Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO på auktionssajter (Tradera, Blocket, Ebay m.fl.)

Startat av de Gothia, 08 januari 2010 kl. 10:34

Föregående ämne - Nästa ämne

insurrection

Citat från: martin_p skrivet 26 april 2010 kl. 08:57
Kanske är dags för ett nytt gemensamt köp här på Swebrick? Jag tänker då förstår på denna auktion: http://www.tradera.com/LEGO-i-massor-auktion_180401_111580749

Följande set ingår:
    * 6061 Belägringstorn med liten borg inkl. 4 gubbar med svärd och spjut och 1 häst (castle)
    * 6011 Skattkista på vagn inkl. 1 gubbe med svärd och spjut och 1 häst (castle) OBS 2 st av denna modell
    * 6012 Vapenvagn med spjut inkl. 2 gubbar med pilbåge (castle)
    * 6030 Katapultvagn inkl. 2 gubbar med spjut och svärd (castle)
    * 6022 Transportvagn inkl. 2 gubbar med spjut och pilbåge och 1 häst (castle)
    * 6010 Transportvagn inkl. 1 gubbe med spjut och svärd (castle)
    * 6080 Väldigt stor riddarborg inkl. 12 gubbar med svärd, spjut, pilbågar, sköldar och 4 hästar (castle)
    * 6073 Något mindre riddarborg inkl. 6 gubbar med svärd, spjut, pilbågar, sköldar och 2 hästar (castle)

För egen del så är det främst borgarna samt 6061 som lockar. Jag inser ju att jag aldrig kommer kunna vinna denna på egen hand. Någon annan Castle-fanatiker som är intresserad?
Till vilka priser?

Jag skulle kunna tänka mig att ge typ:

* 6061 Belägringstorn: 150
* 6011 Vagn med kista: 50
* 6011 Vagn med kista: 50
* 6012 Vapenvagn: 60
* 6030 Katapultvagn: 60
* 6022 Transportvagn: 70
* 6010 Transportvagn: 50
* 6080 Stor riddarborg: 600
* 6073 Mindre riddarborg: 600

= 1690
Vilket jag vet ligger under vad setten med boxar och kartonger är värderade till och utgår från att auktionen kommer sticka iväg långt utöver.
Men ifall ni kan tänka er att ge betydligt mer för några sett kan ni ju uppdatera min lista här och se om vi tillsamans kommer upp i ett högt bud (den som ger mest av oss blir alltså den som får ett set isåfall).

insurrection

Hmm, samlingen gick faktiskt inte särskillt högt över min maxgräns:
http://www.tradera.com/LEGO-i-massor-auktion_180401_111580749
(men likväl över)

Intressant att priset blev 750kr lägre än på första auktionen med reservationspris, man kan ju få en liten vibb om att den första aktionen var trissad.

Anna

Angående auktionen http://www.tradera.com/LEGO-i-massor-auktion_180401_111580749 så var det jag som vann den. Killarna och jag har nu byggt upp alla seten, så det är fullt riddarkrig på köksbordet. Först trodde jag att det saknades en del gubbar, men en del låg blandat i de olika lådorna, liksom muren till 6061. Bitarna var riktigt fräscha till 95%, till borgen var det några grå som var missfärgade, men det kan man byta ut om man stör sig på detta. Kul att trycket på gubbarna var fräscht.

de Gothia

Citat från: Anna skrivet 07 maj 2010 kl. 22:54
Angående auktionen http://www.tradera.com/LEGO-i-massor-auktion_180401_111580749 så var det jag som vann den. Killarna och jag har nu byggt upp alla seten, så det är fullt riddarkrig på köksbordet. Först trodde jag att det saknades en del gubbar, men en del låg blandat i de olika lådorna, liksom muren till 6061. Bitarna var riktigt fräscha till 95%, till borgen var det några grå som var missfärgade, men det kan man byta ut om man stör sig på detta. Kul att trycket på gubbarna var fräscht.

grattis!!! :)

Pekblom

#259
Citat från: Anna skrivet 07 maj 2010 kl. 22:54
Angående auktionen http://www.tradera.com/LEGO-i-massor-auktion_180401_111580749 så var det jag som vann den. Killarna och jag har nu byggt upp alla seten, så det är fullt riddarkrig på köksbordet. Först trodde jag att det saknades en del gubbar, men en del låg blandat i de olika lådorna, liksom muren till 6061. Bitarna var riktigt fräscha till 95%, till borgen var det några grå som var missfärgade, men det kan man byta ut om man stör sig på detta. Kul att trycket på gubbarna var fräscht.

