Klossfestivalen 2024 - KARLSKRONA lördagen 25 maj på Brinova Arena

Startat av Klossfestivalen, 08 november 2023 kl. 18:16

Föregående ämne - Nästa ämne

Joyride

Slängt in ett extra objekt i sista minuten (näst sista timmen iaf) och anmält två mindre byggen av tolvårige sonen - blir debut för hela legokollektivet av familjen!
Instagram: joyride_bricks

Anders67

Jamen Blue har missat att anmäla sig med sitt bygge

@Klossfestivalen går det lösa ändå - annars blir det ju väldigt lite att ställa upp!

Joyride

Citat från: Joyride skrivet 06 maj 2024 kl. 22:37Slängt in ett extra objekt i sista minuten (näst sista timmen iaf) och anmält två mindre byggen av tolvårige sonen - blir debut för hela legokollektivet av familjen!

Kom just på att han fyllde 13 för en månad sedan 😄 #kränkttonåring ❤️
Instagram: joyride_bricks

Klossfestivalen

Citat från: Anders67 skrivet 08 maj 2024 kl. 20:53Jamen Blue har missat att anmäla sig med sitt bygge

@Klossfestivalen går det lösa ändå - annars blir det ju väldigt lite att ställa upp!
Inga problem! ;)

Samma layout som senast?

Anders67


AlbinHansson

Citat från: narwo skrivet 23 mars 2024 kl. 14:16Bokade på Scandic till mig och "Emma O", vi ska bo där Fre->Son om nån vill göra nåt på Lördagskväll.
Alla som varit på klossfestivaler innan vet ju att det brukar fixas något skoj på kvällen. Som jag förstått det så kommer de flesta endagars-event inte ha någon kvällsaktivitet (mer än en kvällsmacka) anordnat. Folk var inte riktigt beredda på det i Uppsala och det blev att många åkte hem till sitt hotellrum. Vore dunderskoj om vi kunde planera något i förväg så att vi iaf har någon typ av plan för fredagskvällen. Någon lokal som vet något bra ställe? 

andreas E

Citat från: AlbinHansson skrivet 09 maj 2024 kl. 13:29Alla som varit på klossfestivaler innan vet ju att det brukar fixas något skoj på kvällen. Som jag förstått det så kommer de flesta endagars-event inte ha någon kvällsaktivitet (mer än en kvällsmacka) anordnat. Folk var inte riktigt beredda på det i Uppsala och det blev att många åkte hem till sitt hotellrum. Vore dunderskoj om vi kunde planera något i förväg så att vi iaf har någon typ av plan för fredagskvällen. Någon lokal som vet något bra ställe?
Det närmaste lokala är scandic hotel  bara 100 meter från Arenan.
Det ska finnas en källare fullt med flipperspel någonstans i centrum, men förmodligen inte öppet så sent.
Jag kollar med min kontakt på Scandic om han har några tips.


ColA

Citat från: Anders67 skrivet 09 maj 2024 kl. 13:02Ja
Nej? Jocke är på usa turné men CopMike kommer så vi blir ju större och U formade 🤪

Klossfestivalen

#53
Hej på er!

Snart ses vi - kul!!!

Lite kort och bra info:

  • Parkering - här har jag fått 18st svar på behov - Jesper på Brinova Arena har sagt att dom kan spärra av för bilar upp till cirka 20st, så då borde vi vara safe

  • Mat/lunch - vi har löst en egen VIP-lounge till er där ni har kaffe och kakor hela dagen. Och där kommer också lunchen att serveras så vi slipper köer och annat. Tänker Lex Uppsala som inte var speciellt bra. Lunchen serveras kl.11-13.30.

  • Fredag kväll kl.19.30 så har vi lyckats lösa en pizzabuffé för utställare i restaurangen Trydes Mat som är inne på arenan som vi bjuder på. Och dryck med allt från vatten till vin. Stänger kl.21 isch för de som vill planera vidare för kvällen. Så även här lyckades vi med lite pusslande få till det lite som Jönköping men utan klot. Kul!

  • Går igenom alla anmälningar separat och mer i detalj under kommande helg - OM det dyker upp frågetecken kontaktar jag den/de som det gäller - annars är det som vanligt så att ni är varmt välkomna!


Har ni frågor/funderingar, så bara kontakta mig!


Fredrik Novak
Klossfestivalen




andreas E

Citat från: andreas E skrivet 09 maj 2024 kl. 13:57Det närmaste lokala är scandic hotel  bara 100 meter från Arenan.
Det ska finnas en källare fullt med flipperspel någonstans i centrum, men förmodligen inte öppet så sent.
Jag kollar med min kontakt på Scandic om han har några tips.


Där finns ett aktivitetscenter i närheten som heter Cyberzone.
https://cyberzone.se/

Dock bara öppet till 22,00
Flipperhallen i centrum var tyvärr bokad.

Bokeslundsparken

Citat från: Klossfestivalen skrivet Igår kl. 09:21Hej på er!

Snart ses vi - kul!!!

Lite kort och bra info:

  • Parkering - här har jag fått 18st svar på behov - Jesper på Brinova Arena har sagt att dom kan spärra av för bilar upp till cirka 20st, så då borde vi vara safe

  • Mat/lunch - vi har löst en egen VIP-lounge till er där ni har kaffe och kakor hela dagen. Och där kommer också lunchen att serveras så vi slipper köer och annat. Tänker Lex Uppsala som inte var speciellt bra. Lunchen serveras kl.11-13.30.

  • Fredag kväll kl.19.30 så har vi lyckats lösa en pizzabuffé för utställare i restaurangen Trydes Mat som är inne på arenan som vi bjuder på. Och dryck med allt från vatten till vin. Stänger kl.21 isch för de som vill planera vidare för kvällen. Så även här lyckades vi med lite pusslande få till det lite som Jönköping men utan klot. Kul!

  • Går igenom alla anmälningar separat och mer i detalj under kommande helg - OM det dyker upp frågetecken kontaktar jag den/de som det gäller - annars är det som vanligt så att ni är varmt välkomna!


Har ni frågor/funderingar, så bara kontakta mig!


Fredrik Novak
Klossfestivalen




Det låter grymt Fredrik!

Joyride

Låter toppen och för mig som besökt ett gäng festivaler men aldrig ställt ut så känns det som att du/ni verkligen börjar få snurr på det! Ska bli kul att komma till Karlskrona, tydligt och bra gör det lättare för en nybörjare att komma på plats - tackar! ☺️ 
Instagram: joyride_bricks

Celwin

För någon som också är ny, jag antar att det är safe att lämna saker över natten och att det låses ordentligt osv ? Funderade först på att sätta upp alla minifigs på lördag morgonen men då det är några 100st så lär jag inte hinna det, så får nog bli på fredagen istället  :)

//Daniel

Gideon

Citat från: Celwin skrivet Idag kl. 09:16För någon som också är ny, jag antar att det är safe att lämna saker över natten och att det låses ordentligt osv ? Funderade först på att sätta upp alla minifigs på lördag morgonen men då det är några 100st så lär jag inte hinna det, så får nog bli på fredagen istället  :)

//Daniel
Har aldrig varit med om att nån blivit av med nåt lego över natten på nån utställning, och knappt på dagen heller.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.