Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO på auktionssajter (Tradera, Blocket, Ebay m.fl.)

Startat av de Gothia, 08 januari 2010 kl. 10:34

Föregående ämne - Nästa ämne

marpe

Citat från: Superkalle skrivet 29 november 2011 kl. 14:25
Tjena. Eftersom det var din första post får man väl passa på och hälsa välkommen till forumet.  :)

Tack. Jag bör skriva en presentation av mig själv i lämplig tråd.
Eftersom jag är LAID=Lego addicted in denial går det lite trögt. ;)

Gissar att tradera snart översvämmas av UCS-mjöl. Erbjudanden av arten: Köp 10 bruna brickor, repeterat i 170 annonser. Tragiskt.
Nåväl. Det var inte det set jag suktar efter mest, även om jag känner suget. Men vem känner inte suget :-\


Olsson

10 000 är en hel del. Men det är väl en kubik Lego eller så!  :)

http://www.blocket.se/vastmanland/LEGO_i_mangder_mer_an_50_kg_37638108.htm?ca=14&w=3

Synd man inte kunde plockat ihopa valfria delar för ett par hundra....
/Olsson


Tobbe Arnesson

Mja, det blir nog högst ett par banankartonger om man häller ihop allt. Vet inte riktigt måtten på en sådan men Säg 6 x 4 x 3 dm = 72 liter. Så du fyller inte ens ett badkar halvvägs. En kubik är sisodär 2-3 badkar.
Blogg: Robotkampen


Tobbe Arnesson

Jag ser nu att mitt svar kan ha verkat grinigt, det var det inte. :)
Blogg: Robotkampen

Ras 74

Känner man inte dig Tobbe, så visst. Men annars inte ;) Bara så du vet :)
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Tie Fighter

Jag vet inte vad det är med Tobbe idag...först ifrågasätter han här sedan är han på Flamberingen i recept tråden. Det är bara att passa sig  ;D

Olsson

 :D No worries!
Vi får väl köpa eländet och jaga fram ett badkar! :)


bileam

Citat från: Kwagge skrivet 08 december 2011 kl. 16:20
12 volts tåg i Helsingborg

900kr


http://www.blocket.se/helsingborg/Barncykel_och_elektriskt_tag_37642517.htm?ca=23_11&w=1
Det är ju ett grymt bra pris om det är komplett! Köpte mitt för ca 1200, och tyckte det var ett OK pris. Synd att jag redan har ett, blir svårt att motivera ett till...

marpe

Citat från: Olsson skrivet 07 december 2011 kl. 21:21
10 000 är en hel del. Men det är väl en kubik Lego eller så!  :)

http://www.blocket.se/vastmanland/LEGO_i_mangder_mer_an_50_kg_37638108.htm?ca=14&w=3

Jo ett par trevliga bitar finns det.
Känns det inte som ett överpris? Jag ser mest ett stort antal kartonger med ganska lite i varje.
Vad är det jag missar?

Record

Citat från: Olsson skrivet 08 december 2011 kl. 10:43
:D No worries!
Vi får väl köpa eländet och jaga fram ett badkar! :)


Står ni för degen, så har jag ett bubbelbadkar som står på trappan oinstallerat, borde räcka ;)
Friskt satsat, hälften vunnet..

Pekblom

Citat från: bileam skrivet 08 december 2011 kl. 17:43
Det är ju ett grymt bra pris om det är komplett! Köpte mitt för ca 1200, och tyckte det var ett OK pris. Synd att jag redan har ett, blir svårt att motivera ett till...
Det var det dumaste jag har hört. så klart du skall ha två, minst. motivera.. för att de är fina och har någon sett en bangård där alla tåg är olika..
;-)

bileam

Skulle behållt mitt set MISB... Men då hade jag ju aldrig fått njuta av det! Komplett Santa Fe
Men mina lok är ju inte numrerade...
Citat från: Pekblom skrivet 12 december 2011 kl. 23:05
Citat från: bileam skrivet 08 december 2011 kl. 17:43
Det är ju ett grymt bra pris om det är komplett! Köpte mitt för ca 1200, och tyckte det var ett OK pris. Synd att jag redan har ett, blir svårt att motivera ett till...
Det var det dumaste jag har hört. så klart du skall ha två, minst. motivera.. för att de är fina och har någon sett en bangård där alla tåg är olika..
;-)
Föredrar att försöka få köpa ett Maersk innan det utgår...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.