Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Strangers in a strange land

Startat av BlueBuilder, 15 oktober 2019 kl. 14:34

Föregående ämne - Nästa ämne

BlueBuilder

Nu har jag tagit lite kort efter utställningen på flygvapenmuseet. Utvärderingen är att det är hyggligt enkelt att transportera men tar lite tid att att sätta ihop med pillandet med sladdarna från vingarna. Vi kommer sänka motståndet på dioderna, de behöver bli ordentligt starkare på utställning. Men nu har vi lite tid tills Hässleholm.

Besrättelsen bakom och mening med bygget finns som vanligt på Flickr: www.flickr.com/photos/bluebuilder/albums/72157711851809703

nic89

Följ mig gärna på instagram (ice Planet 2002, Blacktron2):
https://www.instagram.com/p/B4mQ3TWpFNy/?igshid=18l0as06l4r26

Anders67

Väldigt fint och bilderna är mycket bra! Kul att se ett rymdskepp som inte är grått!

Svartkrut

Underbar story till det vackra bygget!  :D


BlueBuilder

Citat från: Anders67 skrivet 24 november 2019 kl. 17:30
Väldigt fint och bilderna är mycket bra! Kul att se ett rymdskepp som inte är grått!

Ja, det finns ju en hel del i den grå skalan! Sen anade jag inte hur svårt det skulle vara att få tag i dom mängderna bitar i mörkblått!  Uppskattar kommentaren om bilderna för det var en kamp i det grå vädret.

BlueBuilder

Citat från: Svartkrut skrivet 24 november 2019 kl. 20:25
Underbar story till det vackra bygget!  :D

Kul att du läste den!!  :) Även om jag inte bygger med existerande story så är det kul att brodera ut den under tiden man bygger!

Bokeslundsparken

Riktigt snyggt och väldigt inspirerande!

BlueBuilder

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 27 november 2019 kl. 18:27
Riktigt snyggt och väldigt inspirerande!

Tack! Vad kul att det inspirerar!!  :)

Godtfred


BlueBuilder

Citat från: Godtfred skrivet 29 november 2019 kl. 13:21
Grattis till TBB, kul med deras beskrivning också!

https://www.brothers-brick.com/2019/11/29/a-happy-crew-on-board-the-iev-sunshine/

Tack!! Ja, jag blev grymt glad över artikeln! Kul att de generellt lyfte fram och inspirerade till att bygga sina egna byggen.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.