Va roligt att det var en medlem som fick det. Jag hade varken råd eller plats för det. GRATTIS!
.

Dreadcore

För de som är intresserade finns det en 6990 Monorail Transport System ute för lågt utropspris och inget lägsta pris. Ser ut som en bra säljare så vitt jag kan se.

Pekblom

Citat från: Dreadcore skrivet 09 maj 2010 kl. 23:15
För de som är intresserade finns det en 6990 Monorail Transport System ute för lågt utropspris och inget lägsta pris. Ser ut som en bra säljare så vitt jag kan se.

Tack för tipset, den auktionen skall jag kolla på.


Tobbe Arnesson

Citat från: Dreadcore skrivet 09 maj 2010 kl. 23:15
För de som är intresserade finns det en 6990 Monorail Transport System ute för lågt utropspris och inget lägsta pris. Ser ut som en bra säljare så vitt jag kan se.

Grattis till OtaV som snöt ännu en rymdauktion. 997,- är ju helt ok faktiskt! Jag glömde bort auktionen, annars hade den nog gått lite högre...
Blogg: Robotkampen

tellblom

Jag var på väg att gå högre på den monorailen med men missade den åxå

/M

Dreadcore

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 25 maj 2010 kl. 21:07
Citat från: Dreadcore skrivet 09 maj 2010 kl. 23:15
För de som är intresserade finns det en 6990 Monorail Transport System ute för lågt utropspris och inget lägsta pris. Ser ut som en bra säljare så vitt jag kan se.

Grattis till OtaV som snöt ännu en rymdauktion. 997,- är ju helt ok faktiskt! Jag glömde bort auktionen, annars hade den nog gått lite högre...

Undrar vem som döljer sig bakom denna OtaV, han köper ju verkligen ALLT. Skulle vara intressant att se vad han bygger av det. Han har ju trots allt kammat hem över 200 auktioner på en månad :P

Skrytsson

Någon som följde den galna Batman-hysterin på Tradera nu ikväll? Batman, Robin och alla möjliga skurkar gick för belopp som skulle få BrickLink att framstå som rena REA-priserna. Den gråa Batman-varianten såldes för skyhöga 350 kr, Poison Ivy 330, Scarecrow 430 men pricken över i var ändå Mr Freeze som gick för inte mindre än 510 kr! Hade tänkt buda på Bane i hopp om att få den för mindre än vad den kostar på BL, men förstod några minuter innan auktionens slut att det inte skulle gå vägen.

Hur kan människor buda så högt utan att undersöka vilka olika alternativ som finns? Antagligen är det mycket psykologi bakom - går man in i en budgivning vill man gärna inte förlora och det hela trappas upp till sjuka nivåer. Kan också tänka mig att detta med att alla figurerna såldes i samma veva bidrar till att skapa en "Batman-feber".

de Gothia

jag köpte min harlequin för 200 på tradera för nån månad sen, det tyckte jag var dyrt.. ::)

men det känns som att du har rätt ang budandet. man blir liksom likgiltig vad priset är utan bara att man ska vinna den! och det är därför som jag handlar allt mindre på tradera...

Dreadcore

Jag brukar göra så att jag sitter nån dag innan auktionen och kollar runt på Bricklink för att räkna ut om jag tjänar på auktionen eller inte. Och de senaste gångerna har det inte gått så bra då Tradera är säljarnas marknad och det är svårt att fynda. Så jag har helt enkelt hellre skippat auktionen helt, eller ev hängt med tills den når mitt tak och sedan gett upp. Enda undantaget var en mot OtaV nyligen, han får inte vinna av ren princip ;)

Skrytsson

Jag tror en ytterliggare sak som bidrar till dessa "megapriser" är vald utgångsdag och tid - söndag kväll - detta måste vara Traderaveckans Prime Time. De relativt låga utgångspriserna gör nog också att det är fler som känner sig intresserade och går in i budgivningen vilket ju ger en större chans/risk att det åtminstone är några som kommer bjuda långt över vad de egentligen tänkte...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.