Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO på auktionssajter (Tradera, Blocket, Ebay m.fl.)

Startat av de Gothia, 08 januari 2010 kl. 10:34

Föregående ämne - Nästa ämne

dinskugga

här är en som säljer följande castle set med kartong och ritning kompletta   :)


tänk om man hade pengar till att köpa denna samling

http://www.tradera.com/LEGO-i-massor-auktion_180401_110450717#pic

de Gothia

Citat från: dinskugga skrivet 05 april 2010 kl. 16:46
här är en som säljer följande castle set med kartong och ritning kompletta   :)


tänk om man hade pengar till att köpa denna samling

http://www.tradera.com/LEGO-i-massor-auktion_180401_110450717#pic

wooow!  :o nästan så man ska lägga ett bud.. :) undrar dock vad hans res.pris ligger på...


shiftaltcmd

Har inte pratat med honom men han/hon skriver lite lurigt:
"Gå in på http://www.bricklink.com/catalogTree.asp?itemType=S och skriv in artikelnumret(tex 6012) på modellen du vill se närmare på, så får du fram all info inkl. bilder. Om jag inte får sålt allt i ett paket går det bra att kontakta mej så kanske vi kan lösa att sälja modellerna var för sej."

Då bör han veta ungefär vad saker och ting är värda. Med ett högt reservationspris blir ingenting sålt. Bra reklam. Och han kan sen sälja det bit för bit utan att betala något till Tradera.

dinskugga

Citat från: shiftaltcmd skrivet 06 april 2010 kl. 09:12
Har inte pratat med honom men han/hon skriver lite lurigt:
"Gå in på http://www.bricklink.com/catalogTree.asp?itemType=S och skriv in artikelnumret(tex 6012) på modellen du vill se närmare på, så får du fram all info inkl. bilder. Om jag inte får sålt allt i ett paket går det bra att kontakta mej så kanske vi kan lösa att sälja modellerna var för sej."

Då bör han veta ungefär vad saker och ting är värda. Med ett högt reservationspris blir ingenting sålt. Bra reklam. Och han kan sen sälja det bit för bit utan att betala något till Tradera.

hmm där ser man . jag är ju mer intresserad av enskilda set än hela samlingen då jag inte lär ha pengar till den eller vill ha alla set där då jag redan äger några


micke

Citat från: dinskugga skrivet 06 april 2010 kl. 10:37
Citat från: shiftaltcmd skrivet 06 april 2010 kl. 09:12
Har inte pratat med honom men han/hon skriver lite lurigt:
"Gå in på http://www.bricklink.com/catalogTree.asp?itemType=S och skriv in artikelnumret(tex 6012) på modellen du vill se närmare på, så får du fram all info inkl. bilder. Om jag inte får sålt allt i ett paket går det bra att kontakta mej så kanske vi kan lösa att sälja modellerna var för sej."

Då bör han veta ungefär vad saker och ting är värda. Med ett högt reservationspris blir ingenting sålt. Bra reklam. Och han kan sen sälja det bit för bit utan att betala något till Tradera.

hmm där ser man . jag är ju mer intresserad av enskilda set än hela samlingen då jag inte lär ha pengar till den eller vill ha alla set där då jag redan äger några


Har mailat honom och frågat om reservationspriset så får vi se om han svarar
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

micke

Fick svar från honom, men det var som jag misstänkte.
"Buda så får du se"
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Pekblom

då skulle jag inte buda, gillar inte stilen.

shiftaltcmd

Den stora borgen går att få för ca 600:- på Bricklink. Med låda och instruktioner några hundralappar till. Två stycken som begär 200 resp 300 dollar.

Och det andra bör väl vara minst lika mycket. Kan nog tänka mig ett reservationspris på 2 eller 3 tusenlappar.

Kanske skapa ett par nya trådar:
en tråd om samköp eller det är lika bra att köra varje samköp som separat tråd.
en tråd där vi kan tipsa om bra handlare på tradera och blocket
en tråd där vi kan tipsa om dåliga handlare på tradera och blocket

de Gothia

känns som sagt skumt. han är ny på sidan (vilket alla är i början såklart) men att skriva så som svar känns lite märkligt!

sen är en ny traderamedlem och budar med som blev medlem igår (kanske nån som trissar?! eller är man paranoid som valigt när det gäller tradera?!)

Dreadcore

Citat från: de Gothia skrivet 06 april 2010 kl. 15:29
känns som sagt skumt. han är ny på sidan (vilket alla är i början såklart) men att skriva så som svar känns lite märkligt!

sen är en ny traderamedlem och budar med som blev medlem igår (kanske nån som trissar?! eller är man paranoid som valigt när det gäller tradera?!)

Med tanke på allt skit som pågått på Tradera på sistone så gör du rätt i att vara paranoid. Själv handlar jag bara av säljare jag har kontakt med sen innan, eller som har erfarenhet och goda omdömen.

Tobbe Arnesson

#191
Jag går dagligen in i LEGO-kategorin, sorterar på kortast tid kvar och går igenom kommande dygn. Tar inte så lång tid. Klart värre att göra samma sak i DVD-kategorin.  :o

Edit: Idag tog det fyra minuter...
Blogg: Robotkampen

micke

Citat från: micke skrivet 06 april 2010 kl. 15:04
Fick svar från honom, men det var som jag misstänkte.
"Buda så får du se"

Hej, fick svar från honom idag, tror det var 3000 kr som var resv pris
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

dinskugga

idag kan bli en dyr dag på tradera :D

ska kriga till mig lite set :p

de Gothia

Citat från: dinskugga skrivet 10 april 2010 kl. 15:49
idag kan bli en dyr dag på tradera :D

ska kriga till mig lite set :p

lycka till och säg gärna till om du vann några! :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.