Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO på auktionssajter (Tradera, Blocket, Ebay m.fl.)

Startat av de Gothia, 08 januari 2010 kl. 10:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Mirandir

Någon borde påpeka att man inte skall titta på LEGO Star Wars för att bestämma pris per bit...
Legobloggen: http://legobloggen.com

Shompis

SÅ umm vad hände med den där mystiska tradera säljaren som heter Maria? Fick ni hem något?!?!  ???

Tobbe Arnesson

Det lär visa sig:

CitatHej

Lego är ivägskickad, så den är framme säkert imorgon. Jag hoppas du blir nöjd. Tack på förhand. =)

Mvh,
Maria

2010/2/2 Tobbe Arnesson <tobbe minianarkist happymtb.org>

    Hoj!

    Har du varit till lagret så LEGOt går iväg idag?

    Undrar,
    /Tobbe
Blogg: Robotkampen

Tobbe Arnesson

Hupp, det kom ett till som jag antar är en masskommunikation till alla vinnare (eller förlorare):
CitatHej

Alla LEGO leksaker är ivägskickade. Jag hoppas du blir nöjd med affären och välkommen åter.
Dem är framme imorgon, senast på torsdag. =)

Mvh,
Maria
Blogg: Robotkampen

Pekblom

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 02 februari 2010 kl. 14:52
Hupp, det kom ett till som jag antar är en masskommunikation till alla vinnare (eller förlorare):
CitatHej

Alla LEGO leksaker är ivägskickade. Jag hoppas du blir nöjd med affären och välkommen åter.
Dem är framme imorgon, senast på torsdag. =)

Mvh,
Maria

Men då kommer det nog. Varför annars höra av sig?
Mycket nyfiken fortfarande på vad det kommer i från "lagret"??

Tobbe Arnesson

Nu har lek_country blivit avstängd från Tradera, mycket intressant detta!

http://www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedback.aspx?ftgnr=2380755
Blogg: Robotkampen

Tobbe Arnesson

perfloth har ropat in för 3.111,- om det fortfarande var 60,- i frakt per auktion.
Blogg: Robotkampen

Igelpiga

Igelpiga

Dreadcore

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 03 februari 2010 kl. 09:25
Nu har lek_country blivit avstängd från Tradera, mycket intressant detta!

http://www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedback.aspx?ftgnr=2380755

Håhå jaja... Tacka vet jag Brickshelf. Fast iof så ska man ju inte dra alla säljare över en kam. Tycker dock formuleringen på omdömena var rolig, "ÄR INTE DEN SOM DEN ANSER SIG VARA". Borde väll vara "utger". Aja, var väll ilskan som skrev. Hoppas iaf du får dina grejer iaf, om hon nu skickat dem...

martin_p

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 25 januari 2010 kl. 09:45
Citat från: Sirre skrivet 23 januari 2010 kl. 17:57
Men om man inte fått omdöme från säljaren efter en vecka att man själv gett omdöme till personen, då borde man rimligen få påminna personen utan att verka oförskämd, eller? :D

Definitivt!

Jag har vunnit alldeles för många auktioner på sistone (även om jag förlorat tio gånger fler), måste lugna ned mig och inte buda på allt som är billigt. :D

Jag har sett ditt namn dyka upp på många auktioner som jag bevakar ;)

Tobbe Arnesson

Jo, jag har lagt bud på 150 auktioner hitintills... Bara vunnit 16 dock. Jag har nu slutat bjuda på allt, igår satt jag och hoppades att jag skulle förlora en auktion i slutminuterna - vilket jag till sist gjorde. :D
Blogg: Robotkampen

rolle_41199

Hej alla!
Även jag har köpt LEGO på Tradera av lek_country och känner mej blåst på 560 kr. Jag har fått i stort sett samma brev som alla andra här på forumet skrivit, och jag undrar nu om det är någon av er som vidtagit åtgärder såsom en polisanmälan? Jag har varit nere hos polisen i dag, och ska tillbaka i morgon och formellt upprätta en anmälan om inte Legot kommer med posten i morgon.
Hör av er, ni andra, om ni får något från lek_country, eller om ni hör något från dem för mig svarar de inte längre!
mvh
Rolle_41199

martin_p

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 04 februari 2010 kl. 16:34
Jo, jag har lagt bud på 150 auktioner hitintills... Bara vunnit 16 dock. Jag har nu slutat bjuda på allt, igår satt jag och hoppades att jag skulle förlora en auktion i slutminuterna - vilket jag till sist gjorde. :D

Oj, har du blivit rik eller har du bara ingen fru/sambo? ;)

Andreas

En sak jag lurat på länge är de personer (typ valkleif, ussemo, kanabina med flera) på Tradera som håller på och säljer alla små legoartiklar lösa. Det är ju sjukt mycket annonser för småpengar och framförallt en himla massa administration. Först ta kort, lägga ut annons, kolla att pengarna kommer in, fixa brev och adresser med mera. Det måste ju gå åt hur mycket timmar som helst. Timpengen kan väl inte bli så hög. Eller är jag fel ute...? Vad tror ni?

Och inte nog med det, sen skall de köpa in allt Lego själva också. Vart kommer legot ifrån? Kommer legot från auktionssajter i övriga världen?




Stigge72

Citat från: Andreas skrivet 05 februari 2010 kl. 00:02
En sak jag lurat på länge är de personer (typ valkleif, ussemo, kanabina med flera) på Tradera som håller på och säljer alla små legoartiklar lösa. Det är ju sjukt mycket annonser för småpengar och framförallt en himla massa administration. Först ta kort, lägga ut annons, kolla att pengarna kommer in, fixa brev och adresser med mera. Det måste ju gå åt hur mycket timmar som helst. Timpengen kan väl inte bli så hög. Eller är jag fel ute...? Vad tror ni?

Och inte nog med det, sen skall de köpa in allt Lego själva också. Vart kommer legot ifrån? Kommer legot från auktionssajter i övriga världen?

Kanske är gamla samlingar som de inte längre är intresserade av, av en eller annan anledning?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.