Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO på auktionssajter (Tradera, Blocket, Ebay m.fl.)

Startat av de Gothia, 08 januari 2010 kl. 10:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Tobbe Arnesson

Läpp i lådan låter som en lindrigare variant av hästhuvud i sängen. ;)

Jag fick en AVI att paketet väntar på utlämningsstället flera dagar innan jul, jag med. Har inte hämtat än dock...
Blogg: Robotkampen

Anna

Jag fick också fraktfritt pg av att frakten inte kunde betalas in via appen. :0)

/Anna

de Gothia

http://www.blocket.se/goteborg/Allt_av_Lego_Ninjago__50__37415931.htm?ca=14&w=3

Eldtempet Pris: 549:-     Typ: Leksaker    Göteborg, Hisingen: Visa var
Vi säljer ut allt av Lego Ninjago serien för halva priset! Massor av varianter i butiken
Häftigt legoset med Ninjatema. Passar barn 8-14 år.

Ordinarie pris 1099,- Nu 549,-
Priset gäller endast på plats i vår butik.
Obs! Vi skickar inte varor!

Öppettider:
Vard: 10-18 Lörd: 10-16 Sönd: 11-16
Färgfabriksgatan 1, 417 05 Göteborg
Vid Mattlandet



Magnus

Köpte 4kg för blandlego för 260:- på tradera. Lite chansning vad det var då bilderna var dåliga. Mycket skumma prylar och ovanliga mängder?  :o Bla massor med pilbågar och massor med gula dishes och antenner.

Kan nån berätta vad den svarta biten nedtill är för nåt? -Den förekommer ymnigt i de svarta påsarna. Sen så har jag gott om vattenkranar..

Tips på set prylarna tillhört emottages.

Legot kom färgsorterat i påsarna och allt, i lådan är bara jag som börjat sätta ihop däck och fälgar igen efter att nån färgsorterat även dem.

/Magnus

andreas E

Ett tips för att se var det kan komma ifrån. PÅ biten kan där stå ett nr, vilket är partsdelen. Gå till www.peeron.com och skriv in det i sökfältet och få fram i vilka set delen har varit med i.
Genom lite luskande kan man få fram en hel del information på det viset.

Magnus

Jo jag är bekant med numren och peeron och bricklink osv, men den svarta biten vet jag inte hur jag ska angripa. Har redan kollat gula småbitarna, och den förekommer bara 4-5st i det set där den är vanligast. Funderar bara på hur det går ihop, då legot (troligen) inte såldes av en med lego som specialintresse :)

Myko

Den svarta biten ser ut som en 73092



Utan själva magneten.

Magnus

Citat från: Myko skrivet 02 januari 2012 kl. 22:34
Den svarta biten ser ut som en 73092



Utan själva magneten.

Ja den måste det vara, jag hittar inga magneter nånstans dock. Nån har roat sig med att pilla bort dem vad det verkar.

-Tack!

/Magnus

---

Tobbe Arnesson

Jag gissar att någon shoppat loss på antingen LEGOLAND eller någon LEGO Store och självplocket, om det nu inte är någon med särintresse som beställt från Bricklink.

Minns inte när jag var in på Peeron senast, har helt gått över till Bricklink som faktiskt är bättre - när man väl kommit över tröskeln.
Blogg: Robotkampen


marpe

Citat från: Magnus skrivet 02 januari 2012 kl. 22:06Funderar bara på hur det går ihop, då legot (troligen) inte såldes av en med lego som specialintresse :)
Kanske har den förre ägaren bara haft dem tillfälligt? Tidigare tradera-auktion/loppis etc.

Det snabbaste är väl att fråga säljaren. Går det inte att återskapa kompletta set av bitarna är det trevligt att veta det på ett tidigt stadium. Själv har jag lekt Bricklinkarkeolog med 20 kg blandlego från Blocket som utgångspunkt. Det var en underbar prövning.  ;)

shiftaltcmd

Citat från: marpe skrivet 06 januari 2012 kl. 17:04

Det snabbaste är väl att fråga säljaren. Går det inte att återskapa kompletta set av bitarna är det trevligt att veta det på ett tidigt stadium. Själv har jag lekt Bricklinkarkeolog med 20 kg blandlego från Blocket som utgångspunkt. Det var en underbar prövning.  ;)

Blir lätt en förbannelse. Man vill gärna komplettera för att få kompletta set och så blir det några extra vändor till Bricklink.

mryxmannen

Min affär på Bricklink heter "When dreams come true".

marpe

Citat från: shiftaltcmd skrivet 06 januari 2012 kl. 17:48
Blir lätt en förbannelse. Man vill gärna komplettera för att få kompletta set och så blir det några extra vändor till Bricklink.
Instämmer.


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.