Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO på auktionssajter (Tradera, Blocket, Ebay m.fl.)

Startat av de Gothia, 08 januari 2010 kl. 10:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

Hysteriskt. Finns det kvar sådana i Barnens Hus Nacka, någon? Vad är det de tar? 1200? 1300?
Får nästan ta och köpa upp några för att slänga ut till vargarna  :P

Goldmember

På barnens hus i upplands väsby tog/tar de 1299:- om det finns något kvar vilket jag tyvärr inte har koll på nu. Kan kolla det imorgon dock.

Ejdeholm

Har ett Slott själv köpte på LEGO träffen sist med 10% rabatten
riktigt sugen att lägga ut en annons på Blocket runt den 18 dec

::)

Pekblom

#378
Förslag på ny tråd:
En tråd där vi tipsar om intressanta objekt på internet.
En tråd där vi ojar oss om att det finns folk som har fånigt mycket pengar. Där skillnaden mellan 100kr och 10,000kr bara är två nollor.
För att vara lite mer korrekt (jo, jag vet att jag själv kommenterar ibland utan att tänka på det) men skall vi försöka hålla oss till ämnet?
Jag har massor jag vill skriva om tradera och hur det fungerar men kan vi inte flytta det till en ny tråd eller t.ex. veckans skämt?

mechamike

Citat från: Pekblom skrivet 12 december 2010 kl. 01:48
Förslag på ny tråd:
En tråd där vi tipsar om intressanta objekt på internet.
En tråd där vi ojar oss om att det finns folk som har fånigt mycket pengar. Där skinnade på 100kr och 10,000 bara är två nollor.
För att vara lite mer korrekt (jo, jag vet att jag själv kommenterar ibland utan att tänka på det) men skall vi försöka hålla oss till ämnet?
Jag har massor jag vill skriva om tradera och hur det fungerar men kan vi inte flytta det till en ny tråd eller t.ex. veckans skämt?

I så fall föreslår jag dessutom att i den nya tråden så länkar man bara till fyndet och skriver ev egen kommentar  i den posten där man tipsar om fyndet. Men INGA abslolut  inga följdkommentarer skrivs överhuvudtaget i den tråden.  För då skulle man kunna rensa bort alla inaktuella/avslutade auktioner annonser utan att tråden skulle se konstig ut.

Allt följdsnack både ojande över de tokiga priserna  och frågor kring "vem som bor närmast i västerort och kan tänka sig plocka upp setten" skulle tas i den här tråden.
?

Tobbe Arnesson

Eller så skriver man set och pris i båda trådarna så man även i framtiden kan gå tillbaka och se vad man missat / vilka idoter det finns...  ;)
Blogg: Robotkampen

Superkalle

Citat från: Goldmember skrivet 10 december 2010 kl. 10:51
Helt sjukt! setet finns ju att köpa på barnens hus för 1299:- och som dyrast säljs det för 1499:- i butik.. Är det någon tomte som bor i urskogen månne som köpt denna?
Håller med. Men just när det gäller detta HP set, så är situationen tydligen lite speciell. Har bekanta vars barn inte önskar något annat än just Hogwarts till jul och det är tydligen slutsålt i varenda butik (i Göteborgsområdet) och på S@H.

Skrytsson

Citat från: Superkalle skrivet 12 december 2010 kl. 10:59
Citat från: Goldmember skrivet 10 december 2010 kl. 10:51
Helt sjukt! setet finns ju att köpa på barnens hus för 1299:- och som dyrast säljs det för 1499:- i butik.. Är det någon tomte som bor i urskogen månne som köpt denna?
Håller med. Men just när det gäller detta HP set, så är situationen tydligen lite speciell. Har bekanta vars barn inte önskar något annat än just Hogwarts till jul och det är tydligen slutsålt i varenda butik (i Göteborgsområdet) och på S@H.

