Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO på auktionssajter (Tradera, Blocket, Ebay m.fl.)

Startat av de Gothia, 08 januari 2010 kl. 10:34

Föregående ämne - Nästa ämne

jennie

Säljaren Oliviah93 säljer massa falska minifigs som hon utger vara lego. Hjälp gärna till att anmäla till granskning på tradera (missbruk av varumärke). Jag fick massa negativa hämndomdömen, då jag uppmärksammade detta. Har försökt få henne att ta bort resterande annonser, men hon vägrar. Lämnar fler personer anmälningar så kanske tradera kan spärra.

Lasse

Hej, har "gula borgen" och vill sälja den, finns det sälj avdelning på detta forum eller är det tradera som gäller? Vill hellre sälja till en legofantast än till vanligt folk... Och vad kan man få för den?

Nextuz

#1187
Citat från: Lasse skrivet 25 december 2014 kl. 19:16
Hej, har "gula borgen" och vill sälja den, finns det sälj avdelning på detta forum eller är det tradera som gäller? Vill hellre sälja till en legofantast än till vanligt folk... Och vad kan man få för den?
Hej Lasse och välkommen till Swebrick. :)

Priser som begärs för en sådan är allt mellan 500kr - 3000kr  http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?S=6075-2

Det finns en köp- & säljdel på Swebrick, men den ligger under föreningsdelen, vilket det kostar 150kr/år att vara med i.
Tidigare låg den öppen.

Anledningen till att den ligger under föreningen nu är att Swebrick är främst till för att främja Legobyggande som Hobby, det är huvudsyftet.
Vi har tyvärr haft galet många människor som registrerade sig och slängde in en annons i köp & sälj och sen såg vi inte röken av dem igen.
Då började vi med att man skulle ha 10st inlägg innan man fick posta i köp & sälj, det som hände då var att folk reggade, skrev 10st nonsensinlägg, mera rent SPAM och sen slängde upp sin annons och sen drog de.
Till slut så har vi nu fått flytta köp & sälj till medlemsdelen i forumet.

Så alla intressekontroller, eller andra försök till att sälja kommer att tagas bort.

Sen tror jag säkerligen att man får ut mer pengar om du säljer den på ex Tradera, då Swebrickmedlemmar brukar vara priskänsliga och otroligt pålästa vad de ska kosta och inte kosta.
Men säkerligen skulle folk vara intresserade av den, men Swebrick tillhandahåller inte en försäljningskanal förutom för medlemmar.

Mvh
Mats


Smeden

Hej allesammans!

Är det någon som är mer "allmänbildad" än jag på LEGO här, som kan förklara för mig varför denna auktion:
http://www.tradera.com/item/180401/222357369/22-legogubbar-
skenar iväg till 191 kr med mer än 18 timmar kvar till auktionsslut? Är det de fyra riddarna från 80-talet som gör det, eller finns det något annat där som är allmänt eftertraktat, t ex Star Wars, rymd, harry potter, eller liknande? OBS: Jag har inget med auktionen att göra utan undrar pga ren kunskapstörst/nyfikenhet :)

God fortsättning!

BeardedNerd

Nån som är desperat efter Black Falcons möjligen? Annars inget av intresse i den bunten.

ByggareDan

Den orangeaktiga pottfrisyren kan ju vara Rons från HarryP. även det huvudet kan ju vara Harrys.
Sen är det en fleshfigs (Sw?) men ser ju ut att vara en nyare/normal sort.
Black falcons kropparna ligger ju runt 18 kr i snitt (beg) på BL just nu.
Enkelt räknat 10 minifigs à 10kr =220 kr och det är väl så gemene man (dvs dom som inte känner till BL) räknar kan jag tänka mig .


/ByggareDan

Smeden

CitatEnkelt räknat 10 minifigs à 10kr =220 kr och det är väl så gemene man (dvs dom som inte känner till BL) räknar kan jag tänka mig .
Hmm... 10*10=100!? Men jag fattar att du menar 22*10 = 220. Så resonemanget, menar du, går ut på att folk räknar på att 10 kr per minifig är rimligt? Ja, möjligen är det så vissa tänker. De där fyra robotarna och den vita liraren i visir, är det ens LEGO-gubbar?

ByggareDan

Citat från: Smeden skrivet 28 december 2014 kl. 23:24
CitatEnkelt räknat 10 minifigs à 10kr =220 kr och det är väl så gemene man (dvs dom som inte känner till BL) räknar kan jag tänka mig .
Hmm... 10*10=100!? Men jag fattar att du menar 22*10 = 220. Så resonemanget, menar du, går ut på att folk räknar på att 10 kr per minifig är rimligt? Ja, möjligen är det så vissa tänker. De där fyra robotarna och den vita liraren i visir, är det ens LEGO-gubbar?

Skyller mina bristande räknekunskaper på trötthet.
Tror att dom udda figsen är typ Mars of mission (eller vad den serien nu hette)
Sen ibland verkar priserna på Tradera kunna sticka iväg utan att man egentligen förstår varför.

/ByggareDan

Nextuz

Citat från: ByggareDan skrivet 28 december 2014 kl. 23:31
Citat från: Smeden skrivet 28 december 2014 kl. 23:24
CitatEnkelt räknat 10 minifigs à 10kr =220 kr och det är väl så gemene man (dvs dom som inte känner till BL) räknar kan jag tänka mig .
Hmm... 10*10=100!? Men jag fattar att du menar 22*10 = 220. Så resonemanget, menar du, går ut på att folk räknar på att 10 kr per minifig är rimligt? Ja, möjligen är det så vissa tänker. De där fyra robotarna och den vita liraren i visir, är det ens LEGO-gubbar?

Skyller mina bristande räknekunskaper på trötthet.
Tror att dom udda figsen är typ Mars of mission (eller vad den serien nu hette)
Sen ibland verkar priserna på Tradera kunna sticka iväg utan att man egentligen förstår varför.

/ByggareDan

Jag känner lite ibland att de finns människor som sitter o tävlar o ska bara vinna, sen sitter de där med ångest när de ska betalas...
Det finns missbruk i alla kategorier tyvärr.. :/

:::::::

CitatJag känner lite ibland att de finns människor som sitter o tävlar o ska bara vinna, sen sitter de där med ångest när de ska betalas...
Det finns missbruk i alla kategorier tyvärr.. :/

Blir ofta så. Därför jag körde Ebaysniper när jag handlade mycket där och inte hade tid att sitta med vid slutet av auktioner.
Lägger alltid bud sista 10-20 sekunderna för att försöka undvika budkrig.

Manne

http://www.blocket.se/stockholm/Lego_Battleship_57998943.htm?ca=11&w=3

Känns som väldigt bra bitcount på den annonsen om någon bor nära..

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr



erik1107

Är det månne någon här på forumet som har en blocketannons ute i Bålsta?
För några dagar sen låg det en annons ute i bålsta med lite 70-talslego. Nu ligger nästan exakt samma lego ute igen, fast 2kg lättare och utan vissa åtråvärda delar kan jag tänka mig :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.