Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO på auktionssajter (Tradera, Blocket, Ebay m.fl.)

Startat av de Gothia, 08 januari 2010 kl. 10:34

Föregående ämne - Nästa ämne

studbringer

Citat från: Goldmember skrivet 23 januari 2011 kl. 16:28
Citat från: Skrytsson skrivet 22 januari 2011 kl. 20:55
Var väldigt glad över att lyckas få tag på 7573 Battle Of Alamut för 500 kr igår, kom precis hem och såg detta: http://www.tradera.com/1-st-helt-nytt-LEGO-7573-PRINCE-OF-PERSIA-NYHET-DISNEY--auktion_180408_125637261 = 399 kr för samma sak

>:(

Helt otroligt! men det är bara för att den där "dvdgalen" har de absolut sämsta annonserna i världshistorien! så idiotiskt oklara och dåliga bilder så man knappt ser vad man budar på. Hur kan man vara så usel på att göra annonser!?!?? Hur jobbigt är det att till en början bara ta kort på 1 set iställer för 3-4 samtidigt..

Sen kan man ju undra om han verkligen skickar iväg det till det priset...


/Goldmember

Frakt: Tillkommer alltid Oavsett om det står 0:-  i fraktrutorna :o

Också helt lysande... skulle aldrig ens tänka tanken å bjuda på nån av hans annonser, det dom förlorar på karuselleran tar dom igen på frakten =) oxå ett fult sätt att lura hederligt folk på !

micke

Citat från: studbringer skrivet 23 januari 2011 kl. 18:31


Frakt: Tillkommer alltid Oavsett om det står 0:-  i fraktrutorna :o

Också helt lysande... skulle aldrig ens tänka tanken å bjuda på nån av hans annonser, det dom förlorar på karuselleran tar dom igen på frakten =) oxå ett fult sätt att lura hederligt folk på !

Håller med om att det är bristfällig information men jag tror jag har köpt från honom ngn gång och han lurade inte mig på frakten utan det var den faktiska kostnaden plus 3 kr som det står i annonsen
Hade jag sålt så hade jag definitivt skrivit annorlunda vad gäller frakten
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Skrytsson

Citat från: Goldmember skrivet 23 januari 2011 kl. 16:28
Citat från: Skrytsson skrivet 22 januari 2011 kl. 20:55
Var väldigt glad över att lyckas få tag på 7573 Battle Of Alamut för 500 kr igår, kom precis hem och såg detta: http://www.tradera.com/1-st-helt-nytt-LEGO-7573-PRINCE-OF-PERSIA-NYHET-DISNEY--auktion_180408_125637261 = 399 kr för samma sak

>:(

Helt otroligt! men det är bara för att den där "dvdgalen" har de absolut sämsta annonserna i världshistorien! så idiotiskt oklara och dåliga bilder så man knappt ser vad man budar på. Hur kan man vara så usel på att göra annonser!?!?? Hur jobbigt är det att till en början bara ta kort på 1 set iställer för 3-4 samtidigt..

Sen kan man ju undra om han verkligen skickar iväg det till det priset...


/Goldmember

Instämmer helt. Sen börjar man ju undra när han säljer samma set om och om och om igen till en bråkdel av marknadspriset. Vad får han dem ifrån? (Stöldgods?)


Pekblom

Lite bitar till kan man ju behöva  ::)
Men jag förstår inte valutan.. det står zl vilket jag gissar är Zloty?
När jag försöker få fram vad det är i skr anger de att polen använder PLN. Är det polska NewZloty och vad är skillnaden?


rocketboy

När jag kollade på Forex så var det ungefär 16500
//Rocketboy//

Stigge72

Citat från: Pekblom skrivet 26 januari 2011 kl. 22:37
Lite bitar till kan man ju behöva  ::)
Men jag förstår inte valutan.. det står zl vilket jag gissar är Zloty?
När jag försöker få fram vad det är i skr anger de att polen använder PLN. Är det polska NewZloty och vad är skillnaden?
PL = Polen
Z = Zloty
jmf
SEK: SE för Sverige, K för kronor
EUR: EU för EU, R för.... äsch, glöm det förresten...

Pekblom

Citat från: stigge72 skrivet 27 januari 2011 kl. 01:58
PL = Polen
Z = Zloty
jmf
SEK: SE för Sverige, K för kronor
PL+Z=PLN? borde det inte bli PLZ?

Illuwatar

Frakten till Svedala är i alla fall 150 zl.

Samköp kanske? Fanns en hel del trevligt där, men det är för mycket för min ekonomi...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Stigge72



Tobbe Arnesson

Blogg: Robotkampen


Tobbe Arnesson

Haha, nä. Jag har nog att sortera den där samlingen från Söder (del av Stockholm).
Blogg: Robotkampen

Pekblom


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.