Och slutsåld på Hikmet och Stor & Liten

Superkalle

Citat från: Skrytsson skrivet 12 december 2010 kl. 12:15
Och slutsåld på Hikmet och Stor & Liten
Där med? Det var som tusan. OK, då tycker jag inte Tradera-priset är så konstigt. Det finns alltid föräldrar med pengar.

Sedan vad gäller att folk betalar överpriser på Tradera för minifigs, lösa delar och annat smått och gott. Man tycker synd om de stackarna som inte vet bättre. Det det kan ju i sin tur bero på att dessa människor inte känner till att LEGO faktiskt säljer dem på S@H. Så felet ligger i så fall snarast i att TLG:s bristande information än något annat :P

Sun

Vad sägs om detta ockrer på blocket: Dödstjärnan 10188 säljs för 5500kr? Nytt kostar det 4299 kr på Lego Shop.

http://www.blocket.se/stockholm/10188_Death_Star__Dodsstjarnan__Lego_31219312.htm?ca=11&w=1

Dessutom menar säljaren att det inte går att beställa från lego och har mage att undanbeda sig prutning.
Snacka om fräckhet.

Skrytsson

Citat från: Sun skrivet 15 december 2010 kl. 18:07
Vad sägs om detta ockrer på blocket: Dödstjärnan 10188 säljs för 5500kr? Nytt kostar det 4299 kr på Lego Shop.

http://www.blocket.se/stockholm/10188_Death_Star__Dodsstjarnan__Lego_31219312.htm?ca=11&w=1

Dessutom menar säljaren att det inte går att beställa från lego och har mage att undanbeda sig prutning.
Snacka om fräckhet.


Haha

Pekblom

Citat från: Sun skrivet 15 december 2010 kl. 18:07
Vad sägs om detta ockrer på blocket: Dödstjärnan 10188 säljs för 5500kr? Nytt kostar det 4299 kr på Lego Shop.

http://www.blocket.se/stockholm/10188_Death_Star__Dodsstjarnan__Lego_31219312.htm?ca=11&w=1

Dessutom menar säljaren att det inte går att beställa från lego och har mage att undanbeda sig prutning.
Snacka om fräckhet.

går det så går det ;-)

Fe4sen

Vet inte egentligen ifall det är ett tips. Men kan inte låta va att länka. Gillar att han säljer en egen "MOC"(Bild 3). Bra också att han skriver att det inte finns någon beskrivning till den.  :)

http://www.blocket.se/uppsala/Mycket_lego_till_kanonpriser_31211942.htm?ca=10&w=1

Skrytsson

Ett "riktigt kap"
http://www.blocket.se/stockholm/Lego_Vikingaskepp_31254208.htm?ca=11&w=3

CitatVikingaskepp säljes med bruksanvisning och allt komplett. Pris: 900 kr nypris 1849 kr

Ibland undrar man om de bara drar till med nypriset ur tomma intet. Detta vikingaskepp kostade 600-700 kr på BR när det var nytt. Att hävda ett nypris som är mer än dubbelt så högt borde minst sagt vara vilseledande marknadsföring.  :P

Stigge72

Citat från: Skrytsson skrivet 18 december 2010 kl. 12:16
Ett "riktigt kap"
http://www.blocket.se/stockholm/Lego_Vikingaskepp_31254208.htm?ca=11&w=3

CitatVikingaskepp säljes med bruksanvisning och allt komplett. Pris: 900 kr nypris 1849 kr

Ibland undrar man om de bara drar till med nypriset ur tomma intet. Detta vikingaskepp kostade 600-700 kr på BR när det var nytt. Att hävda ett nypris som är mer än dubbelt så högt borde minst sagt vara vilseledande marknadsföring.  :P

Först tänkte jag att hon kanske menade att båda kostade så tillsammans, men sedan såg jag att det lilla hade en egen rad. Det lilla har jag förresten, men jag minns inte hur mycket det kostade när jag köpte det, men tror att det kan ha varit på Coop Forum.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.