, men det står Lego på den iaf.

Ashman

Hittade den till vänster: yellow dino raptor från 2005. Funnits i två set.

o0ger

#1033
Citat från: Ashman skrivet 17 augusti 2016 kl. 21:40
Köpte dessa på en loppis. Nån som vet vilka set drakarna kommer från? Lyckas inte hitta detta själv.
OBS att det kanske sitter fel vingar på drakarna, jag bara satte dit det som verkade rimligt.

Menar du alla bitarna eller nån speciell? Det är väl bara att söka på dragon på Bricklink?

Edit: nästa gång ska jag komma ihåg att uppdatera sidan innan jag svarar
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Ashman

Citat från: o0ger skrivet 17 augusti 2016 kl. 22:58

Edit: nästa gång ska jag komma ihåg att uppdatera sidan innan jag svarar

Gjort samma misstag ett par gånger...

Vet inte varför jag hade så svårt att hitta drakarna, men en av dem visade sig ju vara en dinosaurie   ;D  eller två av dem till och med.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.